Ekspozycja firmy Kia na Poznań Motor Show obfitowała w kilka nowości. W klasie samochodów dostawczych koreańskiego producenta reprezentował zmodernizowany model K2700 II.
Po trzech latach produkcji nadeszła pora na unowocześnienie samochodu. Już na pierwszy rzut oka zmieniło się nadwozie auta. Zmodyfikowano reflektory przednie, które zyskały teraz bardziej wyrazisty charakter. Nowa atrapa chłodnicy odznacza się rzadką, masywną kratownicą i ozdobną listwą w górnej części. Inne są również zderzak, lusterka i wiele innych elementów.
Nowoczesne wnętrze zaprojektowane zostało pod kątem uzyskania maksymalnej ergonomii. Patrząc na deskę rozdzielczą nie sposób doszukać się żadnych ekstrawagancji. Jest ona jednak przyjemna i łatwa w obsłudze.
Kia K2700 II występuje w trzech podstawowych odmianach: z krótką kabiną, z przedłużoną kabiną oraz z kabiną podwójną. Dwie pierwsze odmiany oferują miejsce dla trzech osób natomiast trzecia, dla sześciu.
Źródło napędu stanowi 2,7-litrowy motor wysokoprężny o mocy 80 KM i momencie 169 Nm. Jednostka ta zadowala się około dwunastoma litrami oleju napędowego w mieście i 9 - 10 poza nim.
Kolejnym interesującym modelem był Magentis, który reprezentuje firmę w segmencie E. Ta elegancka, trójbryłowa limuzyna napędzana jest jednym z dwóch silników. Mniejszy ma pojemność 2-litrów, uzyskuje moc 136 KM i moment obrotowy o wartości 177 Nm. Drugi motor to 168-konny 2,5 V6 o momencie 230 Nm. Obie jednostki współpracować mogą z manualną bądź automatyczną, sekwencyjną skrzynią biegów.
Podstawowe zalety Magentis to konkurencyjna cena i bogate wyposażenie. Jego wnętrze jest wygodne, przestronne i starannie wykonane. Może być one wykończone skórą i drewnopodobnymi wstawkami, co znacznie zwiększa prestiż. Za odpowiednią jakość powietrza odpowiedzialna jest klimatyzacja z filtrem cząstek. Dodatkowe zalety to wysoka funkcjonalność i prostota obsługi deki rozdzielczej.
Poznań Motor Show był również okazją do prezentacji modeli Shuma II i Spectra, która jest następcą Shumy. Shuma II to pięciodrzwiowy hatchback o nowoczesnej, dynamicznej stylistyce. Samochód jest wyraźnie ładniejszy od swego poprzednika. Zyskał on nowe reflektory, zderzaki i atrapę chłodnicy. Ponadto linie nadwozia zostały znacznie wygładzone.
Bardziej estetyczne i lepiej wykonane jest także wnętrze samochodu. Podobne zmiany przeszedł sedan zwany teraz Spectra. Od Shumy różni się on głównie ukształtowaniem tylnej części karoserii oraz całkiem inną kratownicą przednią. W obu modelach zastosowano 101-konną, benzynową jednostkę o pojemności skokowej 1600 cm3 i momencie maksymalnym 143 Nm. Za przeniesienie napędu na przednie koła odpowiedzialna jest 5-biegowa skrzynia ręczna lub 4-stopniowy automat.