W europejskich salonach sprzedaży pojawi się w 2011 roku. Ma wyróżniać się zupełnie nowym „językiem designu” wyrażającym się dynamicznym i opływowym profilem, łączącym elegancje i pewność siebie.
Nowy sedan marki KIA będzie nosić nazwę Optima na całym świecie oprócz Korei, gdzie nazywać się będzie K5.
Optimę zaprojektowano w studiach projektowych firmy w Niemczech i w USA. Jest dłuższa, szersza i niższa niż model Magentis, którego zastąpi. Oparto ją na nowej platformie średniej wielkości. Optima ma ogólną długość 4845 mm (o 45 mm więcej niż w poprzednim modelu), szerokość 1830 mm i rozstaw kół 2795 mm (więcej o 75 mm).
Płynne linie nadwozia, pełne gracji i stylu mają uosabiać luksus w europejskim stylu.
Pod maską znajdą się nowe jednostki napędowe, które mają dostarczać największą moc w swojej klasie przy konkurencyjnym zużyciu paliwa i będą wyposażone w odpowiednie technologie takie jak: wtrysk bezpośredni, wtrysk wielopunktowy czy turbodoładowanie.
W Europie Zachodniej Optima będzie dostępna z kilkoma wersjami 2-litrowych silników benzynowych CVVL i 1,7-litrowych turbodiesli VGT. W Rosji i Europie Wschodniej z 2,4-litrową jednostką benzynową MPI o mocy 178 KM. Poza Europą Optimę napędzać będzie sześć nowych silników z rodziny Theta II wykorzystujących technologię GDI, o mocy do 278 KM. Na rynku północnoamerykańskim w przyszłym roku pojawi się także Optima w wersji hybrydowej i będzie to pierwszy pojazd marki z takim napędem.
W Europie silniki będą współpracować z 6-biegową przekładnią w wersji manualnej lub automatycznej.