...i zwycięstwa w pucharach Picanto LOTOS Cup i cee`d LOTOS Cup.
Zespół ludzi pracujących przy organizacji tego sportowego przedsięwzięcia dokłada starań, aby tegoroczne zmagania były ciekawsze niż w latach ubiegłych, a rywalizacja na torach przynosiła jeszcze więcej emocji kibicom i sportowej satysfakcji uczestnikom. W bieżącym sezonie wyzwaniem jest nie tyle przeprowadzenie kolejnych wyścigów, ile pokonywanie niezależnych od organizatorów barier i przeszkód, głównie natury finansowej. Już w poprzednich sezonach twórcy markowych pucharów Kia LOTOS Cup pokazali, że ambicji i determinacji im nie brakuje. Rozpoczynający się sezon jest wielkim wyzwaniem do którego wszyscy przystępują z przekonaniem, że wspólnym zaangażowaniem i pracą uda się stworzyć najciekawszy cykl zmagań w krajowych sportach samochodowych.
W tegorocznej edycji obowiązują niemal identyczne regulaminy techniczne i sportowe, jak w latach ubiegłych. W końcowej klasyfikacji liczyć się będą rezultaty wszystkich rund, w sezonie rozegranych zostanie 12 wyścigów, po dwa w każdej rundzie.
Kalendarz wyścigowy Kia LOTOS Cup 2009:
8-10.05.2009 Hungaroring, Węgry
29-31.05.2009 Poznań
19.-21.6.2009 Hockenheim, Niemcy
7-9.08.2009 Most, Czechy
11-13.09.2009 Poznań
16-18.10.2009 Brno, Czechy
Rywalizacja odbywać się będzie w autach seryjnych zmodyfikowanych według specyfikacji określonej w regulaminie technicznym cyklu wyścigów:
Specyfikacja samochodu przygotowanego do cee'd LOTOS Cup
• Kia pro_cee'd, nadwozie 3 - drzwiowe
• silnik benzynowy o poj. 1975 ccm, czterocylindrowy, z dwoma wałkami rozrządu i systemem zmiennych faz rozrządu CVVT
• maksymalna moc 143 KM przy 6.000 obr./min., maksymalny moment obrotowy 186,3 Nm przy 4.600 obr./min. (samochód seryjny)
• modyfikacje sterownika silnika
• klatka bezpieczeństwa homologowana, Ireco Motorsport
• homologowane otuliny na klatkę bezpieczeństwa, BSCI
• fotel sportowy homologowany FIA z "uszami", wraz z mocowaniami, Momo Daytona
• 6-cio punktowe, homologowane FIA, pasy bezpieczeństwa, Schroth Profi III-6
• kierownica sportowa z mocowaniem, Momo model 08
• gaśnica 2 kg
• siatka ochronna po stronie kierowcy, Schroth
• nakładki na pedały, Momo
• folia zabezpieczająca na szyby - zapinki zabezpieczające pokrywę silnika oraz bagażnika przed otwarciem
• wyłącznik prądu
• ucha holownicze, przód i tył
• modyfikacje tapicerki drzwi i elementów wnętrza samochodu
• usunięcie elementów plastikowych, osłon i wygłuszeń
• modyfikacja układu wydechowego (samochód jest wyposażony w katalizator)
• plastikowe elementy zastępujące przednie reflektory
• zawieszenie - amortyzatory Bilstein, sprężyny H&R
• felgi aluminiowe 7.5" x 17", Alcar Dotz Daytona
• opony Pirelli P Zero Corsa 205/50ZR17
• sportowe klocki hamulcowe Carbone Lorraine
• plombowanie elementów samochodu
Specyfikacja samochodu przygotowanego do Picanto LOTOS Cup
• silnik o pojemności 999 ccm, 4- cylindrowy, 12- zaworowy
• maksymalna moc - ok. 67 KM, maksymalny moment obr. - powyżej 100 Nm
• modyfikacja sterownika silnika: V-Tech
• klatka bezpieczeństwa, zgodna z załącznikiem „J” MKS FIA: Ireco Motorsport / Power B Sport Service
• homologowane otuliny na klatkę bezpieczeństwa: Sparco
• kierownica sportowa: Toora
• mocowanie kierownicy
• fotel sportowy: Toora
• 6-cio punktowe pasy bezpieczeństwa: Toora
• siatka zabezpieczająca dla kierowcy: Toora
• nakładki na pedały: Toora
• zapinki zabezpieczające pokrywę silnika oraz bagażnika: Toora
• ucho holownicze przód i tył: V-Tech
• plastikowe elementy zastępujące przednie reflektory: V-Tech
• gaśnica 2 kg
• modyfikacje tapicerki drzwi: Ireco Motorsport
• wyłącznik prądu: V-Tech
• bezbarwna antyodpryskowa folia na szyby: V-Tech
• modyfikacja układu dolotowego powietrza: V-Tech
• modyfikacja układu wydechowego: V-Tech
• modyfikacja zawieszenia silnika: V-Tech
• felgi aluminiowe: Dotz Imola 6x14
• opony: Pirelli P6000, 175/60 R14
• klocki hamulcowe: Carbone Lorraine
• sprężyny zawieszenia, przód i tył: Eibach
• amortyzatory zawieszenia, przód i tył: Bilstein
Numery startowe na sezon 2009 przyznawane są na podstawie klasyfikacji sezonu 2008, nowi zawodnicy otrzymają kolejne numery. Przed pierwszą rundą udział w wyścigach cee`d LOTOS Cup zadeklarowało 22 kierowców, w tej stawce jest jedna pani. W Picanto do rywalizacji stanie około 30 kierowców, w tym trzy panie. Punktacja zostaje utrzymana taka sama, jak w latach ubiegłych. Za zwycięstwo przyznawanych będzie 50 punktów, za drugie miejsce 45, trzecie 42, kolejne pozycje punktowane będą odpowiednio 40, 38, 36 i tak dalej, za każdą kolejną pozycję o dwa punkty mniej, natomiast kierowcy zajmujący miejsca od 17. do 30. będą otrzymywać o jeden punkt mniej. Najlepsi kierowcy kolejnych wyścigów za miejsca od 1. do 15. otrzymywać będą nagrody finansowe, zwycięzcy obu pucharów otrzymają samochody – w cee’d LOTOS Cup przewidziano z I miejsce - samochód KIA cee’d, za II miejsce - 30 tys. złotych lub nagroda rzeczowa o takiej wartości i za III miejsce - 15 tys. złotych lub nagroda rzeczowa o takiej wartości, w Picanto LOTOS Cup również finansowo nagradzani będą kierowcy zajmujący miejsca od 1. do 15., a najlepsi w końcowej klasyfikacji otrzymają za I miejsce – samochód KIA Picanto, za II miejsce – 20 tys. złotych lub nagrodę rzeczową o takiej wartości i za III miejsce – 10 tys. złotych lub nagrodę rzeczową o takiej wartości.
W poprzednich sezonach zawodnicy pokazywali, iż woli walki, ambicji i sportowej pasji im nie brakuje. W czwartym sezonie rozgrywek możemy oczekiwać, iż kolejne wyścigi będą przynosiły jeszcze większe emocje, niż w latach ubiegłych. Coraz wyższe umiejętności poszczególnych kierowców, nowe tory i wielki prestiż obu seriali wyścigowych daje nadzieję, że sportowe zmagania będą bardzo wyrównane i interesujące.
Przed pierwszą rundą wyścigów z cyklu Kia LOTOS Cup Wojciech Szyszko, dyrektor zarządzający Kia Motors Polska powiedział:
- Przystępujemy do czwartej edycji wyścigowych pucharów firmowanych przez markę KIA w szczególnie trudnej sytuacji kryzysu gospodarczego. Zawirowanie na rynkach finansowych i nieuzasadnione sytuacją ekonomiczną zmiany kursów walut sprawiają, że kontynuacja naszego sportowego przedsięwzięcia wymaga wielkiej determinacji i znacznie większego wysiłku niż poprzednie edycje. Uznaliśmy, że dotychczasowe sukcesy serii wyścigów Kia LOTOS Cup i wielkie nadzieje, jakie wiążą z tą rywalizacją zawodnicy stanowią dla nas zobowiązanie do kontynuacji przedsięwzięcia. Pomimo trudności jedziemy dalej, i wbrew kryzysowi, jedziemy szybciej.