Nowa Laguna prezentuje dynamiczny design o płynnej, eleganckiej linii. Szczególna uwagę poświęcono starannemu doborowi materiałów i wykończeniu, co świadczy o znaczeniu przywiązywanym do jakości postrzeganej pojazdu, zarówno z zewnątrz jak i w kabinie.
Stylistyka Nowej Laguny zapowiada dynamikę i przyjemność jazdy. Przód z wyprofilowanymi światłami, długa opadająca w dół maska i szeroki wlot powietrza świadczą o mocy ukrytych pod maską silników. Wyważone proporcje, odpowiednie dla długości 4,69 m przyczyniają się do dynamicznego wyglądu. Wyprofilowanie boków przydaje osobowości i elegancji. Chromowana listwa bocznych szyb podkreśla wysoki standard auta. Linia dolnej części nadwozia i nadkoli odsłaniających 16, 17 lub 18-calowe koła podkreśla stabilność pojazdu. W wersji 5-drzwiowej kwadratowe wyprofilowanie sięga aż na klapę bagażnika pod tylne światła z diodami LED, o charakterystycznym układzie. Montowana w wersjach z najmocniejszymi silnikami podwójna rura wydechowa z chromowaną końcówką przypomina raz jeszcze o mocy drzemiącej pod maską.
Dynamiczne i nowoczesne kombi wyróżnia się mocno pochyloną tylną szybą. Wydłużony kształt trzeciej bocznej szyby podkreśla dynamikę linii Nowej Laguny. O praktycznym podejściu i funkcjonalności auta świadczą liczne innowacyjne schowki. Aby zapewnić użytkownikom wyjątkowy poziom komfortu jedno naciśnięcie na dźwignię pozwala po otwarciu bagażnika na uzyskanie bezpośredniego dostępu do idealnie płaskiej przestrzeni bagażowej.
Wnętrze kabiny Nowej Laguny w pełni odpowiada wyglądowi zewnętrznemu. Dominuje wrażenie wysokiej jakości wykończenia i doskonałych materiałów, a panująca w nim harmonia przyczynia się do poczucia komfortu pasażerów. Również wykończenie deski rozdzielczej świadczy o wysokiej klasie pojazdu. Wszystkie przełączniki i wyświetlacze zostały zaprojektowanie i rozmieszczone z myślą o zapewnieniu optymalnej ergonomii kierowcy. W zależności od poziomu wyposażenia na centralnej konsoli jest umieszczony automatyczny hamulec postojowy, przełącznik regulatora / ogranicznika prędkości, panel sterujący systemu Carminat Navigation et Communication i telefonu. Wersja Initiale posiada ponadto elementy wykończeniowe z drewna i skóry w jasno-beżowej lub ciemno-grafitowej kolorystyce, które zadowolą nawet najbardziej wymagających klientów. W wersji Dynamique skóra i alkantara łączą się z metalizowanymi elementami wykończenia, a ciemna tonacja kolorystyczna, sportowa kierownica i fotele z mocniej zaznaczonym podparciem bocznym kojarzą się ze sportem.
Nowa Laguna oferuje szeroką gamę silników współpracujących w każdej wersji z 6-biegową skrzynią biegów. Jednostki te osiągają najwyższy poziom w swych kategoriach zapewniając komfortową jazdę i niskie zużycie paliwa.
Oferta silników benzynowych będzie stopniowo wprowadzana do sprzedaży, a w pierwszej kolejności pojawi się 16-zaworowy silnik o pojemności 2 litrów o mocy 143 KM (105 kW) - dynamiczny, elastyczny i cichy, oznaczony symbolem M4R. Jest to jednostka opracowana w ramach współpracy między Renault i Nissanem, charakteryzująca się znacznym momentem dostępnym już przy niskich prędkościach obrotowych, prezentująca dużą dynamikę na wysokich obrotach i przyjemne wrażenia akustyczne w całym zakresie obrotów silnika. Ofertę silników benzynowych uzupełnia silnik 16-zaworowy turbodoładowany o pojemności 2 litrów i mocy 170 KM (125 kW) współpracujący z automatyczną skrzynią 6-biegową Proative. Gama silników wysokoprężnych zbudowana została w oparciu o dwie jednostki wyznaczające standardy na rynku: silnik 1.5 dCi, który dysponował będzie mocą 110 KM (81 kW) i zapewni optymalny kompromis osiągów i zużycia paliwa w tym segmencie samochodów zyskując jednocześnie miano "eko-lidera" (136g CO2/km); druga jednostka, to silnik 2.0 dCi oferowany w trzech poziomach mocy (130, 150 i 173 KM / 96, 110 i 127 kW), którego wersja o mocy 150 KM (110 kW) jest oferowana z automatyczną skrzynią 6-biegową Proactive. Dzięki zastosowaniu lekkiej turbiny o zmiennej geometrii i świec żarowych o bardzo krótkim czasie grzania silnik będzie mógł pokazać w Nowej Lagunie pełnię swych zalet.
Ta bogata gama jednostek napędowych dostosowanych do wszelkich warunków eksploatacji samochodów sprzedawanych w różnych krajach zostanie bardzo szybko rozbudowana o inne nowoczesne rozwiązania. W ramach Kontraktu Renault 2009, Nowa Laguna wyposażona w silniki spełniające przyszłą normę Euro5 przyczyni się w istotny sposób do działań na rzecz ochrony środowiska zgodnie z założeniami programu Renault eco2.
Układ jezdny Nowej Laguny jest jednym z najlepszych w segmencie. Jego konstrukcja wykracza daleko poza uznane zalety dynamiczne poprzedniej wersji samochodu. Nowa Laguna będzie ceniona za precyzję prowadzenia i zdolność pokonywania zakrętów bez zbędnych przechyłów nadwozia. Inżynierowie Renault zwrócili szczególną uwagę na precyzyjne zachowanie zamierzonego toru jazdy oraz jakość pracy elementów nośnych nadwozia. W ustawieniach zawieszenia Nowej Laguny skoncentrowano się na pojęciu kołysania bocznego usztywniając zawieszenie przednie i tylne odpowiednio o 20% i 50% i wprowadzając stabilizator poprzeczny o większym przekroju. Układ kierowniczy Nowej Laguny posiada zmniejszone przełożenie, co zwiększa wrażenie dynamicznej jazdy i bezpośredniego wyczucia drogi przy jednoczesnym zachowaniu doskonałego tłumienia nierówności nawierzchni. Komfort jazdy pozostaje na znakomitym poziomie dzięki skutecznej pracy amortyzatorów. Nowa Laguna nadal prezentuje najwyższy poziom wygody i bezpieczeństwa użytkowania między innymi dzięki doskonałemu rozłożeniu masy. Jest to ponadto pierwszy samochód Renault lżejszy od swego poprzednika o średnio 15 kg.
W Nowej Lagunie wdrożono uznane rozwiązania techniczne Renault z zakresu bezpieczeństwa tak czynnego, jak i biernego. Oprócz znakomitego układu jezdnego, Nowa Laguna posiada jeden z najbardziej skutecznie działających układów hamulcowych w tym segmencie samochodów, co szczególnie wyraźnie wykazał test wytrzymałościowy przy rozgrzanych hamulcach (długość drogi hamowania zmierzona po dziesięciu następujących po sobie hamowaniach od 100 do 0 km/h). Nowa generacja systemu ABS z ESP oraz układem wspomagania nagłego hamowania współpracuje z nowym zespołem bloku elektronicznego i modułu hydraulicznego rozdzielacza ciśnienia. W dziedzinie bezpieczeństwa biernego firma Renault opracowała rozwiązania uwzględniające wyniki badań rzeczywistych wypadków drogowych i zachowania samochodu na drodze w prawdziwych sytuacjach.