Modele Master i Trafic, wprowadzone do sprzedaży w 1980 roku, zdobyły niepodważalną pozycję na rynku lekkich samochodów dostawczych. Ich sprzedaż przekroczyła 4 miliony sztuk. W celu spełnienia nowych potrzeb użytkowych klientów w Nowym Masterze i Nowym Traficu wprowadzono zmiany zarówno w zakresie designu, jak i technologii czy wyposażenia:
- imponujący, starannie dopracowany design
- nowe silniki
- rozwiązania „szyte na miarę” w kabinie zaprojektowanej z myślą o potrzebach klientów biznesowych
- trwałość i solidna konstrukcja na każde warunki
- komfort jazdy
- dostęp do usług mobilnych i internetu.
Nowe modele, zaprezentowane po raz pierwszy w kwietniu 2019 roku w nowym kolorze lakieru Szary Urban, wejdą do sprzedaży w Europie we wrześniu 2019 roku. Oba auta prezentują nową stylistykę marki, doskonale widoczną z przodu samochodów dostawczych Renault.
Renault Master i Trafic
Grupa Renault podwyższa standardy swojej gamy lekkich pojazdów dostawczych i samochodów do przewozu osób i potwierdza tym samym zamiar przejścia z pozycji lidera w Europie do rangi lidera światowego, zgodnie z celami określonymi w planie strategicznym Drive The Future (2017-2022).
To ambitny cel, który został przełożony na konkretne cele liczbowe:
- zwiększenie sprzedaży samochodów dostawczych o ponad 40%
- podwojenie pokrycia terytorialnego na świecie z 24% do ponad 50%
- utrzymanie pozycji lidera w segmencie elektrycznych samochodów dostawczych dzięki elektryfikacji 100% furgonów (samochody dostawcze oprócz pick-upów)
- osiągnięcie pozycji największego producenta samochodów dostawczych ze sprzedażą ponad 2,5 miliona sztuk rocznie, dzięki Aliansowi z Nissanem i Mitsubishi.
Nowy Master, samochód z nowym przodem ulega zmianom również wewnątrz i oferuje wyższy poziom jakości postrzeganej w bardziej funkcjonalnej i praktycznej kabinie: chromowane elementy ozdobne, nowa tapicerka, lepiej wyposażone mobilne biuro itd. Nowe silniki 2.3 dCi zapewniają mu więcej mocy, wyższy moment obrotowy i mniejsze zużycie paliwa. Nowe systemy wspomagania prowadzenia (ADAS) zwiększają bezpieczeństwo i wygodę użytkowania. Nowy Master Z.E. – czwarty samochód elektryczny Renault – jest dostępny w gamie lekkich samochodów dostawczych Grupy od 2017 roku.
Renault Master i Trafic
Nowe Renault MASTER
Od debiutu rynkowego w 1980 roku Renault Master zdobyło czołowe miejsce w segmencie dużych furgonów:
- 2,4 miliona sprzedanych samochodów, w tym 118 176 sztuk w 2018 roku
- Ponad 50 krajów sprzedaży
- Każdego roku (od 2014) Master osiąga kolejny rekord sprzedaży!
- W 1997 roku Renault wprowadziło na rynek model Master 2, a następnie w 2010 roku – Master 3,
- Master występuje w 350 wersjach, 3 wysokościach i 4 długościach nadwozia, a jego pojemność użytkowa wynosi od 8 do 22 m3.
Nowe Renault TRAFIC
Renault zmodernizowało stylistykę Nowego Trafica. Samochód ma nową osłonę chłodnicy o bardziej wyrazistej stylistyce, reflektory Full LED oraz światła do jazdy dziennej LED w kształcie litery C (C-shape) zgodne ze stylistyką pozostałych samochodów Renault. Automatyczna skrzynia EDC zapewnia komfort i płynną jazdę zarówno w codziennych manewrach w mieście, jak i poza nim. Samochód stanowi doskonałe narzędzie pracy i odpowiada na współczesne oczekiwania zwrotnością, systemami komunikacji i zmodernizowaną ergonomią. Wyposażony w nowe silniki 2.0 dCi spełnia wszelkie potrzeby firm, a także może być przydatny klientom indywidualnym. Renault Trafic jest również oferowany w wersji do przewozu osób Kombi oraz SpaceClass.
Wprowadzony na rynek w 1980 roku Renault Trafic plasuje się w pierwszej trójce średnich furgonów w Europie:
- ponad 2 miliony sprzedanych samochodów tego modelu, w tym 97 422 sztuki w 2018 roku,
- sprzedawany w ponad 50 krajach,
- w 2000 roku Renault wprowadziło na rynek model Trafic 2, a następnie w 2014 roku Trafic 3,
- Trafic występuje w 275 wersjach, 2 wysokościach i 2 długościach nadwozia, a jego pojemność użytkowa wynosi od 3,2 do 8,6 m3,
- gama modelu Trafic obejmuje wersje od furgonu po wysokiej klasy minibus SpaceClass.