Nowe Renault Arkana to w 100% hybrydowy samochód, który występuje wyłącznie w wersji zelektryfikowanej. Teraz jest dostępny z nowym napędem hybrydowym E-TECH 145. Dodatkową nowością uzupełniającą gamę zespołów napędowych jest benzynowy silnik 1.3 TCe 160 KM z układem mikrohybrydowym 12 V.
Arkana E-Tech 145 - elektryczny napęd na co dzień i wszechstronność w bonusie
Nowe Renault Arkana, wprowadzone na rynek europejski w marcu bieżącego roku, jest teraz dostępne z napędem hybrydowym E-TECH 145, bardziej ekoodpowiedzialnym, mniej energochłonnym i zapewniającym maksymalną przyjemność z jazdy. Dzięki napędowi full hybrid z akumulatorem trakcyjnym 230 V o pojemności 1,2 kWh Nowe Renault Arkana oferuje użytkownikom wszystkie korzyści płynące z napędu elektrycznego i nie wymaga podłączania samochodu do sieci elektrycznej.
Renault Arkana
Tym wyjątkowym pod względem designu, przestronności wnętrza i technologii pokładowych SUV-em coupe będzie można poruszać się nawet przez 80% czasu jazdy po mieście w trybie elektrycznym, ciesząc się cichą pracą napędu, komfortem i błyskawicznymi reakcjami. W zależności od warunków użytkowania zasięg samochodu w trybie elektrycznym może wynosić nawet do 3 km.
Dzięki rewolucyjnej, przejętej bezpośrednio z Formuły 1 technologii E-TECH i innowacyjnym rozwiązaniom poprawiającym aerodynamikę samochodu – w szczególności współczynnikowi SCx (wynoszącemu 0,72), o 25% korzystniejszemu niż w standardowych SUV-ach – Nowe Renault Arkana E-TECH 145 zużywa zaledwie 4,8 l/100 km i emituje tylko 108 g CO2/km.
Renault Arkana
Nowe Renault Arkana nie rezygnuje z przestronności na rzecz efektywności energetycznej. Ten stanowiący unikatową ofertę w segmencie i mierzący 4,57 m SUV coupe z segmentu C jest wyposażony w system hybrydowy E-TECH zamontowany pod tylnym zawieszeniem. Kompaktowa konstrukcja pozwoliła zachować duże wnętrze, identyczne jak w wersjach spalinowych.
Ponadto usportowiona wersja R.S. Line Nowego Renault Arkana jest standardowo wyposażona w dźwignię zmiany biegów by wire, tzw. e-shifter.
Nowy silnik 1.3 TCE 160 z układem mikrohybrydowym 12 V
Oprócz silnika hybrydowego E-TECH 145 w ofercie Renault Arkana pojawia się również nowy silnik benzynowy 1.3 TCe, który współpracuje z systemem mikrohybrydowym 12 V. To synonim oszczędności, elastyczności i przyjemności z jazdy.
Renault Arkana
Po dostępnej od marca bieżącego roku wersji TCe 140, na rynek trafia dziś druga, mocniejsza oferta Arkany z układem mikrohybrydowym 12 V. W nowej wersji silnik o pojemności 1.3 l rozwija moc 160 KM przy zużyciu paliwa zaledwie 5,7 l/100 km i emisji CO2 na poziomie 130 g/km.
Technologia mikrohybrydowa 12 V zapewnia konkretne korzyści – pozwala obniżyć średnie zużycie paliwa nawet o 8%, przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji CO2 sięgającym 8,5% .
Renault Arkana wprowadza także kolejną nowość, dostępną we wszystkich wersjach z silnikami TCe 140 i 160: funkcję Sailing Stop. Można ją aktywować lub dezaktywować za pomocą systemu Multi Sense (w trybie My Sense lub Eco). Pozwala obniżyć emisję CO2 nawet o 4 dodatkowe gramy dzięki wyłączeniu silnika w fazach zwalniania przy prędkościach od 30 do 140 km/h.
Renault Arkana
Rynkowy sukces nowego Renault Arkana
Wprowadzone na rynek w marcu 2021 roku Nowe Renault Arkana jest unikatową ofertą w segmencie SUV-ów coupe. Do dziś samochód znalazł ponad 10 000 nabywców na rynku europejskim.
Na jego sukces złożyły się również nowe silniki E-TECH 145 i 1.3 TCe 160 z układem mikrohybrydowym 12 V.
Nowe Renault Arkana doskonale ilustruje przełom związany z Nową Falą, której przyświeca idea odnowy i nowoczesności, by ruszyć na podbój segmentu C. To prawdziwy „samochód zapewniający pełnię życia” nowego typu, który pozwoli upowszechnić dostęp do elektromobilności dzięki energetycznie efektywnej i przystępnej cenowo technologii E-TECH. - François Laurent, dyrektor programu Arkana