SUV XM3 z nadwoziem typu coupé zadebiutował na rynku koreańskim uzyskując bardzo dobre wyniki sprzedaży. Najnowszy produkt Renault Samsung Motors (RSM) jest oparty na show carze XM3 Inspire z 2019 r. RSM jest pierwszym producentem popularnych modeli. który wprowadza tego typu auto na rynek koreański. XM3 to przeznaczona specjalnie dla Korei wersja SUV-a coupé Renault Arkana, która jest już dostępna w Rosji. RSM jest pierwszym producentem popularnych modeli, który wprowadza tego typu auto na rynek koreański. XM3 to przeznaczona specjalnie dla Korei wersja SUV-a coupé Renault Arkana, która jest już dostępna w Rosji i zapowiada się na światowej klasy model.
Debiut rynkowy XM3 jest elementem ogólnoświatowej strategii realizowanej przez Grupę Renault. XM3 jest produkowany w usytuowanym na południe od Seulu zakładzie w Pusan. Od dnia debiutu z powodzeniem podbija południowokoreański rynek.
SUV XM3
Między 21 lutego – datą debiutu handlowego – a 24 kwietnia złożono 22 175 zamówień, a w ciągu 49 dni dostarczonych zostało ponad 10 000 egzemplarzy tego modelu. To rekord w historii RSM.
Serca klientów podbił wyróżniający się design i wysoka klasa samochodu, który łączący urok coupé z proporcjami właściwymi dla SUV-a.
Zaprezentowany po raz pierwszy na Salonie samochodowym w Seulu w marcu 2019 roku model koncepcyjny XM3 INSPIRE stał się punktem wyjścia dla modelu seryjnego XM3.
"Zdecydowaliśmy się na elegancką sylwetkę w stylu coupé i ją podwyższyliśmy ― wyjaśnia Raphael Linari, dyrektor Renault Design Center Seoul. Jest to w szczególności widoczne w bardzo wysokiej bocznej linii nadwozia i ściętym jak w coupé dachu."
SUV XM3
XM3 wyróżnia się także innymi atrybutami SUV-a, takimi jak zwiększony prześwit, przednia i tylna osłona podwozia czy ochronne nakładki na nadkola. Osiemnastocalowe obręcze kół, chromowana osłona chłodnicy i podwójna, aluminiowa końcówka wydechu nadają nowemu modelowi sportowy wygląd.
Klienci znający Renault i Renault Samsung Motors z łatwością rozpoznają charakterystyczny układ reflektorów LED w kształcie litery C (C-Shape), już wcześniej zastosowany w modelach tej marki: SM6 (Talisman) i QM6 (Koleos).
XM3 jest SUV-em coupé, który wyklucza wszelkie kompromisy między komfortem, przestronnością i pojemnością bagażnika. To bardzo ważne atuty dla koreańskich klientów. Samochód jest nie tylko piękny dzięki wyjątkowemu stylowi oraz doborowi kolorów i materiałów najwyższej klasy, ale też bardzo praktyczny i bezproblemowy w codziennym użytkowaniu ―- mówi Minyoung Kim, stylistka ds. kolorów i materiałów. Wnętrze w stylu high-tech jest wyposażone w lekko skierowaną w stronę kierowcy deskę rozdzielczą z dwoma ekranami: ekranem 10” na tablicy rozdzielczej (identycznym jak w Renault Captur INITIALE PARIS) z funkcją nawigacji satelitarnej i pionowym ekranem multimedialnym 9,3’’. To największe wyświetlacze w tym segmencie aut!
SUV XM3
XM3 posiada również wiele elementów wyposażenia charakterystycznych dla wyższego segmentu, takich jak wspomaganie parkowania z kamerą 360°, automatyczny hamulec postojowy (dostępny od najniższego poziomu wyposażenia), aktywny regulator prędkości z funkcją Stop&Go, aktywny asystent utrzymania pasa ruchu oraz technologię MULTI-SENSE. Ta ostatnia pozwala dostosować samochód do upodobań kierowcy dzięki trzem trybom jazdy i różnym kolorom oświetlenia ambientowego.
Wnętrze XM3 tworzy subtelną równowagę między przestronnością, komfortem i dynamiką właściwą dla SUV-a coupé
Wiele wysiłku włożono w zaprojektowanie siedzeń z myślą o wysokim komforcie użytkownika. Ich podwyższona pozycja daje poczucie bezpieczeństwa― mówi Jinseok Cho, kierownik produktu odpowiedzialny za ten projekt na rynku koreańskim. Pasażerowie siedzący na tylnych siedzeniach mają do dyspozycji przestrzeń o długości 213 mm na wysokości kolan. Cieszy się to szczególnym uznaniem w oczach azjatyckich klientów. Jeśli chodzi o ładowność, XM3 dysponuje największym w swojej klasie bagażnikiem o pojemności 513 litrów.
SUV XM3
XM3 wyposażono w silnik TCe 260, którego nazwa nawiązuje do jego doskonałego momentu obrotowego. Na ten silnik zdecydowało się blisko 80% pierwszych klientów. Turbodoładowana, benzynowa jednostka o pojemności 1,3 l została opracowana wspólnie przez Renault i Daimlera.
Współpracuje z automatyczną, siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów EDC. XM3 jest również dostępny z silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra z automatyczną, bezstopniową skrzynią biegów X-TRONIC (CVT).
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, organizacja KNCAP, odpowiedzialna za testy zderzeniowe i ocenę bezpieczeństwa biernego pojazdów w Korei, już wkrótce wyda certyfikat poświadczający, że XM3 uzyskał w nich poziom 1 (najlepszy możliwy wynik) w swojej kategorii.
Przystępny cenowo nowy produkt RSM oferuje nabywcom bardzo atrakcyjne parametry użytkowe, zgodnie z tradycją producenta.
Poza unikatowym designem jednym z głównych powodów zakupu XM3, często wymienianym przez naszych klientów, jest doskonały stosunek jakości do ceny ― mówi Jinseok Cho. Aż 72% pierwszych nabywców skorzystało z tego i wybrało najwyższy poziom wyposażenia (RE Signature).
Liczne atuty XM3 dobrze tłumaczą sukces, jakim okazał się jego debiut handlowy w Korei. W najbliższej przyszłości model powinien trafić na rynki kolejnych krajów.