MotoNews.pl

Renault Morphoz zapowiada nową platformę dla aut elektrycznych

Renault Morphoz zapowiada nową platformę dla aut elektrycznych21.03.2020
Renault, pionier i lider samochodów elektrycznych w Europie, przedstawiło koncepcyjny samochód elektryczny MORPHOZ zaprojektowany na nowej platformie modułowej CMF-EV, opracowanej przez Alians Renault-Nissan-Mitsubishi.

Otwiera ona nowe możliwości w tworzeniu przyszłych samochodów elektrycznych, w zakresie technologii, stylistyki, zapewnienia komfortu i przestrzeni we wnętrzu auta.

Nowa platforma CMF-EV redefiniuje granice modularności: wydłużony rozstaw osi z kołami wysuniętymi na krańce nadwozia i płaska podłoga stwarzają nowe możliwości dla projektantów. Na jej bazie mogą być konstruowane samochody o rekordowo przestronnym wnętrzu i innowacyjnym designie, przy jednoczesnym zapewnieniu optymalnej sprawności energetycznej.

Renault Morphoz
Renault Morphoz

Modularność

Korzystając z platformy CMF-EV, konstruktorzy mogą opracowywać różne rodzaje nadwozi: zarówno SUV-y, jak i sedany. Dzięki wydłużonemu rozstawowi osi i kół możliwa jest instalacja baterii o różnych wymiarach dopasowanych do różnych typów samochodów elektrycznych i hybrydowych pod kątem zoptymalizowania jego zasięgu.

Więcej miejsca

Innowacyjna konstrukcja oferuje również nowe możliwości kształtowania stylistyki. Duży rozstaw osi z kołami przesuniętymi na krańce nadwozia, zdecydowanie krótszy zwis z przodu i z tyłu oraz płaska podłoga umożliwiają konstruowanie samochodów o niższym zawieszeniu i obniżonym dachem przy zachowaniu przestronnego wnętrza. To znacząco poprawia aerodynamikę samochodu. Krótka maska silnika pozwala na zwiększenie długości kabiny i uzyskanie bardziej eleganckiej linii nadwozia.

Renault Morphoz
Renault Morphoz

Nowa platforma zapewnia także bardziej dynamiczną jazdę dzięki optymalnej konstrukcji podwozia i nadwozia uwarunkowanej wymaganiami samochodu elektrycznego. Umieszczenie akumulatorów pod podłogą, w tylnej części samochodu, obniża środek ciężkości.

Wiele możliwości aranżacji

Platforma stwarza także nowe możliwości aranżacji wnętrza i regulacji jego wielkości. Silnik elektryczny jest mniejszy od spalinowego i pozwala na zaprojektowanie cieńszej i przesuniętej do przodu deski rozdzielczej. W ten sposób jest więcej miejsca na schowki i dla pasażerów, jak również na nogi na tylnych siedzeniach. Nie ma tunelu na układ przeniesienia napędu - płaska podłoga zapewnia więcej miejsca. Platforma pozwala na zaprojektowanie samochodu o pojemności Talismana, a wielkości Megane.

Renault Morphoz
Renault Morphoz

Modularność platformy CMF-EV umożliwia zainstalowanie jednego bądź dwóch silników elektrycznych, a więc produkcję samochodów z napędem na dwa lub cztery koła. Dodatkowo platforma została tak skonstruowana, by było możliwe wprowadzenie systemów umożliwiających jazdę autonomiczną poziomu 4.

Źródło: Renault
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaecoo
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Omoda
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata