Prestiżowa nagroda red dot 2009 dla Kia Soul

Prestiżowa nagroda red dot 2009 dla Kia Soul21.03.2009
Stylowy, miejski crossover Kia Soul jest pierwszym w historii samochodem koreańskim, który otrzymał prestiżową nagrodę "red dot" Design Award w tegorocznym niemieckim konkursie wzornictwa przemysłowego.

Do udziału w 17 kategoriach konkursu zgłoszono ponad 3230 produktów z 49 krajów świata, a nominację do nagrody w sekcji ‘Automobile Transport and Caravan’ otrzymała wchodząca właśnie na rynek Kia Soul.

Zadowolony oczywiście z przyznania Soulowi nagrody ‘red dot’ Naczelny Projektant-Stylista Kia Motors, Peter Schreyer powiedział: „Nasze zespoły projektowe w Korei, Kalifornii i Europie mogą być dumne z tak prestiżowego wyróżnienia. Strategia projektowa Kia koncentruje się na wyróżniających się rozwiązaniach produktowych i kreowaniu estetyki charakterystycznej dla marki Kia. Ta nagroda jest dowodem uznania dla determinacji Kia, aby włączyć design w poczet kluczowych elementów korporacyjnego DNA.”

Międzynarodowe jury konkursu ‘red dot’ ocenia każde zgłoszenie pod dziewięcioma głównymi względami: innowacyjność, funkcjonalność, jakość formalna, ergonomia, trwałość, efekt emocjonalny, dostępne akcesoria produktowe, łatwość użytkowania oraz stopień oddziaływania na środowisko naturalne.

Zespół sędziowski ‘red dot’ Design Award na rok 2009 składał się z 29 niezależnych designerów, projektantów i nauczycieli akademickich reprezentujących praktycznie wszystkie dziedziny kreatywności. Pod względem narodowościowym skład jury nawiązywał do różnorodności rozpatrywanych zgłoszeń i obejmował profesjonalistów przybyłych m.in. z Meksyku i Szwecji, Chile i Izraela czy też z Finlandii i Korei Południowej. ‘red dot’ Design Award jest główną nagrodą w największym światowym konkursie wzornictwa przemysłowego. Jego początki sięgają roku 1955, a w skali międzynarodowej – roku 1991. Wielkim promotorem konkursu jest prof. dr Peter Zec współpracujący z Design Zentrum Nordrhein Westfalen w Essen, zlokalizowanym w dawnej kopalni węgla Zeche Zollverein. Jej centralny budynek został pod koniec lat 1990 przebudowany przez słynnego brytyjskiego architekta Normana Fostera i znany jest obecnie jako ‘katedra kultury przemysłowej’ – przyciągając corocznie ponad 140.000 zwiedzających.

„Kia Soul daje odpór konwencjom, dając nabywcy swobodę stylu, sposobu i siły ekspresji” – mówi Wojciech Szyszko, dyrektor zarządzający Kia Motors Polska – „Jest to całkowicie nowy pojazd miejski, który wprost prowokuje by przemyśleć to wszystko, co utkwiło do tej pory w świadomości na temat marki Kia”

Nagroda ‘red dot’ niewątpliwie zwiększy rozpoznawalność marki Kia, jeszcze bardziej wzmacniając jej pozycję na rynku. Soul natomiast ilustruje zmianę image Kia w kierunku firmy zorientowanej na design i oferującej produkty stanowiące przedmiot aspiracji potencjalnego nabywcy. Kia nie ukrywa przekonania, iż już po pierwszym kontakcie z Soulem klienci znajdą się pod wrażeniem stylu, kolorystyki i jakości wykonania. Kolejnym zaskoczeniem może być obszerność przestrzeni dla pasażerów w połączeniu z komfortem miejsca kierowcy i szczególna atmosfera niecodzienności.

Źródło: KIA