KIA Motors Polska wprowadziła właśnie do sprzedaży model Sportage po face liftingu. Do najważniejszych zmian zewnętrznych, wpływających na odświeżenie wyglądu nadwozia należą: restylizacja kraty chłodnicy i reflektorów, dwutonowy zderzak przedni i tylny, nowy kształt nadkoli, podwójna końcówka wydechu we wszystkich odmianach modelowych, nowe obręcze 16-calowe z lekkiego stopu i ogumienie 215/65 R16 lub 235/55 R17 dla wersji Expedition i Freedom.
We wnętrzu Sportage po face liftingu najistotniejszą nowością jest fabrycznie montowane radio RDS z odtwarzaczem CD i złączami AUX oraz USB – w odpowiednio przeprojektowanej konsoli centralnej. Wieniec kierownicy jest teraz grubszy i zapewnia lepsze wyczucie oraz wygodę prowadzenia. Auto dostało także nową stylistykę panelu sterowania klimatyzacją i nowe wzory tapicerek materiałowych. Czołowa poduszka powietrzna pasażera otrzymała wyłącznik dezaktywujący, aby umożliwić bezpieczny montaż fotelika dziecięcego "tyłem do kierunku jazdy". Wszystkie wersje pojazdu posiadają ulepszone zabezpieczenie antykradzieżowe.
KIA Sportage po face liftingu dostępna jest już w 56 punktach dealerskich na obszarze całego kraju. Klienci mają do wyboru wersję z napędem tylko na przednią oś lub 4x4.
Pod maską znajdują się do wyboru 2 silniki benzynowe o pojemności 2.0 lub 2.7 litra oraz mocniejszy niż do tej pory 2.0 litrowy diesel. Moc 2.0 litrowego silnika CRDi zwiększona została ze 140 do 150 KM. Nowy Sportage dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia (Tour, Expedition i Freedom) oraz z manualną 5lub 6-biegową skrzynią biegów bądź z automatem.
Kia Motors ogłosiła nowe ceny dla produkowanego w Europie Sportage FL. Wersja Tour kosztuje już od 66 900 złotych.
Nabywca Sportage po face liftingu może wybierać wśród 10 kolorów nadwozia oraz dwóch barw wystroju wnętrza – beżowego Flesh Beige i czarnego Saturn Black. Osiem z dostępnych kolorów nadwozia (w tym sześć metalików) występuje również w palecie barw gamy cee’da, produkowanego w Żylinie. Utrzymano w ofercie dwa najpopularniejsze lakiery metalizowane poprzedniego modelu Sportage – srebrno-szary Greyish Silver oraz niebieski Smart Blue.
Od czasu swej europejskiej premiery w roku 2004 Sportage znalazł 125.000 nabywców i wraz z większym Sorento odegrał kluczową rolę w podniesieniu rozpoznawalności marki KIA w tym rejonie świata. W ubiegłym roku produkcja europejskich wersji Sportage została przeniesiona z Korei do nowej fabryki KIA w Żylinie na Słowacji, gdzie produkowany jest także model cee’d. Ówczesne zmiany i modernizacje wprowadzono także w nowym Sportage.
Ulepszenia i zmiany wdrożone wraz z rozpoczęciem europejskiej produkcji Sportage w roku 2007 dotyczyły m.in. bardziej bezpośredniego zestrojenia układu kierowniczego, zastosowania w standardzie 16-calowych obręczy z ogumieniem 215/65 R16 oraz usztywnienia amortyzatorów – celem poprawy własności jezdnych i ograniczenia przechyłów nadwozia. Dzięki przednim wentylowanym tarczom hamulcowym o średnicy zwiększonej do 300 mm droga hamowania od 100-0 km/h wynosi teraz zaledwie 41,6 m i pod względem skuteczności hamowania plasuje KIA Sportage pośród najlepszych pojazdów tej klasy.
W obniżeniu hałasów aerodynamicznych pomogła optymalizacja profilu obudów lusterek zewnętrznych oraz uszczelnień szyberdachu. W porównaniu z poprzednim modelem o 12,5% wzrosła zdolność uciągu (masy holowanej przyczepy), która obecnie wynosi 1800 kg.
Pod kątem wymagań klienta europejskiego także i siedzenia w kabinie nowego Sportage uległy pewnym modyfikacjom. Już ostatniej jesieni zwiększono długość i szerokość siedzisk przednich foteli (odpowiednio o 40 i 20 mm), zmieniono także kontury i twardość siedzeń tylnych – obniżając ponadto ich wysokość o 5 mm w celu powiększenia przestrzeni nad głowami pasażerów.
Dzięki unikalnemu procesowi zanurzeniowego lakierowania rotacyjnego (Rotation Dipping Painting), który polega na wzdłużnym obracaniu nadwozia podczas kąpieli galwanicznej a także znakomitej jakości pojazdów KIA wytwarzanych w zakładzie Żylina na Słowacji – wszystkie odmiany modelowe Sportage FL objęte są 7-letnią gwarancją na układ napędowy i 5-letnią na cały samochód (lub 150.000 km przebiegu) oraz 0-letnią gwarancją perforacyjną. W okresie pierwszych 3 lat użytkowania cały samochód objęty będzie gwarancją podczas której nie obowiązuje limit przebiegu km.