...za ochronę osób dorosłych, 88% punktów za ochronę przewożonych dzieci, 61% punktów za bezpieczeństwo pieszych w przypadku kolizji z samochodem oraz 86% punktów dostępnych w kategorii dodatkowych systemów bezpieczeństwa.
Ochrona dorosłych pasażerów
Przedział pasażerski Kia cee’d zachował stabilność podczas zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wskazały na dobry poziom ochrony kolan i kości udowych pasażerów na przednich fotelach. Kia oferuje podobny poziom bezpieczeństwa pasażerom o różnym wzroście i zajmujących różne pozycje na fotelach. Cee’d otrzymał maksymalną liczbę punktów za test zderzenia bocznego, jednak przy zderzeniu bocznym ze słupem poziom ochrony klatki piersiowej i okolic brzucha pasażerów określono odpowiednio jako słaby i marginalny. Fotele cee’da zapewniają również dobrą ochronę przed przyspieszeniowo-opóźnieniowymi urazami kręgosłupa szyjnego.
Ochrona dzieci
Cee’d otrzymał maksymalną liczbę punktów w testach dynamicznych za ochronę dzieci w wieku 3 lat i 18 miesięcy.
Ochrona pieszych
Poziom ochrony oferowany przez przedni zderzak oceniono jako dobry, jednak przednia krawędź maski silnika może okazać się niebezpieczna dla pieszych podczas zderzenia zwłaszcza, jeśli uderzą w nią głową.
Systemy bezpieczeństwa
Eksperci z Euro NCAP wyrazili swoje zadowolenie z faktu, że europejska Kia cee’d w wyposażeniu seryjnym ma system elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESC). Oprócz tego nowy cee’d posiada sześć poduszek powietrznych dwie czołowe, dwie boczne i dwie pełnowymiarowe kurtyny boczne), pasy bezpieczeństwa z czujnikami obecności pasażera (przód, tył), system elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESC (Electronic Stability Control) ze wspomaganiem ruszania pod górę HAC (Hill Start Assist), system automatycznego włączania świateł awaryjnych na wypadek gwałtownego hamowania (ESS), układ przeciwblokowania hamulców ABS z asystentem hamowania awaryjnego BAS, system rozdziału siły hamowania (EBD) oraz system podpowiedzi ruchu kierownicy (VSM).