Jako śmiały komunikat o determinacji KIA w roli jednej z potęg światowego przemysłu motoryzacyjnego, samochód KIA SOUL adresowany jest do zupełnie nowej grupy klienteli europejskiej oraz międzynarodowej i ma szansę doprowadzić do pozyskania tysięcy klientów – trafiając do serc szczególnie osób młodych oraz młodych duchem.
„Nowatorski i oryginalny, KIA SOUL nie daje się skategoryzować i zmusza nabywcę do stworzenia osobistej więzi emocjonalnej. SOUL proponuje tak szeroką gamę wersji stylistycznych, komfortowych i wyposażeniowych, że całkowicie zmienia pojęcie swobody wyboru. Jest to zupełnie nowy samochód miejski, który wprost zachęca nabywcę, by puścić wodze fantazji oraz przemyśleć wszystko, co dotąd wiedział o marce KIA.” – mówi Panu Vainamo, dyrektor marketingu KIA Motors Europe.
KIA SOUL jest pięciodrzwiowym hatchbackiem z napędem na koła przednie, wysoką linią dachu oraz niezwykle długim rozstawem osi. Pod względem obszerności wnętrza SOUL dorównuje pojazdom o znaczniejszych wymiarach zewnętrznych i nierzadko je przewyższa, pokaźna jest także pojemność ładunkowa – 340 litrów w normalnym położeniu tylnych siedzeń – a więc identyczna jak w hatchbacku KIA cee’d.
Gama jednostek napędowych obejmować będzie 126-konny Diesel z seryjnym filtrem cząstek stałych DPF (oraz ten sam silnik o mocy obniżonej do 115 KM dla niektórych krajów) oraz także 126-konny silnik benzynowy, wywodzący się bezpośrednio z nowoczesnej i niezawodnej jednostki 1,6-litrowej, skonstruowanej dla samochodu KIA cee’d produkowanego w Żylinie na Słowacji. Każdy z tych silników spełnia normę czystości spalin Euro 4.
Najczęstszym wyborem europejskich nabywców KIA SOUL będzie z pewnością zaawansowany 16-zaworowy Diesel DOHC CRDi o pojemności 1,6 litra, opracowany przez ‘centrum doskonałości’ KIA w Rüsselsheim i wyposażony w elektrycznie sterowaną turbosprężarkę o zmiennej geometrii kierownic spalin (VGT) oraz opcję filtra DPF. Jego wersja standardowa rozwija moc 126 KM (93 kW) oraz wysoki moment obrotowy 225 Nm. Dla niektórych krajów – z powodów prawno-fiskalnych – dostępny będzie identyczny silnik o mocy 115 KM (85 kW).
KIA SOUL oferowany będzie także z silnikiem benzynowym Gamma o pojemności 1,6 litra, wyposażonym w wielopunktowy elektroniczny wtrysk paliwa oraz układ zmiennych faz rozrządu VVT. Ta 16-zaworowa jednostka zbudowana jest z aluminium i wytwarza 126 KM (93 kW) przy 6300 obr/min oraz moment obrotowy 156 Nm przy 4200 obr/min.
Z uwagi na niewielką masę własną KIA SOUL odznacza się dobrymi przyspieszeniami w granicach 10,4 - 11,3 sekundy od 0 do 100 km/h i osiąga prędkość maksymalną ponad 175 km/h. Zużycie paliwa nie przekracza 5,1 – 6,6 l/100 km a emisja CO2 do atmosfery wynosi 137 oraz 159 g/km. Obok standardowej, precyzyjnej i lekkiej przekładni manualnej, dla wersji KIA SOUL z silnikiem 1.6 CRDi przewidziana jest także skrzynia automatyczna.
Rozpoczęcie sprzedaży SOULA w Europie planowane jest na początek 2009. Nabywca będzie miał do wyboru nawet 15 odmian modelowych, pięć poziomów wyposażenia, dwa silniki (z przekładnią manualną lub automatyczną) oraz szereg pakietów opcjonalnych – w zależności od danego rynku.