...w kategorii wzornictwa samochodowego jest oczywiście wygląd. Brane pod uwagę są też jednak jakość wykonania, poziom innowacyjności oraz technologie przyjazne środowisku. Dla koreańskiego producenta jest to kolejny tego typu sukces. Wyróżnienie dla Picanto jest czwartym przyznanym Kii w ciągu trzech ostatnich lat. W poprzednich edycjach „iF Product Design Award ” nagradzane były modele Venga (2010), Sportage (2011) oraz Optima (2011). "Otrzymanie nagrody „iF Product Design Award” dla modelu Kia Picanto jest wielkim sukcesem naszego zespołu projektowego i to wyróżnienie dla naszej strategii projektowej. Druga generacja Picanto to pewny siebie projekt, a jego 3-drzwiowe nadwozie nadaje mu sportowego charakteru", powiedział Peter Schreyer, główny projektant Kia Motors.
Ustanowione w roku 1953 doroczne wyróżnienie „iF Product Design Award” należy do najważniejszych światowych nagród w dziedzinie wzornictwa przemysłowego i przyznawane było początkowo w ramach programu „Najlepsze wzornictwo przemysłowe” (‘Die Gute Industrieform’) podczas Targów Przemysłowych w Hanowerze (Hanover Messe). Obecnie jest to jeden z największych konkursów wzornictwa przemysłowego na świecie. Do nagrody 2012 roku kandydowało 2 923 produkty wśród 16 różnych kategorii. Kia Picanto zdobyła laur zwycięzcy w kategorii „Wzornictwo Środków Transportu” (‘Transportation Design’), odnoszącej się do designu samochodów, jednostek pływających oraz taboru kolejowego i lotniczego. Oficjalna uroczystość przekazania nagród „iF Product Design Award” odbędzie się w Monachium 10 lutego 2012 roku.
Istotne zmiany konstrukcyjne oraz prawdziwie atrakcyjna stylizacja, budująca poczucie solidności i dojrzałości to najkrótsza charakterystyka nowego Picanto, którego europejska premiera odbyła się na tegorocznym 81 Salonie Samochodowym w Genewie. Efektem wydłużenia karoserii i rozstawu osi jest zarówno wyższy komfort jazdy jak i większa pojemność ładunkowa.
Choć znacznie bardziej stylowy, Picanto pozostaje niezmiennie samochodem praktycznym. Jego długość całkowita wzrosła o 60 mm (do prawie 3,6 m) − przy wydłużonym o 15 mm rozstawie osi. W połączeniu z przemyślaną konstrukcją wnętrza oznacza to większą przestrzeń na nogi kierowcy i przedniego pasażera (o 36 mm) oraz zwiększoną do 200 litrów (tj. o 27 %) objętość ładunkową bagażnika. Dopracowanie detali nadwozia pozwoliło obniżyć współczynnik oporu aerodynamicznego Cd do wartości 0,31 − pozostawiającej większość pojazdów segmentu A daleko w tyle.
Wyposażenie opcjonalne Picanto obejmuje reflektory typu projektorowego oraz tylne lampy w technologii LED. Atrakcyjnym elementem estetyki zewnętrznej są koła stalowe lub z lekkiego stopu o średnicy 13-15 cali. Według oczekiwań Kia, model 3-drzwiowy osiągnąć może 33 procent wolumenu sprzedaży nowego Picanto, wychodząc naprzeciw zainteresowaniom młodszej grupy docelowej nabywców tego modelu w Europie. Produkowane wyłącznie w koreańskim zakładzie Seosan, nowe Picanto oferowane będzie dla rynków Europy w dziewięciu kolorach nadwozia (dwa zwykłe i siedem metalizowanych).
Nowe Picanto z przeznaczeniem na rynki europejskie wyposażone jest w ekonomiczne jednostki napędowe serii Kappa, które charakteryzują się emisją CO2 od 90 g/km i niskim zużyciem paliwa − nawet 4,1 l/100 km. Klienci w Polsce mają do wyboru dwie wersje silnika Kappa: benzynową czterocylindrową o pojemności 1248 cm3 rozwijająca moc 85 KM i moment obrotowy 121 Nm oraz benzynową trzycylindrową o pojemności 998 cm, mocy 69 KM i momencie obrotowym 95 Nm.