...w świątecznej atmosferze wspominali wydarzenia minionego sezonu, ujawnili też zamierzenia na najbliższy sezon sportowy. Najlepsi kierowcy KIA LOTOS Cup będą kontynuowali swą karierę sportową w nowym pucharze markowym KIA Motors w samochodach pro_cee`d.
W salonach samochodowych można zamawiać najnowsze auto koncernu – model Kia pro_cee’d, natomiast w czasie oficjalnego zakończenia sezonu sportowego Polskiego Związku Motorowego po raz pierwszy publicznie zaprezentowany został ten samochód przygotowany do rywalizacji na torach wyścigowych. W najbliższych dniach pierwsi kierowcy nowego Pucharu pro_cee'da będą odbierali swoje samochody. Lista uczestników najnowszego sportowego przedsięwzięcia KIA Motors Polska nie jest jeszcze zamknięta, kierowcy wyścigowi wciąż jeszcze mają szansę wziąć udział w bardzo atrakcyjnym cyklu wyścigów.
W pierwszym sezonie Pucharu pro_cee`da uczestniczyć będzie do 35 kierowców. Oficjalny trening zawodników zaplanowano na drugą połowę kwietnia i wówczas będzie już znana lista startowa Pucharu KIA cee`d. KIA MOTORS Polska nadal utrzymuje wyścigowy puchar dla młodych, rozpoczynających karierę zawodników w samochodach Picanto, natomiast zmagania w znacznie szybszych i bardziej wymagających pro_cee`dach pomyślane są dla kierowców, którzy sztukę wyścigowej jazdy mają już opanowaną.
Głównym sponsorem cyklu wyścigowego będzie LOTOS, potwierdziła także swoje zaangażowanie firma Alcar – samochody zostaną wyposażone w siedemnastocalowe koła Dotz Daytona.
Trzykrotnie w sezonie rywalizacja będzie się odbywała na torach zagranicznych i trzykrotnie w Polsce.
Zawodnicy rywalizować będą o tytuły mistrza i wicemistrzów Polski oraz o atrakcyjne nagrody finansowe (pula na każdy wyścig – 15 000 zł, na cały sezon około 100 000 zł). Nagrodą dla zwycięzcy jest samochód Kia pro_cee`d o wartości niemal 90 tysięcy złotych.
Zawodnicy w samochodach Picanto będą startowali w tych samych zawodach, co rywalizujący w Pucharze cee’da, a zasady i regulamin rywalizacji będzie bardzo podobny do obowiązującego w sezonie 2007. Udział w Pucharze Picanto dla nowych zawodników będzie łatwiejszy niż w poprzednich latach. Warunkiem startu jest posiadanie samochodu - istnieje jedynie możliwość zakupu samochodu używanego od któregoś z zawodników. Samochody te oferowane są przez zawodników w atrakcyjnych cenach, zwykle z dużą ilością części zapasowych, felg, opon itd. Start w wyścigach nie wiąże się przed sezonem z żadnymi dodatkowymi formalnościami. Na podstawie minionych dwóch lat istnienia markowego pucharu niewielkich samochodów Picanto można sądzić, że zarówno jeśli idzie o widowisko, jaki i emocje sportowe oba wyścigowe puchary organizowane przez KIA Motors Polska nie zawiodą kibiców, zawodników i sponsorów.
Kamil Raczkowski: - W nadchodzącym sezonie zamierzam walczyć o zwycięstwo w nowym pucharze i w samochodzie Kia pro_cee`d. Chcę powtórzyć sukces, jaki odniosłem w KIA LOTOS Cup. To duże wyzwanie, pro_ cee`d jest samochodem znacznie mocniejszym. Na torach będziemy jeździli bardzo szybko. W tych wyścigach nie ma już miejsca dla kierowców niedoświadczonych, więc spodziewam się, że stawka będzie bardziej wyrównana. Interesuje mnie zwycięstwo i jest to dla mnie duże wyzwanie.
Rafał Grzesiński – Tam, gdzie w Picanto jechaliśmy 140 km/h w pro_cee`dzie będziemy jechali powyżej 200 km/h. W nowym aucie nie czuje się prędkości, więc trzeba bardzo dobrze czuć samochód, umieć hamować i wykorzystywać do maksimum możliwości opon i zawieszenia. Start w pucharze pro_cee`da dla każdego będzie ciekawym, sportowym wyzwaniem. Dla mnie jest też kolejnym, ekscytującym etapem mojej kariery sportowej.
Podstawowe dane wyścigowego pro_cee`da dostarczanego kierowcom:
- silnik benzynowy o pojemności 1975 cm3, czterocylindrowy, z dwoma wałkami rozrządu i systemem zmiennych faz rozrządu CVVT, zmodyfikowany sterownik silnika,
- klatka bezpieczeństwa zgodna z załącznikiem J MKS,
- homologowane otuliny na klatkę bezpieczeństwa,
- fotel sportowy homologowany FIA z "uszami", wraz z mocowaniami,
- sześciopunktowe, homologowane FIA, pasy bezpieczeństwa,
- kierownica sportowa z mocowaniem,
- gaśnica 2 kg,
- siatka ochronna po stronie kierowcy,
- nakładki na pedały,
- folia zabezpieczająca na szyby - zapinki zabezpieczające pokrywę silnika oraz bagażnika przed otwarciem,
- wyłącznik prądu,
- ucha holownicze, przód i tył
- modyfikacje tapicerki drzwi i elementów wnętrza samochodu,
- usunięte elementy plastikowe, osłony i wygłuszenia,
- zmodyfikowany układ wydechowy (samochód jest wyposażony w katalizator),
- plastikowe elementy zastępujące przednie reflektory,
- zawieszenie - amortyzatory Bilstein, sprężyny H&R,
- felgi aluminiowe 7.5" x 17", Alcar Dotz Daytona,
- opony sportowe typu slick/wet,
- sportowe klocki hamulcowe Carbone Lorraine.