...(wzornictwo produktowe) przyznawanego przez jury złożone ze specjalistów najwyższej klasy. Wyróżnienie ‘red dot ‘ uważane jest za światowy znak jakości w dziedzinie wzornictwa przemysłowego.
Wyznaczająca nowy kanon ożywczej stylizacji w zdominowanym przez tradycyjną funkcjonalność segmencie B – Kia Venga otrzymała już jedno prestiżowe wyróżnienie „iF product design award”, przyznane w ubiegłym roku. Nagroda ‘red dot’ pokazuje, iż pojazd ten idzie w ślady Kii Soul – pierwszego samochodu produkcji koreańskiej, który w roku 2009 zasłużył na tak ważną międzynarodową nagrodę artystyczno-użytkową.
Międzynarodowy skład sędziowski ‘red dot’ 2010 dokonał oceny 4252 produktów z 57 krajów kierując się dziewięcioma głównymi kryteriami: innowacyjność, funkcjonalność, jakość formalna, ergonomia, trwałość, efekt emocjonalny, dostępne akcesoria produktowe, łatwość użytkowania oraz stopień oddziaływania na środowisko naturalne.
Początki uważanego za największy doroczny konkurs światowego wzornictwa przemysłowego ‘red dot’ design award – sięgają roku 1955, a w skali międzynarodowej – roku 1991. Wielkim promotorem tego konkursu jest od lat prof. dr Peter Zec we współpracy z Design Zentrum Nordrhein Westfalen z Essen, mieszczącym się w budynku kotłowni dawnej kopalni węgla Zeche Zollverein. Siedziba DZNW została pod koniec lat 1990 przebudowana przez słynnego brytyjskiego architekta Normana Fostera i znana jest obecnie jako muzealna ‘katedra kultury przemysłowej’ – przyciągając corocznie ponad 140.000 zwiedzających. AKAPIT} „Nasz team projektantów może być naprawdę dumny z kolejnej nagrody ‘red dot’, która potwierdza słuszność przyjętej strategii designu.” – powiedział Peter Schreyer, naczelny projektant-stylista (CDO) Kia Motors – „Pojazdy segmentu B kupowane były tradycyjnie ze względów czysto praktycznych, lecz Kia Venga tego rodzaju myślenie radykalnie zmienia. Jej wyważona architektura, obszerne wnętrze i dynamika sylwetki są dowodem na to, iż elegancja i funkcjonalność mogą swobodnie iść ze sobą w parze. Kia Venga to auto, w którym ludzie chcą siebie widzieć.”