MotoNews.pl

KIA LOTOS Cup tylko dla uczciwych

KIA LOTOS Cup tylko dla uczciwych23.10.2007
Po ostatniej rundzie KIA LOTOS Cup Zespół Sędziów Sportowych, po badaniach technicznych wykluczył z zawodów dwóch kierowców. Już w ubiegłym sezonie kierownictwo markowego Pucharu Kia Picanto podjęło zdecydowane działania mające zagwarantować,...

...że wszyscy startujący w wyścigach będą mieli równe szanse. Istotą pucharów markowych jest to, że wszyscy startujący dysponują samochodami o identycznych osiągach. Regulamin techniczny precyzyjnie określa co można w samochodzie zmienić lub regulować. Odstępstwa od tego regulaminu są porównywalne do stosowania dopingu w innych dyscyplinach sportowych.

Po stwierdzeniu niedozwolonych przeróbek w niektórych samochodach w pierwszym sezonie pucharu Kia Picanto, organizator wyścigów markowych zdecydował, aby po każdym wyścigu przeprowadzano dodatkowe badania techniczne wytypowanych samochodów. W razie stwierdzenia niezgodności z regulaminem technicznym KIA Motors Polska nakładała kary wynikające z umów zawartych ze startującymi oraz kierowała wnioski do Głównej Komisji Sportów Samochodowych przy Polskim Związku Motorowym o wyciągnięcie stosownych konsekwencji wynikających z regulaminu sportowego.

Również i po ostatnim wyścigu sezonu okazało się, że nie wszyscy zawodnicy rozumieją na czym polega sportowa rywalizacja. Komisarze techniczni stwierdzili niedozwolone modyfikacje w samochodach Igora Gregorczyka i Macieja Steinhofa i Zespół Sędziów Sportowych wykluczył kierowców z ostatniej rundy mistrzostw. Obaj zawodnicy odwołali się od tej decyzji do Głównej Komisji Sportów Samochodowych. Ta zebrała się w piątek 19 października, i ponownie w sobotę. Po wnikliwym rozważeniu wszelkich danych dotyczących kwestionowanych części GKSS uznał za zasadne odwołanie Macieja Steinhofa, stwierdzając, iż uznany za niewłaściwy wałek rozrządu w silniku jego samochodu jest zgodny z regulaminem technicznym KIA LOTOS Cup.

Zawodnikowi przywrócono punkty zdobyte w ostatniej rundzie i tym samym, Maciej Steinhof nie utracił tytułu Ii wicemistrza Polski. W przypadku Igora Gregorczyka odwołanie zostało oddalone, a decyzja ZSS utrzymana. Dodatkowo, za kolejny start z zawodach w samochodzie przygotowanym niezgodnie z regulaminem zawodnikowi zatrzymano licencję sportową na rok.

Dyrektor Zarządzający KIA Motors Polska, Wojciech Szyszko stwierdził: – W naszym przedsięwzięciu nie ma miejsca dla ludzi, którzy nie rozumieją na czym polega sport. Zawodnicy, którzy poprawiają swoje samochody niezgodnie z regulaminem oszukują wszystkich startujących, oszukują kibiców, oszukują nas, ale najbardziej oszukują siebie. Jaką wartość ma tytuł mistrzowski czy zwycięstwo w wyścigu, jeśli zdobyte jest nie umiejętnościami i talentem, wolą zwycięstwa i treningami lecz nielegalną przeróbką auta? Żadną. Wszystkie takie próby wcześniej, czy później odkryjemy i zamiast sukcesu jest wstyd i kompromitacja. W przyszłym sezonie kary dla nieuczciwych kierowców będą znacznie surowsze. Nie dopuścimy do tego, aby idea pucharu markowego, w którym wszyscy startujący mają równe szanse, została zniszczona.

Źródło: KIA Motors Polska
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata