Renault Polska zorganizowało wieczór galowy marki pod hasłem GENERATION EASY. Goście, pracownicy, współpracownicy, koncesjonerzy, przedstawiciele mediów oraz ambasadorzy i przyjaciele marki mieli okazję zobaczyć najnowsze modele podczas wyjątkowej prezentacji. Jednym z gości honorowych był Ambasador Francji w Polsce.
Nowe Renault Captur
Wrześniowy wieczór był dorocznym świętem marki Renault w Polsce, ale przede wszystkim wieczorem wielkich premier. Na scenie pojawiło się nowe Renault Clio, nowe Renault Megane R.S. Trophy-R (rekordzista toru Nürburgring z czasem 07’40’’100) i nowe Renault Captur, które przyjechało do Warszawy zaraz po premierze na salonie we Frankfurcie. W foyer hotelu można było podziwiać nowe Renault ZOE, a przed hotelem gości witała gama nowych samochodów dostawczych Renault: Master i Trafic.
Nowe Renault Captur
Pokazane po raz pierwszy we Frankfurcie nowe Renault Captur jest prekursorem na rynku miejskich SUV-ów. Sprzedano już 1,5 miliona sztuk tego modelu w ponad 90 krajach. Model ten szybko stał się bestsellerem w swojej klasie zarówno we Francji, jak i w innych krajach europejskich.
Renault Clio
Nowy Captur to przede wszystkim nowoczesna sylwetka samochodu, atletyczne i dynamiczne kształty oraz wnętrze oferujące wiele możliwości aranżacji i jeszcze bardziej przestronne od poprzednika. Nowe Renault Captur przeszło prawdziwą rewolucję, która wyniosła ten model na zupełnie nowy poziom technologiczny i jakościowy. Parametry użytkowe są godne modeli z wyższego segmentu. Druga generacja, zbudowana na najnowszej modułowej platformie Aliansu, doskonale wpisuje się w potrzeby mobilności jutra i proponuje najlepsze technologie: multimedialne i mobilne EASY CONNECT, z ofertą mobilnych usług i najnowszym systemem multimedialnym Renault EASY LINK; EASY PILOT – asystent jazdy w korku i na autostradzie (drugi poziom jazdy autonomicznej według SAE); elektryfikacji z napędem hybrydowym E-TECH Plug-in. W 2020 roku Captur będzie pierwszym modelem z napędem hybrydowym plug-in w tej kategorii.
Renault Clio
Nowe Renault Clio
To już piąta generacja ikony Renault. Nowe Clio kontynuuje tradycję samochodu idącego z duchem czasu oraz całkowicie bezpiecznego – auto otrzymało pięć gwiazdek w teście EuroNCAP. Najnowszą wersję tego najchętniej kupowanego modelu Renault cechuje dynamiczny charakter, doskonałe trzymanie się drogi oraz zastosowanie nowoczesnych technologii. Nowe Renault Clio zyskało bardziej dojrzałą stylistykę nadwozia i zupełnie nowe wnętrze, a także najbardziej rozbudowaną ofertę systemów wspomagania prowadzenia w tym segmencie. Wśród wprowadzonych rozwiązań znajdują się m.in. kamera 360° i aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania rowerzystów i pieszych, jak również unikatowy w segmencie uniwersalnych samochodów miejskich system EASY PILOT – asystent jazdy w korku i na autostradzie. Jest to system jazdy autonomicznej poziomu drugiego, po raz pierwszy oferowany w samochodach Renault.
Renault ZOE
Renault Megane R.S. TROPHY
Renault Megane R.S. jest kwintesencją know-how i pasji Renault Sport. Wersja Trophy zapewnia jeszcze większą przyjemność z jazdy dzięki mocy 300 KM i silnikowi 1,8 l turbo z wtryskiem bezpośrednim. Silnik został wyposażony w nową technologię Ceramic Ball Bearing Turbo, wykorzystywaną dotychczas w Formule 1™. Renault Megane R.S. Trophy posiada również specjalny układ wydechowy, który zwiększa osiągi, a także technologie takie jak system 4 CONTROL zapewniający niezrównaną zwrotność, Launch Control gwarantujący skuteczne ruszanie i Multi Change Down optymalizujący przyspieszanie i wychodzenie z zakrętów. Zawieszenie przednie z niezależnym sworzniem zwiększa kontrolę oraz zwrotność na zakręcie. Całości dopełnia wyrazisty design zaprojektowany z myślą o wysokich osiągach, który potwierdza przynależność Renault Megane R.S. do świata sportów samochodowych.
Renault Polska oraz ośrodek doskonalenia techniki jazdy Tor Modlin uruchomiły szkołę jazdy sportowej Renault Megane R.S. Trophy Academy, gdzie uczestnicy szkoleń mają okazję lepiej poznać Renault Megane R.S. Trophy na torze.
Renault Megane R.S. TROPHY-R
Renault Megane R.S. TROPHY-R osiągnęło na Nordschleife nowy najlepszy czas (07’40’’100) w kategorii samochodów seryjnych z przednim napędem. Podtrzymuje tym samym piętnastoletnią już tradycję bicia rekordów przez Megane R.S. i doskonale wpisuje się w zamiłowanie Renault Sport do wyzwań i wysokich osiągów.
Renault Megane R.S. TROPHY-R jest wyposażone w 300-konny silnik, ten sam co Megane R.S. Trophy, ale przewagę w osiągach zawdzięcza zmniejszeniu masy o 130 kg, lepszej aerodynamice oraz bardziej radykalnym zmianom w układzie jezdnym.
Nowe Renault ZOE
Pokazane nowe Renault ZOE pojawia się w tym roku na naszym rynku z mocniejszym silnikiem i większym zasięgiem. Siedem lat od debiutu tego najlepiej sprzedającego się miejskiego samochodu elektrycznego na rynku europejskim Renault ZOE prezentuje się w nowej odsłonie. Nowe ZOE korzysta z najbardziej zaawansowanych technologicznie rozwiązań, które wpływają na komfort użytkownika i dostarczają niezwykłych doznań z jazdy. Nowe ZOE zostało wyposażone w akumulator trakcyjny Z.E. 50, który zwiększa zasięg samochodu do 390 km zgodnie z protokołem WLTP*. Samochód jest też teraz przystosowany do szybkiego ładowania ze źródeł prądu stałego, co uzupełnia dotychczasowe możliwości ładowania z domowych i publicznych terminali prądu zmiennego.
Renault Trafic
Od wprowadzenia na rynek sprzedaż modelu ZOE odnotowuje stały i stabilny wzrost. Łączna wielkość sprzedaży czyni model ZOE najbardziej popularnym samochodem elektrycznym na europejskich drogach. Prawie 40 000 nowo zarejestrowanych egzemplarzy oznacza, że model ZOE stanowi blisko 20% samochodów elektrycznych sprzedawanych na kontynencie europejskim. Jest niekwestionowanym liderem w rankingach sprzedaży w Niemczech, Hiszpanii i Francji, gdzie w ciągu roku osiągnął udział w rynku na poziomie 54,9%.
* Zasięg zgodny z protokołem WLTP (Worldwide Harmonized Light vehicles Test Procedure, w cyklu znormalizowanym: 57% - jazda po mieście, 25% - jazda podmiejska, 18% - jazda autostradą), dla wersji ZOE Life. W trakcie homologacji.