Nowa Kia wyróżnia się całkowicie odmienionym podwoziem, co oznacza, że Sorento straci na terenowych możliwościach na rzecz właściwości jezdnych oraz oszczędności paliwa.
Nowa Kia Sorento 2010 będzie sprzedawana zarówno w USA jak i w Europie z silnikiem benzynowych jak i wysokoprężnym. Benzynowa, 3-litrowa jednostka ma mieć 240 KM, na rynku amerykańskim 3.8-litrowa - 260 KM.
Europejskie modele będą korzystać z czterocylindrowego turbodiesla "R" marki Hyundai, który będzie dostępny w dwóch "rozmiarach": 2.0 i 2.2 osiągających moce kolejno 184 KM (392 Nm) i 200 KM. Dwulitrowa jednostka będzie miała sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów, a 2.2 manualną przekładnię. Ponadto będzie dostępny 240-konny trzy-litrowy turbodiesel V6 CRDi. W trosce o niskie zużycie paliwa, Kia rozważa połączenie przednionapędowego z opcjonalnym, 4x4.
Nowa siedmioosobowa Kia Sorento będzie znacznie większa od swojej poprzedniczki. Wnętrze samochodu zaprojektowane przez koreańską firmę Forte wygląda świeżo oraz schludnie i jak nieoficjalnie dowiedział się serwis Carscoop, nie tylko wygląd wnętrza poprawi się, ale także jakość użytych do niego materiałów.
Kia Sorento 2010 będzie korzystać z projektowych rozwiązań koncepcyjnego modelu Kia KND-4 pod nadzorem głównego projektanta koncernu Kia, Petera Schreyer'a. Sorento wejdzie do sprzedaży w Europie w drugiej połowie 2009 roku.
Tutaj można znaleźć szpiegowskie zdjęcia Kia Sorento i koncepcyjnego modelu Kia KND-4.