Sojusz Renault Nissan umocnił się na czwartej pozycji w rankingu producentów samochodowych pod względem liczby egzemplarzy sprzedanych w 2006 r. Całkowita sprzedaż Renault i Nissana wyniosła 5 911 171 pojazdów w 2006 r. (- 3,6%), co zapewniło tym dwóm markom udział w rynku światowym na poziomie 9%.
Marki Renault i Nissan sprzedały w sumie odpowiednio 2 433 372 i 3 477 799 egzemplarzy. W ogólnym ujęciu światowa sprzedaż modeli Renault spadła o 4%, natomiast Nissana o 3,3%. Najważniejsze rynki, na których Sojusz odnotował wzrost sprzedaży, to: Rosja (+96,9%), Kolumbia (+33,6%), Chiny (+22,5%) oraz Bliski Wschód i Afryka (+15,2%).
Wzrost sprzedaży Renault był widoczny w regionach poza Europą, choć wynik ten został osłabiony przez spadek sprzedaży w Europie. Ta tendencja wpłynęła również na roczny wynik finansowy Nissana, jako że wyniki sprzedaży tej marki różniły się na poszczególnych rynkach.
Koncern Renault sprzedał 2 115 176 samochodów marki Renault (- 6%), 121 855 marki Samsung (+2%) i 196 341 marki Dacia (+ 19,5%). W 2006 r. sprzedano w sumie na całym świecie 247 000 modeli Logan sygnowanych marką Dacia lub Renault.
Renault odnotował wzrost na rynkach poza Europą o 8,7%, a zawdzięczał to dużej popularności Logana, wynikom Samsunga i wzrostowi sprzedaży marki Renault na rynkach światowych. Na koniec 2006 r. sprzedaż w krajach pozaeuropejskich stanowiła ponad 30% wyników światowej sprzedaży koncernu Renault.
Spadek sprzedaży Renault o 8,8% w Europie tłumaczy się brakiem w ofercie nowych, znaczących produktów oraz prowadzeniem bardziej dynamicznej selektywnej polityki handlowej, która ma na celu ograniczenie nierentownej sprzedaży i która będzie miała istotny, pozytywny wpływ na działalność w segmencie samochodów używanych w przyszłości.
Nissan sprzedał 3 341 527 pojazdów pod marką Nissan, co stanowi spadek o 3,1% w stosunku do roku 2005. Wynik światowej sprzedaży modelu Infiniti, który wyniósł 136 272 egzemplarzy, został osiągnięty dzięki pojawieniu się pod koniec roku nowej wersji tego modelu – berline G.
To już drugi rok z rzędu, kiedy Nissan sprzedał ponad milion egzemplarzy na swym najważniejszym rynku – w Stanach Zjednoczonych. Wprowadzenie na rynek nowych produktów, takich jak kompaktowy Nissan Versa, częściowo zrekompensowało spadek sprzedaży na rynku wersji pick-up. W Japonii sprzedaż Nissana (włącznie z pojazdami w wersji mini) spadła o 11,5% do poziomu 766 702 egzemplarzy. Roczny wynik sprzedaży w Europie pozostał stabilny i wyniósł 539 773 sprzedanych egzemplarzy. Nowe, zyskowne rynki takie jak Rosja, zrównoważyły spadek odnotowany na "starych" rynkach.
Jeśli chodzi o inne rynki światowe, skromne wyniki sprzedaży zarejestrowane w Tajlandii i na Tajwanie zrekompensowała utrzymująca się wzrostowa tendencja na rynku chińskim oraz na Bliskim Wschodzie.
Obaj partnerzy nadal czerpią znaczne korzyści z Sojuszu
Silnik Diesla M1D 2l "common-rail", opracowany wspólnie przez obie strony, został zastosowany we wszystkich gamach modeli Renault i Nissana w 2006 r., po tym jak wcześniej wykorzystano go w modelach Renault Laguna w 2005 r. W samochodach Renault silnik benzynowy 2l (M1G), powstały w wyniku współpracy obu spółek, wprowadzono po raz pierwszy w modelu Clio w drugim półroczu 2006 r.
Renault Samsung Motors rozpoczął eksport swego modelu SM3 produkowanego
w Korei pod marką Nissan. Eksport tego modelu wyniósł łącznie 38 000 egzemplarzy sprzedanych w 2006 r.
SOJUSZ RENAULT- NISSAN
Sojusz Renault-Nissan, ustanowiony na podstawie umowy z 27 marca 1999 r., stanowi jedyną tego rodzaju grupę dwóch przedsiębiorstw o zasięgu światowym, które połączyły się w celu osiągania jak najlepszych wyników poprzez spójną strategię, wspólne cele i zasady, synergię działań podyktowanych wynikami i dzielenie się najlepszymi praktykami. Jednocześnie obie firmy szanują i umacniają własną tożsamość i markę. Renault, mający swą siedzibę w Paryżu, oraz Nissan z siedzibą w Tokio, posiadają oddzielne władze, a polityka operacyjna każdej firmy leży w gestii zarządu każdej ze spółek. Obie firmy odpowiadają przed swymi akcjonariuszami i zarządem, przy czym każda z nich posiada znaczny udział w drugiej firmie. W ten sposób Renault jest w posiadaniu 44,3% udziałów w kapitale Nissana, natomiast Nissan posiada 15% udziałów w Renault.
Sojusz wypracowuje na rzecz akcjonariuszy obu spółek atrakcyjny zysk i wykorzystuje najlepsze praktyki zarządzania przedsiębiorstwami. Od utworzenia Sojuszu w 1999 r. kapitalizacja Renault na giełdzie wzrosła o 17,5 miliarda euro (22,25 miliarda dolarów), a Nissana o 4 854 miliardów jenów (41,28 miliarda dolarów). Sojusz plasuje się na drugim miejscu wśród światowych producentów samochodowych pod względem kapitalizacji giełdowej oraz zyskowności.