...jednak głównym rynkiem zbytu tego modelu będzie Ameryka Północna, gdzie Kia chce odebrać klientów japońskiej i amerykańskiej konkurencji. W USA Kia Borrego pojawi się w sprzedaży latem tego roku. Na razie nie przewidziano wprowadzenia Borrego na rynki europejskie.
Koncern nie ukrywa, że Borrego/Mohave, to jedno z najważniejszych aut dla przyszłości firmy Kia, a ta wydaje się rysować w coraz jaśniejszych barwach, czego dowodem jest spektakularny sukces kompaktowego cee'da w Europie. Prace projektowe nad Kią Borrego trwały 29 miesięcy i pochłonęły 245 mln dolarów. Bazą dla modelu był koncept Mesa pokazany w Detroit w 2005 roku.
Kia Borrego wyposażona będzie na początku w dwa silniki benzynowe W mocniejszej odmianie pod maskę Borrego trafi nowa, 8-cylindrowa jednostka 4.6 o mocy ponad 300 KM, współpracująca z 6-biegową, automatyczną skrzynią biegów. W podstawowej wersji auto dostępne będzie ze znanym już silnikiem 3.8 V6. Kia Mohave/Borrego sprzedawana będzie w wersji z napędem na tylną lub obie osie. Borrego jest większe od znanego dobrze w Europie modelu Sorento. Auto ma 4800 mm długości, 1875 mm szerokości i rozstaw osi wynoszący 2850 mm. Konstruktorzy Borrego duży nacisk położyli na funkcjonalność i właściwości użytkowe auta, które seryjnie oferowane będzie z trzema rzędami foteli i pomieści nawet 7 pasażerów. Zajmowanie miejsc z tyłu ułatwia przesuwany drugi rząd siedzeń. Można je także łatwo złożyć powiększając w ten sposób przestrzeń bagażową.
Pod atrakcyjną linią nadwozia, poza obszernym wnętrzem nowa Kia skrywa wiele praktycznych rozwiązań. W standardowym wyposażeniu auta znalazły się m.in.: 600-watowy system Infinity audio ze zmieniaczem 6 CD i możliwością podłączenia zewnętrznego odtwarzacza MP3, nawigacja satelitarna z DVD oraz system wspomagania parkowania tyłem z kamerą i wyświetlaczem na konsoli środkowej. Inżynierowie Kia dołożyli wszelkich starań aby uczynić z Borrego, tak jak i ze wszystkich innych produkowanych przez koncern samochodów, jeden z najbezpieczniejszych pojazdów w reprezentowanym przez niego segmencie oraz wyposażyć go w najwyższy poziom zabezpieczeń aktywnych i pasywnych. W wyposażeniu standardowym znalazły się m.in.: przednie i boczne poduszki powietrzne oraz kurtyny, ABS z EBD i wspomaganiem hamowania awaryjnego, układ stabilizacji toru jazdy ESP i kontroli trakcji oraz kontroli ciśnienia w ogumieniu. Nowością jest bardzo pomocny w trudnym terenie system wspomagania podjeżdżania i zjeżdżania ze wzniesień.