...(user-centred driving) przedstawione zostały po raz pierwszy w styczniu 2012 na stoisku Kia podczas wystawy CES (Consumer Electronic Show) w Las Vegas, a w Genewie eksponowane są oddzielnie jako elementy kokpitu w samochodzie.
Infotainment w samochodzie (IVI)
Ideą koncepcji IVI jest stworzenie centrum mobilnej informacji i rozrywki, obsługującego funkcje nawigacji satelitarnej, reprodukcji muzyki i video, bezprzewodowego ładowania baterii smartfonów i tabletów PC oraz łączności w sieci WiFi. Menu obejmuje pięć podstawowych opcji: nawigacja, multimedia, streaming muzyki, łącze bezprzewodowe (smart device interlock) oraz serwis app store − wybieranych na 10,6-calowym (270 mm) ekranie dotykowym w konsoli centralnej, przyciskami na kierownicy lub komendami głosowymi.
Drugi ekran o przekątnej 11,1 cala (282 mm) służy do wyświetlania wskazań innowacyjnego systemu nawigacji ARN (Augmented Reality Navigation), wybieranych przez kierowcę widgetów (prognozy pogody, wiadomości, serwis finansowy) oraz statusu ustawień HVAC (ogrzewania, przewietrzania i klimatyzacji).
System nawigacji ARN wykorzystuje videokamery na zewnątrz pojazdu oraz specjalne aplikacje mobilne (apps) i sterowanie komendami głosowymi. Oprócz podawania precyzyjnych wskazówek kierunkowych ARN „nakłada” na wirtualną mapę trasy miejsca zainteresowania (POI) oraz informacje dotyczące m.in. warunków jazdy oraz lokalizacje świateł kierujących ruchem drogowym.
Łącze „smart device interlock” pozwala przyłączyć smartfon lub tablet PC do systemu IVI przy pomocy specjalnej aplikacji, a następnie ściągać na posiadane urządzenie informacje dotyczące samochodu (m.in. miejsce zaparkowania), wysyłać i odbierać przebieg trasy dojazdu, korzystać z serwisów radia internetowego oraz przeglądać zawartości medialne nie wysiadając z samochodu. Funkcjonalność IVI obejmuje także rewolucyjną metodę bezprzewodowego ładowania baterii smartfonów i tabletów aby przedłużyć czas ich użytkowania bez dodatkowych przewodów czy kabli.
Po zadokowaniu smartfona/tabletu w samochodzie, system IVI umożliwia dostęp do opcji i aplikacji urządzenia, łącznie z możliwością transferu danych (muzyka, kontakty, dane nawigacyjne). IVI obsługuje także inne formaty i urządzenia, m.in. przenośne odtwarzacze MP3 i CD.
Dostępny za dotknięciem ikonki w menu głównym serwis App Store pozwala pobierać rożnego rodzaju aplikacje − w tym pogodowe, informacyjne i nawigacyjne.
User-centred driving − system wspomagający kierowcę (UCD)
Koncepcja UCD reprezentuje nowe podejście do relacji pomiędzy samochodem a jego pasażerami, wyznaczając kolejny etap na drodze podwyższania bezpieczeństwa jazdy i przyjemności prowadzenia. Celem projektu UCD, który powstał w ciągu czterech miesięcy kosztem niemal 500.000 $ jest połączenie najnowocześniejszych technologii Kia w jeden wspomagający kierowcę system.
Sterowanie systemem UCD odbywa sie przy pomocy 12,3 calowego (312 mm) ekranu dotykowego LCD o wysokiej rozdzielczości 1280 x 480 pikseli. Projekcja przezierna HUD (head-up display) umożliwia wyświetlanie na szybie czołowej najważniejszych dla kierowcy informacji oraz wskazań nawigacji satelitarnej.
Jedną z ważnych funkcji systemu UCD jest monitorowanie twarzy kierowcy, w tym zmian w ruchach oczu, przy pomocy podczerwieni. Pozwala to zapobiegać ewentualnym wypadkom w wyniku zaśnięcia za kierownicą.
Także pod kątem bezpieczeństwa jazdy UCD obejmuje wibrujący przełącznik na kierownicy, który umożliwia sterowanie różnymi funkcjami systemu infotainment bez odrywania oczu od drogi, kierując się delikatnymi drganiami odczuwanymi na opuszkach palców. Kia była pierwszym producentem samochodowym, który jeszcze w roku 2010 zastosował moduł sterowania wibracyjnego (Haptic Control Module) w samochodzie. Zmodernizowana wersja modułu zaadaptowana została do tegorocznej koncepcji UCD, w której przyciski na ekranie dotykowym LCD zmieniają kolor zależnie od opcji menu
Kia jest również twórcą monochromatycznego systemu „Smart Night View”, wspomagającego identyfikację zagrożeń na drodze o zmroku. Kolejnym krokiem w tym kierunku jest system Color Night Vision (CNV), obejmujący dwie kamery i źródło podczerwieni (IR) oraz szybki procesor, pozwalający wyświetlać wyraźny obraz drogi na kolorowym ekranie LCD. System CNV potrafi rozpoznawać pieszych w polu widzenia kamery IR, a następnie wyświetla ich sylwetki na ekranie LED i emituje sygnał akustyczny ostrzegający kierowcę.