Można już zamawiać Renault Kangoo Van i Renault Kangoo Van E-Tech 100% electric w nowej, dłuższej wersji (L2). Produkcja pierwszych samochodów L2 ruszyła w fabryce w Maubeuge.
Renault Kangoo Van daje różne możliwości profesjonalnych adaptacji i transformacji przestrzeni ładunkowej, która w wersji z odchylaną przegrodą i składanym fotelem pasażera została teraz zwiększona aż do 4,9 m3, to o 1 m3 więcej niż poprzednio. Posiada szereg dedykowanych rozwiązań, w zależności od potrzeb i wykonywanego zawodu, takich jak na przykład zabudowa izotermiczna lub chłodnicza, food truck, samochód warsztat, samochód eventowy lub do transportu przesyłek.
Pojazd może zostać wyposażony w wewnętrzną galeryjkę Easy Inside Rack, składany stelaż podsufitowy ułatwiający przewożenie długich przedmiotów poprzez ułożenie ich pod dachem, przy zachowaniu wolnej przestrzeni na poziomie podłogi bagażnika. Oświetlenie LED trzy razy mocniejsze niż standardowe umożliwia jeszcze lepsze warunki pracy zarówno w dzień, jak i w porze nocnej.
Optymalne zabezpieczenie przestrzeni ładunkowej w Renault Kangoo Van zapewnia dopasowana okładzina antypoślizgowa z drewna (9 mm) doskonale chroniąca podłogę oraz górne elementy przegród i drzwi tylne (5 mm) lub okładziny polipropylenowe. Do wyboru jest także antypoślizgowa podłoga z tworzywa, rozwiązanie łączące wytrzymałość i łatwe sprzątanie przestrzeni ładunkowej.
W Renault Kangoo Van dostępnych jest aż 11 systemów wspomagania jazdy, które zapewniają bezpieczeństwo w przestrzeni miejskiej oraz w długich trasach, m.in. dzięki systemowi wspomagania nagłego hamowania, asystentowi utrzymania pasa ruchu czy zastępującej lusterko wsteczne kamerze Rear View Assist. System multimedialny EASY LINK pozwala doświadczyć nowoczesnego i spersonalizowanego stylu jazdy, posiada 8-calowy ekran centralny i jest kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay®.
Renault Kangoo Van E-Tech 100% electric zostało wyposażone w 17 systemów wspomagania jazdy, m.in. we wspomaganie nadzorowania widoku z tyłu czy system utrzymania toru jazdy, doskonale sprawdzający się podczas jazdy w zmiennych warunkach atmosferycznych, w przypadku podmuchu bocznego wiatru. Pojazd można łatwo naładować w domu czy w miejscu pracy, używając punktu ładowania lub wzmocnionego gniazda, a także w podróży, korzystając z sieci publicznych stacji ładowania. Zasilanie urządzeń zewnętrznych ułatwia natomiast gniazdo 12 V w przestrzeni ładunkowej.
Nowa przedłużona wersja L2 Kangoo Van i Kangoo Van E-Tech 100% electric charakteryzuje się:
- wydłużonym o 42 cm nadwoziem: 38 cm rozstaw osi oraz 4 cm zwis tylny,
- ładownością do 800 kg lub nawet 1 t dla wersji Diesel z opcją powiększonej ładowności,
- zwiększoną do 4,9 m3 przestrzenią ładunkowa (w wersji z odchylaną przegrodą, bez 4,2 m, ok. 1 m3 więcej niż w wersji L1),
- o 0,5 m większą długością maksymalna ładunku przewożonego za pomocą Easy Inside Rack,
- drzwiami bocznymi o szerokości 83 cm, tj. ok. 21 cm więcej niż w L1,
- maksymalną długością ładunkową po podłodze zwiększoną o blisko 0,5 m.
Wkrótce planowane jest także wprowadzenie do oferty wersji brygadowej Kangoo Van E-Tech 100% electric.
W porównaniu ze standardową wersją L1, w przypadku nowej wersji L2 dopłata wynosi 5000 zł netto.
Renault Kangoo Van w wersji przedłużonej można nabyć w cenach netto:
- z silnikiem 1.3 TCe 130 – 90 900 zł
- z silnikiem 1.3 TCe 130 EDC – 98 400 zł
- z silnikiem 1.5 dCi 95 – 92 900 zł
- z silnikiem 1.5 dCi 115 – 94 900
- z silnikiem 1.5 dCi 115 EDC – 102 400.
Renault Kangoo Van E-Tech 100% electric w wersji L2 z silnikiem EV45 11 kW jest dostępne w cenie 151 700 zł, a z silnikiem EV45 22 kW w cenie 156 700 zł (ceny netto).