Firma Kia Motors wprowadziła właśnie do sprzedaży Sportage z całkowicie nowym silnikiem diesla. Jest to 2 litrowa jednostka, której moc maksymalna wynosi 140 KM przy 4000 obr/min, a moment obrotowy 305 Nm przy 2000 obr/min. Samochód oferowany jest po raz pierwszy z 6 biegową, mechaniczną skrzynią biegów. Jej przełożenia zapewniają doskonałe osiągi we wszystkich warunkach jazdy, przy jednoczesnym utrzymaniu dynamicznego przyspieszenia. Zużycie paliwa w Sportage wyposażonym w ten silnik wynosi w cyklu mieszanym zaledwie 7,1 litra na 100 km. Ceny Sportage z nowym silnikiem zaczynają się od 103 900 złotych.
Dotychczas klienci decydując się na zakup Sportage mogli wybierać pomiędzy 2.0 litrowym silnikiem diesla o mocy 112 KM a 2.0 litrowym, 16-zaworowym silnikiem benzynowym o mocy 142 KM wyposażonym w system zmiennych faz rozrządu – CVVT (continuously variable valve timing). Teraz do gamy dołączył 140 konny silnik wysokoprężny.
Sportage’a zaprojektowano tak, aby zapewnić użytkownikowi najlepsze cechy trzech różnych typów pojazdów. A wszystko to w jednym, zwartym i stylowym nadwoziu. Komfort jazdy, zwrotność i wygoda samochodu osobowego. Styl nadwozia, wysoka pozycja kierowcy oraz napęd na wszystkie koła charakterystyczne dla samochodu typu SUV. Ładowność i zmienny układ siedzeń charakterystyczny dla minivana. Kia Sportage to połączenie wszystkich tych cech.
Kluczowe dla użytkownika zalety Sportage’a to: w pełni automatyczny napęd na cztery koła, "najwięcej w swojej klasie" miejsca dla pasażera i kierowcy, zmienny układ siedzeń, przestrzeń bagażowa z płaską podłogą oraz przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne.
Jedyny w swoim rodzaju typ siedzeń tylnych wyposażono w system "opadania i składania", dzięki któremu jednocześnie obniża się siedzisko i składa oparcie powiększając przestrzeń bagażową, której maksymalna długość może wynosić ponad 1,6 metra. Aby umożliwić załadowanie jeszcze dłuższych ładunków, oparcie przedniego fotela może być złożone na płasko. Zawiasy klapy tylnej zamocowane na samej górze umożliwiają łatwe otwieranie i wygodny dostęp do bagażnika. Podobnie jak w Sorento szyba klapy tylnej może być otwierana niezależnie, zapewniając różnorodne możliwości załadunku.
Wszystkie elementy sterowania umieszczono tak, aby kierowca mógł łatwo i szybko z nich korzystać, w jak najmniejszym stopniu odwracając uwagę od drogi. Zarówno w modelach z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów dźwignia zmiany biegów zamontowana jest w konsoli centralnej, w miejscu łatwo dostępnym dla kierowcy.
Z boku kierowcy, w podłokietniku drzwi przednich umieszczono przyciski elektrycznej regulacji szyb (wyposażenie standardowe we wszystkich modelach), centralnego zamka oraz elektrycznie regulowanych lusterek.
W desce rozdzielczej o wybitnie sportowym i charakterystycznym dla SUV’ów wyglądzie zamontowano trzy podstawowe wskaźniki: duży, centralnie położony prędkościomierz, z lewej strony umieszczono obrotomierz, a z prawej wskaźniki temperatury cieczy chłodzącej i poziomu paliwa. Stylowa konsola środkowa mieści starannie rozplanowane przełączniki sterowania klimatyzacją, zegar cyfrowy, oraz dwa wloty powietrza. Wszystkie przełączniki znajdują się bezpośrednio w zasięgu ręki kierowcy.
Zależnie od wersji wyposażenia, Sportage oferowany jest z manualnie lub w pełni automatycznie sterowaną klimatyzacją. Manualny system kontroli składa się z trzech dużych pokręteł do regulacji temperatury, kierunku nawiewu i szybkości pracy wentylatora. W przypadku regulacji automatycznej żądana temperatura ustawiana jest za pomocą przycisków, a nad jej utrzymaniem system czuwa samoczynnie. Sportage posiada także układ kontroli jakości powietrza we wnętrzu (AQS), który w przypadku wykrycia zanieczyszczonego powietrza (np. podczas jazdy za autobusem lub ciężarówką) automatycznie przełącza się na cyrkulację wewnętrzną. Gdy poziom zanieczyszczenia powietrza spadnie, system automatycznie przełączy się na obieg zewnętrzny. Gniazda zasilania 12V umieszczono w konsoli centralnej i w przedziale bagażowym.
System napędu 4x4 wyposażono w elektroniczny układ, który odbiera informacje o pracy i prędkości obrotowej wszystkich kół. Kiedy jedno lub oba przednie koła tracą przyczepność system automatycznie przekazuje do 50% mocy silnika na koła osi tylnej umożliwiając płynna jazdę. Napęd 4x4 załącza się automatycznie bez interwencji kierowcy. W razie konieczności kierowca może zablokować napęd na cztery koła korzystając z przełącznika zamontowanego w kokpicie. W tym trybie, działającym tylko przy niskich prędkościach moc rozdzielana jest w stosunku 50% / 50% pomiędzy koła przednie i tylne. Kiedy prędkość jazdy wzrasta powyżej 30 km/godz. blokada jest automatycznie rozłączana, a napęd przenoszony jest na koła przednie.
Sportage wyposażony jest w pełni niezależne układy zawieszenia z przodu i z tyłu, zaprojektowane w taki sposób, aby zapewnić dobre wyczucie drogi oraz elastyczne i wygodne prowadzenie przy równoczesnym zapewnieniu komfortu podczas długich podróży oraz sprawne działanie podczas jazdy w terenie.
Podczas projektowania Sportage’a wykorzystano najnowocześniejszą, chociaż niewidoczną na pierwszy rzut oka, technologię komputerową. Dzięki niej udało się stworzyć konstrukcję o maksymalnej sztywności i wytrzymałości. Główną, poprzeczną przegrodę znajdującą się w przedniej części kabiny pasażerskiej ukształtowano tak, aby wytrzymała uderzenie z boku. Wspiera ona przedni słupek i stanowi jeden z podstawowych elementów konstrukcji, zaprojektowanej w celu ochrony przestrzeni pasażerskiej. Każde drzwi wyposażono we wzmocnienia boczne o wysokiej wytrzymałości, zapewniające dodatkową ochronę przed uderzeniami z boku.
Wynikiem niezwykłej staranności podczas projektowania i wysokiego poziomu bezpieczeństwa nadwozia są wysokie noty w testach zderzeniowych. 5 gwiazdek w testach zderzeniowych American NCAP oraz 4 gwiazdki w testach bezpieczeństwa Euro NCAP.
W razie ewentualnej kolizji, pasażerów Sportage’a chroni wytrzymała konstrukcja nadwozia zwiększająca bezpieczeństwo. Na rynku europejskim dla wszystkich pięciu pasażerów instalowane są trzypunktowe pasy bezpieczeństwa oraz regulowane zagłówki. Oba pasy przednie mają podwójne napinacze oraz ograniczniki siły napięcia. Tylna kanapa posiada dwa punkty mocowania ISOFIX, do których można przypiąć foteliki dla dzieci.