Już ponad 38000 przeszkolonych w Szkole Bezpiecznej Jazdy Renault

Już ponad 38000 przeszkolonych w Szkole Bezpiecznej Jazdy Renault13.02.2023
Od początku istnienia Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault do końca grudnia 2022 r. zostało w niej przeszkolonych 38230 osób.

W samym 2022 r. było to 3678 osób, w tym 208 klientów firmowych i instytucjonalnych. Szkoła uzyskuje niezwykle wysokie oceny w ankietach zadowolenia – aż 98% klientów jest w pełni zadowolonych. Wszystkie szkolenia odbywają się na Torze Modlin, najnowocześniejszym ośrodku doskonalenia techniki jazdy w Polsce.

Cieszymy się, że coraz więcej kierowców i firm dostrzega znaczenie profesjonalnego szkolenia. Doskonalenie techniki jazdy pozwala zwiększać świadomość kierowców i bezpieczeństwo na drogach. Jesteśmy także dumni, że uczestnicy wysoko oceniają nie tylko pracę instruktorów i infrastrukturę, ale także wartość szkolenia w kontekście podniesienia swojego poziomu bezpieczeństwa prowadzenia samochodu – mówi Adam Bernard, dyrektor Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault.

Szkoła Bezpiecznej Jazdy Renault

Szkoła Bezpiecznej Jazdy Renault oferuje kursy doskonalenia techniki jazdy dla firm i dla klientów indywidualnych. W ofercie szkoły znajdują się między innymi szkolenia z bezpiecznej jazdy samochodem (etap 1 i etap 2), szkolenie z jazdy defensywnej czy e-mobility. Największym zainteresowaniem wśród klientów cieszy się etap 1 szkolenia z bezpiecznej jazdy samochodem. Może się ono odbywać w naszych autach szkoleniowych z instruktorem wewnątrz lub z użyciem własnego samochodu i komunikacją z instruktorem drogą radiową – wyjaśnia Adam Bernard, dyrektor Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault.

Szkolenie podczas pierwszego etapu trwa 7 godzin dla firm lub 6 godzin dla klientów indywidualnych, przy czym 5 godzin poświęcone jest na zajęcia praktyczne. Uczestnicy uczą się rozpoznawać i eliminować zagrożenia, wykorzystywać systemy wspomagające bezpieczeństwo i poprawiają technikę jazdy.

Szkolenie e-mobility podnosi świadomość kierowców w zakresie bezpiecznego, ekologicznego i ekonomicznego użytkowania samochodów elektrycznych i hybrydowych. Podczas części praktycznej uczestnicy dowiadują się, jak styl jazdy wpływa na rzeczywisty zasięg pojazdu. Kursanci uczą się w pełni wykorzystywać potencjał samochodów z napędem elektrycznym i hybrydowym poprzez ekonomiczne zarządzanie energią, obserwację i płynność jazdy, prawidłowe przyspieszanie oraz odzyskiwanie energii, tzw. rekuperację.

Szkoła Bezpiecznej Jazdy Renault

Do dyspozycji uczestników szkoleń jest wymieniana co roku flota dziewięciu nowoczesnych przestronnych samochodów typu SUV z napędem hybrydowym, Renault Arkana E-Tech w wersji R.S. Line TCe 160 EDC. Szkolenia e-mobility mogą odbywać się z wykorzystaniem w 100% elektrycznych samochodów Renault ZOE. Szkoła Bezpiecznej Jazdy Renault oferuje wysoką jakość świadczonych usług. W ankietach zadowolenia klientów uczestnicy najwyżej oceniają zaangażowanie instruktorów, ich wiedzę i wskazówki oraz zajęcia praktyczne. Równie wysoko plasuje się ocena infrastruktury i organizacji szkolenia. Wszystkie oceny są powyżej 4,9 w skali od 1 do 5.

W szkole pracuje grupa doświadczonych trenerów. Ich wiedza oraz ogromna praktyka pozwalają na prawidłową analizę zachowań kierowców oraz zagrożeń wynikających z braku doświadczenia czy umiejętności. Trenerzy regularnie uczestniczą w cyklicznych szkoleniach wewnętrznych, dzięki którym systematycznie zwiększają swoje kompetencje. Program ten umożliwia trenerom doskonałe rozpoznawanie indywidualnych oczekiwań oraz potrzeb poszczególnych osób uczestniczących w szkoleniu.

Szkoła oferuje uczestnikom ćwiczenia w najnowocześniejszym ośrodku doskonalenia techniki jazdy w Polsce, który spełnia najwyższe europejskie standardy, na Torze Modlin. Jest on zlokalizowany 36 km od centrum Warszawy.

Szkoła Bezpiecznej Jazdy Renault

Na torze znajduje się:

  • 6 niezależnych modułów treningowych;
  • 4 płyty poślizgowe o łącznej powierzchni 3900 m2:
    • dwa wzniesienia treningowe: „suche” i „mokre”. Obydwa zbudowane na skarpach o spadku 10%. Płyta poślizgowa (o wymiarach 4 x 45 m) zlokalizowana jest na zjeździe ze wzniesienia ze sztucznym nawadnianiem;
    • szarpak, czyli duża płyta poślizgowa o wymiarach 20 x 100 m. Przed najazdem na płytę znajduje się urządzenie destabilizujące tor jazdy (szarpak). Sekcja ma sterowane elektronicznie przeszkody mokre (2 rzędy po 4 kurtyny), mogące tworzyć ściany wodne o wysokości do 2,5 m oraz przeszkody suche – automatycznie podnoszone i opuszczane płotki;
    • płyta poślizgowa mała, która ma wymiary 9 x 75 m. Znajdują się na niej przeszkody mokre w postaci kurtyn (2 rzędy po 3 kurtyny), mogące tworzyć sterowane komputerowo ściany wodne do wysokości ok. 1,5 m;
    • płyta poślizgowa okrągła o średnicy wewnętrznej 40 m, pas poślizgowy mający szerokość 7 m. Sekcja wyposażona jest w 2 kurtyny wodne.

Wszystkie płyty poślizgowe są przystosowane do ćwiczeń wszystkimi rodzajami pojazdów.

Źródło: Renault