Samochód zaprezentowany zostanie 1 kwietnia podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku a w sprzedaży w Europie nowy Magentis pojawi się wiosną przyszłego roku.
„Magentis kolejnej generacji ma prawdziwą moc zaskakiwania” – parafrazuje firmowe motto Peter Schreyer, naczelny projektant-stylista (CDO) Kia Motors – „Pokazujemy samochód, jakiego nikt się po Kia nie spodziewa i o to nam właśnie chodziło.”
Nowy Magenits emanuje atletyczną pewnością siebie z każdej dosłownie perspektywy. Spadzisty zarys dachu, wyrazista linia podokienna obniżonej kabiny oraz wydłużony rozstaw osi w połączeniu z szerokimi nadkolami tworzą bryłę, której nie sposób odmówić modelowej muskulatury i piękna. Całości dopełnia znany już dobrze grill w kształcie „tygrysiego nosa”, zawarty pomiędzy kloszami projektorowych reflektorów.
Zbliżoną do coupe, dłuższą i bardziej przysadzistą sylwetkę nowego Magentisa akcentuje chromowany łuk biegnący od słupka A do C. Ten ciekawy motyw stylizacyjny wizualnie obniża bryłę samochodu i podkreśla proporcje ‘cab-backwards’ – odsunięcia kabiny ku tyłowi nadwozia.
Aurę nowości daje się także poczuć w „inteligentnie” skonfigurowanej i ergonomicznej kabinie pasażerskiej, która odznacza się wiodącym w tej klasie pojazdów wyposażeniem w zakresie bezpieczeństwa i luksusu.
„Najnowszy Magentis reprezentuje zdecydowanie nowy kierunek designu marki Kia.” – mówi Peter Schreyer – „Mamy przed sobą samochód globalny ze świeżym powiewem indywidualności.”