Megane to coś więcej niż model. To pełna gama samochodów obejmująca sportowe wersje, sygnowane R.S., które zdobyły pozycję kultowych modeli w tym segmencie, jak np. wersja R.S. TROPHY-R, która pobiła w 2019 roku kolejny rekord na słynnym torze Nürburgring.
Megane występuje w wielu odmianach. Nowy Megane po raz kolejny potwierdza tę regułę wprowadzając wersję z ładowanym napędem hybrydowym, który po raz pierwszy pojawi się w kompaktowych samochodach Renault. Napęd E-Tech Plug-in Hybrid ma zalety silnika elektrycznego ‒ cichą pracę i błyskawiczne reakcje, które zapewniają niezwykłą przyjemność prowadzenia samochodu. Nowy napęd został skonstruowany z zastosowaniem technologii opracowanych przez Alians i dział konstrukcyjny Renault. Wykorzystano w nim ponad dziesięcioletnie doświadczenie Renault, nabyte w samochodach elektrycznych oraz podczas startów w Formule 1.
Renault Megane R.S. Line
Nowe Renault Megane proponuje odnowione miejsce kierowcy, wyposażone w ekran multimedialny 9,3” oraz drugi ekran o przekątnej 10,25” na tablicy rozdzielczej. W nowym modelu dostępne są wszystkie funkcje systemu multimedialnego Renault EASY LINK. System inspirowany rozwiązaniami stosowanymi w smartfonach jest bardzo ergonomiczny i funkcjonalny. To doskonały przykład przyjaznej technologii.
Dostępne są również nowe systemy wspomagania prowadzenia podnoszące bezpieczeństwo i komfort wszystkich użytkowników, m.in. EASY PILOT – asystent jazdy w korku i na autostradzie ‒ system jazdy autonomicznej poziomu 2, który zapewnia pełen komfort psychiczny za kierownicą.
Nowe Renault Megane zachowuje stylistykę i dynamiczne linie nadwozia, które przyczyniły się do sukcesu poprzedniej generacji modelu. Nowy model przyciąga wzrok zdecydowanie bardziej elegancką i wyrafinowaną stylistyką z nowymi reflektorami LED Pure Vision, które zapewniają lepszą widoczność i komfort na trasie.
Dzięki ofercie sześciu wersji (Life, Zen, Intens, R.S. Line, R.S. i R.S. Trophy) oraz szerokiej gamie silników, łącznie z nowym napędem hybrydowym z możliwością ładowania E-TECH Plug-in Hybrid, Nowe Renault Megane może spełnić oczekiwania każdego klienta.
Renault Megane R.S. Line
"Nowy Megane E-TECH Plug-in Hybrid wykorzystuje najnowsze technologie marki i zapewnia pełen komfort psychiczny i wyjątkową przyjemność jazdy typową dla samochodów elektrycznych." - Marion Humeau, Dyrektor Marketingu Mid-size Cars
Design nadwozia
Stylistyka nadwozia Nowego Megane w dużej mierze nawiązuje do designu poprzedniej generacji, który bardzo przypadł klientom do gustu. Zmiany mają zapewnić spójność ze stylistyką najnowszych modeli Renault z charakterystycznymi, atletycznymi i dynamicznymi liniami nadwozia. Nowy model będzie miał jeszcze mocniejszą osobowość i wyrafinowaną stylistykę.
Światła 100% LED
Reflektory Nowego Renault Megane wykorzystują technologię LED Pure Vision. Będą dostępne już od pierwszego poziomu wyposażenia zamiast świateł halogenowych montowanych w poprzedniej generacji modelu. Nowe reflektory dają mocniejsze światło, a ich zasięg jest o 30% większy. Zapewniają lepszą widoczność, bezpieczeństwo i komfort jazdy. Również w tylnych światłach i światłach przeciwmgłowych konstruktorzy sięgnęli po technologię opartą w 100% na diodach LED, które są bardziej trwałe i mają lepsze parametry użytkowe.
Renault Megane R.S. Line
ZMIENIONY KSZTAŁT PRZEDNIEGO ZDERZAKA
Z przodu Nowe Renault Megane zostało wyposażone w nowy zderzak oraz nową osłonę chłodnicy. W drugim poziomie wyposażenia może on być chromowany, co dodaje charakteru i podkreśla kształty przodu pojazdu.
NOWE WLOTY POWIETRZA
Wokół świateł przeciwmgłowych pojawia się chromowane obramowanie, a w przednich nadkolach wloty powietrza, które poprawiają aerodynamikę samochodu.
DYNAMICZNE KIERUNKOWSKAZY
Tylne światła, wyposażone obecnie w diody LED i dynamiczne kierunkowskazy, przyciągają uwagę finezyjnym rysunkiem. Ich linia biegnie do góry, co dodaje płynności stylistyce tyłu. Dolny pas ma również bardziej wyrafinowany kształt.
WYRAZISTA LINIA Z PROFILU
Nowe Renault Megane ma także nowe elementy ozdobne na nadkolach i podświetlane klamki drzwi. Dostępne są również nowe wzory obręczy kół o średnicy od 16 do 18 cali.
TRZY NOWE KOLORY NADWOZIA
W momencie wprowadzenia do sprzedaży Nowe Renault Megane i Nowe Renault Megane Grandtour będą dostępne w dziesięciu kolorach nadwozia, w tym trzech nowych: Brązowym Solar, Szarym Baltique i nowym odcieniu – Szarym Highland.
Renault Megane R.S. Line
Design wnętrza
We wnętrzu Nowego Megane pojawia się nowe, zaawansowane technologicznie wyposażenie, zdecydowanie bardziej intuicyjne i ergonomiczne, które nadaje kabinie elegancki i wyrafinowany wygląd.
NOWY EKRAN CYFROWY 10,25”
Po raz pierwszy w Nowym Megane pojawia się cyfrowy panel wskaźników i zegarów z wbudowanym ekranem 10,25” (dostępny w zależności od wersji). System jest wyposażony w niezwykle intuicyjną nawigację GPS z możliwością personalizacji.
PIONOWY EKRAN 9,3” i SYSTEM RENAULT EASY LINK
Na desce rozdzielczej zobaczymy również nowy multimedialny ekran 9,3” o dwukrotnie większej powierzchni wyświetlacza niż ekran 7”. Pionowo ustawiony ekran jest perfekcyjnie wbudowany w deskę rozdzielczą. Sprawia, że kabina wygląda bardzo nowocześnie. Nowy system multimedialny Renault EASY LINK zapewnia dostęp do internetu, bogatą ofertę funkcji multimedialnych oraz informacyjno-rozrywkowych, nawigację, a także możliwość regulacji ustawień systemu MULTI-SENSE.
BARDZIEJ WYRAFINOWANE WNĘTRZE
Przełączniki na środkowej konsoli, zwłaszcza przełączniki klimatyzacji z wbudowanym wyświetlaczem temperatury, wyglądają zdecydowanie nowocześniej, są bardziej ergonomiczne i zwracają uwagę jakością wykonania. Wszystkie przełączniki systemów wspomagania prowadzenia są wbudowane w kierownicę.
Wyrafinowanie wnętrza podkreślają również tapicerki. Fotel kierowcy w Nowym Megane może być teraz wyposażony w regulację elektryczną (w zależności od wersji).
Dodatkowym eleganckim akcentem we wnętrzu jest elektrochromatyczne, bezramkowe lusterko wsteczne, dostępne w trzecim poziomie wyposażenia.
Renault Megane R.S. Line
Zespół napędowy E-TECH Plug-in Hybrid
Gama zespołów napędowych Nowego Renault Megane wzbogaca się o technologię napędu hybrydowego z możliwością ładowania E-TECH Plug-in. Zapewnia ona maksymalną uniwersalność, a napęd elektryczny oferuje użytkownikom zupełnie nowy rodzaj doznań z jazdy. Jednocześnie ogranicza emisję CO₂ i zużycie paliwa nawet na długich trasach.
Napęd hybrydowy plug-in w kluczowym segmencie rynku
Renault jest pionierem i ekspertem w dziedzinie elektromobilności. Teraz marka wprowadza w Nowym Megane napęd hybrydowy z możliwością ładowania E-TECH Plug-in Hybrid o łącznej mocy systemowej 160 KM. W nowym układzie zastosowano oryginalną technologię skoncentrowaną na odzyskiwaniu energii i wykorzystującą bezpośrednio know-how z Formuły 1, która pozwala zapewnić użytkownikom całkiem nowy rodzaj doznań z jazdy.
Oferta plasuje się w kluczowym segmencie rynku i wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów. Stanowi doskonałą odpowiedź na wysokie wymagania klientów, zwłaszcza flotowych, którzy zwracają uwagę na wizerunek. Otwiera możliwość korzystania z zalet napędu elektrycznego dla szerokich grup użytkowników, ponieważ będzie dostępna już od poziomu wyposażenia Zen, poprzez Intens aż do wersji R.S. Line. Zespół napędowy E-TECH Plug-in Hybrid będzie dostępny w Nowym Megane Grandtour w momencie debiutu rynkowego modelu, a w późniejszym terminie również w wersji hatchback.
Renault Megane R.S. Line
Doświadczenie nabyte w Formule 1 i know-how w zakresie napędów elektrycznych
Technologia E-TECH Plug-in Hybrid została opracowana przez konstruktorów Renault i jest przedmiotem ponad 150 patentów. Wykorzystuje podzespoły opracowane przez Alians, jak np. 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,6 l nowej generacji oraz dwa silniki elektryczne i innowacyjną skrzynię biegów Multi-Mode (MMT) o wielu trybach, optymalizującą zmianę przełożeń.
Konstrukcja jest owocem bogatego know-how zespołu Renault F1 Team, który udostępnił swoją wiedzę w zakresie zarządzania energią. Chodzi głównie o odzyskiwanie energii podczas hamowania i zwalniania w celu wykorzystania jej do doładowania akumulatora trakcyjnego poza fazami ładowania z sieci. Zespół napędowy E-TECH Plug-in Hybrid wyróżnia się doskonałą sprawnością energetyczną. W połączeniu z układem hamowania opracowanym z wykorzystaniem know-how Renault w zakresie napędów elektrycznych, zapewnia Nowemu Megane maksymalną efektywność trybu elektrycznego w codziennym użytkowaniu ‒ domyślne ruszanie w trybie elektrycznym, cichą pracę i komfort działania, dynamikę – jedną z najlepszych na rynku i dostarczającą niezwykłych doznań z jazdy oraz ograniczenie strat energii.
Uniwersalny i oszczędny
Dzięki akumulatorowi trakcyjnemu o pojemności 9,8 kWh (400 V) Nowy Megane E-TECH Plug-in Hybrid dysponuje zasięgiem umożliwiającym pokonywanie w trybie w 100% elektrycznym z prędkością do 135 km/h tras o długości do 54 km w cyklu mieszanym (WLTP) i do 65 km w cyklu miejskim (WLTP City).
To najlepszy dowód wszechstronnych możliwości Nowego Megane E-TECH Plug-in Hybrid. Nowy model umożliwia codzienne dojazdy bez zużywania paliwa, a w weekend lub w czasie wakacji świetnie sprawdzi się na dłuższych trasach. Nowy Megane E-TECH Plug-in Hybrid ma najważniejsze zalety napędu hybrydowego E-TECH, niezależnie od stanu naładowania akumulatora: rozruch odbywa się zawsze w trybie elektrycznym, a zużycie paliwa zostało znacznie obniżone.
Renault Megane R.S. Line
W cyklu mieszanym Nowy Megane E-TECH Plug-in Hybrid emituje od 28 g CO₂/km (wartości zgodne z protokołem WLTP w trakcie ostatecznej homologacji).
Personalizacja ustawień
Nowy Megane E-TECH Plug-in Hybrid jest wyposażony w system MULTI-SENSE, dostosowany do specyfiki napędu elektrycznego, z trzema trybami jazdy do wyboru:
- Pure: dostępny w ustawieniach na ekranie lub poprzez wciśnięcie specjalnego przycisku na desce rozdzielczej. Umożliwia przejście do trybu w 100% elektrycznego pod warunkiem wystarczającego zapasu energii w akumulatorze.
- MySense: optymalizuje jazdę w trybie hybrydowym w celu obniżenia kosztów użytkowania. Dostępna w tym trybie funkcja E-Save pozwala zarezerwować pewien zapas energii (minimum 40% pojemności akumulatora), aby umożliwić kierowcy przełączenie napędu w tryb w 100% elektryczny w dowolnym momencie (np. podczas jazdy po centrum miasta).
- Sport: pozwala w 100% wykorzystać możliwości samochodu poprzez połączenie mocy wszystkich trzech silników.
Dzięki pomysłowo wygospodarowanej przestrzeni w bagażniku na przewody ładowania Nowy Megane E-TECH Plug-in Hybrid nie traci możliwości zmiany aranżacji wnętrza ze składaną kanapą EASY BREAK i płaską podłogą czy możliwości złożenia oparcia przedniego fotela pasażera. W wersji Grandtour pojemność bagażnika wynosi 447 litrów.
Renault Megane R.S. Line
Silniki spalinowe
Nowy Megane dysponuje pełną ofertą spalinowych silników benzynowych i wysokoprężnych o różnej mocy oraz gamą mechanicznych i automatycznych skrzyń biegów, tak aby dostosować się do różnych sposobów użytkowania.
Silnik benzynowy 1.3 TCe FAP
Jeśli chodzi o ofertę silników benzynowych, Nowy Megane jest nadal wyposażony w silnik Aliansu 1.3 TCe z filtrem cząstek stałych (FAP). Jednostka jest dostępna w wersjach o mocy 115, 140 i 160 KM, aby sprostać wszelkim oczekiwaniom klientów. Wersja o mocy 115 KM jest dostępna wyłącznie z mechaniczną 6-stopniową skrzynią biegów. Wersja 140-konna będzie oferowana z 6-biegową mechaniczną skrzynią biegów lub 7-biegową automatyczną skrzynią EDC z podwójnym sprzęgłem, natomiast wersja 160-konna będzie dostępna wyłącznie z 7-biegową automatyczną skrzynią EDC z podwójnym sprzęgłem.
Pod koniec tego roku Nowy Megane będzie również oferowany z silnikiem Aliansu 1.0 TCe w efektywnej energetycznie wersji o mocy 120 KM z mechaniczną skrzynią biegów, która została zoptymalizowana pod kątem ograniczenia zużycia paliwa i emisji CO₂.
Silnik wysokoprężny 1.5 Blue dCi
Z myślą o kierowcach, którzy często pokonują dłuższe trasy, Nowy Megane będzie dostępny z silnikiem wysokoprężnym 1.5 Blue dCi o mocy 115 KM z systemem selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), który spełnia wymagania najnowszych norm czystości spalin. Silnik ten współpracuje z 6-stopniową mechaniczną skrzynią biegów lub 7-stopniową automatyczną skrzynią z podwójnym sprzęgłem.