Nowy Scenic pozwoli Renault zachować przewagę nad konkurencją w segmencie kompaktowych samochodów jednobryłowych. Aby spełnić bardzo zróżnicowane oczekiwania klientów, Nowy Scenic oferuje ilość miejsca na miarę ich potrzeb dzięki niespotykanej potrójnej ofercie obejmującej 5-miejscowego Scenic’a oraz 5 i 7-miejscowego Grand Scenic’a.
Linia Nowego Scenic’a została zmodernizowana. Auto otrzymało nowy zderzak przedni, zmieniono kształt przednich świateł, z tyłu zastosowano diody LED, wprowadzono nowe obręcze kół i kołpaki. Pojawiło się również pięć nowych kolorów nadwozia. Jakość wykończenia kabiny jest jeszcze wyższa niż poprzednio i oferowane są zupełnie nowe wystroje wnętrza z nowoczesnymi materiałami o zwiększonej wytrzymałości.
Duża pojemność schowków i liczne możliwości konfiguracji siedzeń Nowego Scenic’a po raz kolejny dowodzą praktycznego zmysłu jego konstruktorów. W odpowiedzi na potrzeby klientów posiadających rodziny i poszukujących samochodu o bardziej pojemnym bagażniku z większą ilością schowków firma Renault połączyła atuty Scenic’a i 7-miejscowego Grand Scenic’a tworząc 5-miejscowy model Grand Scenic. Dzięki bogatemu, zaawansowanemu technologicznie wyposażeniu takiemu jak wysokiej klasy systemy nawigacji, karta Renault "hands free", automatyczny hamulec postojowy, system wspomagania parkowania przodem i tyłem, Nowy Scenic zapewnia niezrównany komfort.
Nowy Scenic oraz 5 i 7-miejscowy Grand Scenic dysponują bogatą ofertą silnikową obejmującą cztery jednostki wysokoprężne Common Rail i cztery 16-zaworowe silniki benzynowe. Silniki wysokoprężne mają pojemność od 1.5 do 2.0 l, a ich moc waha się w przedziale od 85 do 150 KM (63 - 110 kW). Cztery silniki benzynowe o pojemności 1.4 do 2.0 l turbo rozwijają moc od 98 do 163 KM (72 - 120 kW). Do bogatej oferty skrzyni biegów dołączają dwie dwie skrzynie automatyczne Proactive 4 i 6-przełożeniową. Ostatnia z nich, oznaczona skrótem AJ0 to nowa skrzynia biegów opracowana wspólnie z Nissanem. Współpracuje z silnikiem 2,0 di 16V 150 KM. Wracamy uwagę, że silnik 1,6 16V 112 KM współpracuje teraz z 6-biegową skrzynią mechaniczną. Wszystkie zespoły napędowe łączą przyjemność jazdy z poszanowaniem środowiska, a ich emisja CO2 plasuje się na najniższym poziomie w ich klasie.
Jeśli chodzi o komfort i zachowanie na drodze Nowy Scenic oraz 5 i 7-miejscowy Grand Scenic zostały wyposażone w sprawdzony układ kierowniczy i zawieszenie poprzedniej generacji tego modelu. Nigdy jeszcze jazda samochodem jednobryłowym nie przypominała w takim stopniu jazdy klasycznym samochodem osobowym. Nowa wersja elektrycznego wspomagania układu kierowniczego zapewnia jeszcze większą precyzję prowadzenia. Nowy Scenic zapewnia również wyjątkowy poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego. Zastosowano elementy wyposażenia podnoszące bezpieczeństwo, wchodzące w skład Systemu Renault Protection trzeciej generacji, który pozwolił Scenic’owi II uzyskać 5 gwiazdek w testach Euro NCAP.
Do końca maja 2006, w ciągu niespełna trzech lat od wprowadzenia tego modelu do sprzedaży, zakłady w Douai wyprodukowały ponad milion Scenic’ów. Zejście z taśmy produkcyjnej milionowego Scenic’a II zbiega się również z 10-leciem wprowadzenia do sprzedaży pierwszej wersji Scenic'a, która stworzyła segment kompaktowych vanów (1996).
Od momentu wprowadzenia na rynek do chwili obecnej model ten zajmuje pierwsze miejsce w segmencie kompaktowych samochodów jednobryłowych w Europie Zachodniej, z 19% udziałem w rynku.
Pojawienie się Scenic’a II w 2003 r. miało ogromne znaczenie dla strategii rentownego wzrostu Renault. W dniu dzisiejszym Scenic stanowi ponad 50 % sprzedaży gamy Megane w Europie Zachodniej.
Nowy Scenic musi spełnić podwójne oczekiwanie: utrzymać pozycję lidera w segmencie kompaktowych vanów w Europie Zachodniej i przyczynić się do rozwoju marki w innych częściach świata. W opracowanie Nowego Scenic’a koncern Renault zainwestował 66 mln euro. Model ten jest produkowany na płycie podłogowej C Aliansu w zakładzie Renault w Douai, na północy Francji.