"Samochód ogólnie wydaje się ładny, fajny, ale ... Można byłoby więcej powiedzieć na temat tego samochodu, gdyby można było nim jeździć. Po zakupie wiem jedno: KIA NIE PROWADZI MAGAZYNU CZĘSĆI i jak coś się zepsuje to stoi w serwisie ... no własnie nie wiem jak długo, bo moja KIA Venga już 8 tygodni. Poza tym nie ma sensu kupować wersji 1,6 benzyna - trzeba długo czekać na ten model (2,5 m-ca), a przyspieszenie żadne, za to zauważalne zdecydowanei większe zużycie paliwa. Pełna historia mojego samochodu jest taka:
Zakupiliśmy z mężem nową KIA Venga – dobrze rokujący model KIA, który wszedł na nasz rynek w tym roku. Spodobał nam się. Poza tym chcieliśmy spróbować innej marki, niż dotychczas użytkowanych przez nas samochdów. Nie możemy wiele powiedzieć na temat tego samochodu, gdyż po dwóch tygodniach jazdy stoi w serwisie już 8 tygodni! Przyczyną jest moduł poduszki powietrznej. Po dwóch tygodniach jazdy zapaliła się kontrolka poduszki. Udaliśmy się do serwisu KIA – BDG w Tarnowie, gdzie dopiero po dwóch dniach stwierdzono, iż zepsuł się jeden z modułów. Samochód musiał zostać zatrzymany w serwisie. I zaczęło się ... , Skończyła się przemiła obsługa sprzedawców, którzy zapewne mają plany na sprzedaż samochodów, a zaczęła się byle jaka obsługa pracowników serwisu, który w Tarnowie nie zachęca nawet swoim wyglądem: serwis jak za czasów komunizmu, trzeba się starać, aby zauważono cię kliencie, że wszedłeś, chyba, że zrobi to wcześniej jakaś Pani krążąca z papierosem po holu i po sali serwisowej i zada pytanie „Czego Pani szuka?”. Nikt z pracowników BDG w Tarnowie nie umiał odpwiedzieć na pytanie ile to potrwa, może 10, może 14 dni. Brak części w Polsce, nie wiadomo gdzie jest. Nie ma możliwości uzyskania samochodu zastępczego, jak dopiero po 14 dniach – termin „zwyczajowo przyjęty”, nigdzie nie zapisany, w żadnym regulaminie. Minęło 18 dni. Żadnego kontaktu ze strony serwisu. Sami musieliśmy dopytywać co z samochodem. Nadal nie wiadomo. Kierownik serwisu odsyła do dyrektora, dyrektor serwsiu do kierownika – brak jakichkolwiek informacji, zupełny brak poszanowania klienta, jakby zapomnieli, że dostali za samochód ponad 50 tys. zł (wersja 1,6). Samochód zastępczy wydany już komuś innemu ... Czyży tak psuły się samochody KIA, że jest kolejka na samochód zastępczy? ... Pisalismy pismo do KIA Motors Polska – odpowiedź po 3 tygodniach, bardzo ogólnikowa, nic szczegółów. Jest już 8 tydzień jak samochód stoi w serwsie. Stoi i jest wyrozbierany na części, a modułu nadal brak. Więc czemu ktoś przy nim reperuje? Przed zakupem przeczytaliśmy gdzieś na internecie, dlacego KIA ma 7 lat gwarancji, ... BO ... INNE SAMOCHODY STANDARDOWO MAJĄ ROK GWARANCJI, KIA MA 7 LAT , BO ROK JEŹDZI, A 6 LAT CZEKA W SERWSIE NA CZĘŚCI. Nie polecamy tego samochodu. Nie polecamy w ogóle KIA. Poruszyliśmy sprawę u prawnika i wiemy, że droga zwrotu wartości samochodu jest trudna, długa i kosztowna. Gwarancja w przypadku tego samochdu nic nie daje, tylko tyle, że mówią , że naprawią, ale kiedy??? NIE MA GWARANCJI, NIE MA SERWISU. Stanowczo odradzamy też serwis BDG w Tarnowie, zero jakichkolwiek kompetencji ze strony pracowników, brak informacji. Nie mamy zaufania do KIA i do BDG w Tarnowie. Przestrzegamy ... kupowanie samochodu KIA to jak kupowanie „kota w worku”. Dowiedzieliśmy się od dealerów innych marek, że KIA nie prowadzi magazynu części, stąd tak długi okres oczekiwania. KIA kusi gwarancją 7 lat, która nic nie daje i niby niską ceną samochodu, tylko czy jest to korzystne, gdy samochodem się nie jeździ? Zasatanówice się dobrze, zanim popełnicie błąd taki jak my.
" |