Jako śmiały komunikat o determinacji KIA w roli jednej z potęg światowego przemysłu motoryzacyjnego, samochód KIA SOUL adresowany jest do zupełnie nowej grupy klienteli europejskiej oraz międzynarodowej i ma szansę doprowadzić do pozyskania tysięcy klientów – trafiając do serc szczególnie osób młodych oraz młodych duchem.
„Nowatorski i oryginalny, KIA SOUL nie daje się skategoryzować i zmusza nabywcę do stworzenia osobistej więzi emocjonalnej. SOUL proponuje tak szeroką gamę wersji stylistycznych, komfortowych i wyposażeniowych, że całkowicie zmienia pojęcie swobody wyboru. Jest to zupełnie nowy samochód miejski, który wprost zachęca nabywcę, by puścić wodze fantazji oraz przemyśleć wszystko, co dotąd wiedział o marce KIA.” – mówi Panu Vainamo, dyrektor marketingu KIA Motors Europe.
KIA SOUL jest pięciodrzwiowym hatchbackiem z napędem na koła przednie, wysoką linią dachu oraz niezwykle długim rozstawem osi. Pod względem obszerności wnętrza SOUL dorównuje pojazdom o znaczniejszych wymiarach zewnętrznych i nierzadko je przewyższa, pokaźna jest także pojemność ładunkowa – 340 litrów w normalnym położeniu tylnych siedzeń – a więc identyczna jak w hatchbacku KIA cee’d.
Rozpoczęcie sprzedaży SOULA w Europie planowane jest na początek 2009. Nabywca będzie miał do wyboru nawet 15* odmian modelowych, pięć poziomów wyposażenia, dwa silniki (z przekładnią manualną lub automatyczną) oraz szereg pakietów opcjonalnych – w zależności od danego rynku.
Unikalna stylistka jak jeszcze nigdy u KIA! Przekształcenie fantazyjnej koncepcji KIA SOUL z 2006 roku w samochód produkcyjny odbywało się pod okiem Głównego Projektanta KIA Motors Corporation, Petera Schreyera.
„SOUL będzie pojazdem przełomowym dla koncernu KIA na jego drodze do miana ‘branżowego estety’ oraz producenta niebanalnych samochodów, które wprost chce się mieć.” – mówi Peter Schreyer – „SOUL narodził się w Stanach, dorósł w Korei, a ostateczny szlif nadała mu Europa i dlatego uważam, iż produkcyjny ‘urban crossover’ jest projektem skończonym, który z powodzeniem podkreśla swoją oryginalność i wyróżniający się styl. Wizualny kształt i zasadnicze proporcje auta koncepcyjnego z NAIAS Detroit zostały w większości zachowane, choć dodaliśmy szereg akcentów stylistycznych i nowatorskich elementów wyposażenia tak, by móc dostosowywać ten pochodzący z jednej przecież fabryki pojazd do szczególnych wymagań klienteli na rożnych rynkach światowych.”
Nowy model o zasięgu globalnym
W swej koreańskiej fabryce Gwangju KIA Motors Corporation planuje produkcję 136.000 samochodów KIA SOUL rocznie. Zakład ten przeszedł intensywną modernizację pod kątem podniesienia jakości oraz elastyczności procesów wytwarzania
Z przewidywanego na rok 2009 wolumenu produkcji 36.000 sztuk przeznaczonych jest na krajowy rynek koreański, 50.000 dla Północnej Ameryki, 30.000 dla Europy oraz 20.000 – na inne rynki światowe. Produkcja specjalnej ‘chińskiej’ wersji KIA SOUL w ilości 40.000 sztuk rocznie będzie uruchomiona lokalnie (w Chinach) na przestrzeni 2009 roku.