Ośrodek Techniczny w Lardy został stworzony w 1951 roku przez Renault w celu przeprowadzania testów przyszłych samochodów. Pierwsze crash testy zostały wykonane już w tym samym roku.
W miarę upływu lat prowadzone badania i postęp techniczny pozwoliły na ulepszenie testów zderzeniowych. W ciągu 50 lat inżynierowie Renault przetestowali niemal 11 tysięcy pojazdów, nagrali ponad 100 tysięcy filmów, wykonali niemal 500 tysięcy zdjęć i przeanalizowali ponad milion pomiarów.
Od kilku lat rzeczywiste crash testy samochodów są uzupełniane testami wirtualnymi. Dzięki możliwościom, jakie otwiera modelizacja, firma Renault mogła poszerzyć kierunki badań. Co roku przeprowadza ok. 300 testów rzeczywistych i 4500 wirtualnych. Testy te oraz cenne informacje zebrane na miejscu rzeczywistych wypadków drogowych, analizowane i wykorzystywane wspólnie z LAB (Laboratorium badań nad wypadkami, biomechaniką i zachowaniem ludzkim, należące do PSA Peugeot-Citroën i Renault), pozwalają na projektowanie systemów podnoszących bezpieczeństwo, uwzględniających to, co dzieje się podczas rzeczywistych wypadków.
Od wielu lat Renault produkuje samochody o najwyższym poziomie bezpieczeństwa czynnego i biernego, wyznaczając dziś nowe standardy w zakresie bezpieczeństwa samochodowego.
Od 2000 roku, koncern Renault prowadzi działania edukacyjne w celu uwrażliwienia dzieci i młodzieży na bezpieczeństwo na drodze. Międzynarodowy program „Bezpieczeństwo dla wszystkich” objął ponad 8 mln dzieci i młodzieży w 21 krajach.