Trzy premierowe pojazdy w Genewie reprezentują odrębne segmenty rynku samochodowego i są wyrazem różnorodności naszej obecnej i przyszłej gamy modelowej.”− komentuje Thomas Oh, wiceprezes i dyrektor operacyjny (COO) Kia Motors Corporation.
Pierwsza generacja modelu cee’d stała się dla Kia istotnym kamieniem milowym w Europie, umożliwiając nam po raz pierwszy wejście do niezwykle konkurencyjnego segmentu C. Model drugiej generacji to samochód, który znów wyznacza nowe kanony dzięki atrakcyjnej stylizacji, jakości i zastosowaniu nowoczesnych jednostek napędowych. Nasze wysiłki w dziedzinie wprowadzania czystych technologii pokazuje z kolei elektryczna Kia Ray EV. Stronę sportowo-zabawową marki Kia reprezentuje koncepcyjny Track’ster, wyczynowa wersja Kii Soul - mówi dalej Thomas Oh.
Zaprojektowany, skonstruowany i produkowany w Europie nowy cee’d hatchback jest bardziej zaawansowany technologicznie i ekonomiczny, wyrafinowany i satysfakcjonujący w prowadzeniu niż poprzednik. Ma więc szansę kontynuowania sukcesu swej pierwszej generacji, umacniając pozycję Kia jako jednej z wiodących marek samochodowych w Europie. Nowy, 4.3-metrowy cee’d jest dłuższy, niższy i bardziej stylowy niż poprzednio, a jego wysmukła sylwetka dopracowana została w supernowoczesnym tunelu aerodynamicznym Kia. Dzięki jeszcze wyższej jakości materiałów w kabinie pasażerskiej oraz bogatemu zestawowi wyposażenia high-tech, wnętrze nowego ceed’a nie ustępuje ekskluzywnej stylizacji nadwozia i może śmiało konkurować z najlepszymi w swej klasie rywalami.
W trakcie procesów konstrukcyjno-rozwojowych nowego ceed’a szczególny nacisk położono na ograniczenie zużycia paliwa i emisji spalin − przy zachowaniu szybkości reakcji oraz mocy jednostek napędowych. W większości krajów Europy Zachodniej nowy cee’d dostępny będzie z dwoma silnikami benzynowymi (1.4 MPI i 1.6 GDI) oraz dwoma Dieslami (1.4 WGT i 1.6 VGT) o mocy 90 − 135 KM.
Poziom zaawansowania technicznego tych silników pozwala ograniczyć średnie zużycie paliwa w całej gamie modelowej o rząd 4%; w przypadku 128-konnego Diesla z pakietem oszczędnościowym EcoDynamics zużycie paliwa spada do 3,7 l/100 km, a poziom emisji CO2 do zaledwie 97 g/km.
Najwyższym w gamie silników benzynowych jest 1.6 Gamma GDI wyposażony w układ bezpośredniego wtrysku paliwa zwiększający wytwarzaną moc (135 KM) oraz moment obrotowy (165 Nm). W parze z tym silnikiem dostępna jest nowa, sześciostopniowa skrzynia dwusprzęgłowa DCT, która dzięki płynności zmiany przełożeń wydatnie zwiększa komfort prowadzenia. W porównaniu ze stosowaną poprzednio konwencjonalną przekładnią automatyczną DCT pozwala także zauważalnie zmniejszyć zużycie paliwa i poziom emisji CO2 do atmosfery.
Na dzisiejszej konferencji prasowej główny stylista (CDO) Kia, Peter Schreyer zaprezentował także wersję kombi nowego cee’da. Bliższe szczegóły dotyczące tego ważnego dla Kia modelu podane zostaną przed datą wprowadzenia na rynek w drugiej połowie roku.
Zaprezentowana po raz pierwszy w grudniu 2011 roku i obecnie dostępna w Korei Kia Ray EV to samochód zeroemisyjny o zasięgu 139 km z pojedynczego naładowania akumulatorów, trwającego w cyklu szybkim tylko 25 minut. Projektowana z przeznaczeniem na rynek koreański Kia Ray EV ma długość 3,6 m i napęd na koła przednie przy pomocy silnika elektrycznego o mocy 50 kW zasilanego baterią polimerowych akumulatorów litowo-jonowych o wysokiej pojemności 16,4 kWh.
Mimo, iż jest kierowana tylko na rynek lokalny, Ray EV stanowi dowód możliwości konstrukcyjnych Kia w zakresie pojazdów o napędzie elektrycznym oraz niesłabnącego zaangażowania w poszukiwanie rozwiązań pozwalających zmniejszyć zależność świata od paliw kopalnych.
Pokazany po raz pierwszy na tegorocznym Chicago Auto Show i debiutujący dzisiaj w Genewie koncepcyjny Track’ster opiera się konstrukcyjnie na samochodzie Kia Soul z dodatkiem agresywności. Jest to projekt dostatecznie śmiały, aby zaintrygować publiczność realistyczną koncepcją sportowego samochodu marki Kia.
Wystawiony w Genewie samochód koncepcyjny jest niemal identyczny jak pokazany na Salonie Samochodowym w Chicago. W wersji „europejskiej” 2,0-litrowy silnik o mocy 253 KM zastąpiony został turbodoładowaną jednostką benzynową 1,6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa (GDI) o imponującej mocy 215 KM, której przenoszeniem na koła zajmuje się elektronicznie sterowany system napędu 4x4. Zestrojone pod kątem maksymalnych osiągów sportowe, obniżone zawieszenie, wzmocnione hamulce i koła zapewniają Track’sterowi znakomitą charakterystykę prowadzenia.
Zobacz więcej zdjęć Kia Track'ster Na genewskim Salonie Samochodowym Kia pokazuje także swe koncepcje IVI (in-vehicle-infotainment) oraz UCD (user-centred driving) przedstawione po raz pierwszy w styczniu 2012 na wystawie Consumer Electronic Show w Las Vegas. Koncepcje te rzucają światło na przyszłość samochodowych systemów infotainment, komunikacji oraz wspomagających bezpieczeństwo jazdy.
Na stoisku eksponowane są także rozwiązania i technologie zespołów napędowych, które pozwalają marce Kia uzyskiwać wiodące w swej klasie wyniki w zakresie zużycia paliwa i emisji CO2 do atmosfery. Zarówno własnej konstrukcji, a debiutująca w nowym modelu Kia cee’d dwusprzęgłowa skrzynia biegów DCT − jak i super-oszczędny trzycylindrowy Diesel o pojemności 1,1 litra dowodzą ogromnych postępów w dziedzinie technologii zespołów napędowych, jakich dokonuje Kia.