Do sprzedaży na rynek polski wszedł właśnie najnowszy model Renault Laguna.
Jest to całkowicie nowa konstrukcja, mająca niewiele wspólnego z poprzednim modelem. Samochód ten ma na pewno niełatwe zadanie, gdyż konkurować będzie z VW Passatem, który ma renomę bardzo solidnej konstrukcji. Inni konkurenci, jak Ford Mondeo i Citroen C5 to podobnie jak Renault nowe, bardzo udane konstrukcje.
Nadwozie Laguny zgodnie z panującymi trendami zyskało nieco kanciastą stylistykę. Niewątpliwie przydało mu to atrakcyjności. Sylwetka samochodu jest bardzo dynamiczna a jednocześnie nie brak jest elegancji. Wyrazisty przód to przede wszystkim duże reflektory o interesujących kształtach, przykryte przezroczystymi kloszami.
Patrząc na Lagunę z boku dostrzec można nisko przebiegającą maskę silnika, wyraźnie zaznaczoną, sporą szybę przednią, wznoszącą się część tylną i silnie opadający dach. Oczywiście w modelu kombi linia dachu jest bardziej prosta, nie oznacza to jednak, że brakuje mu dynamicznej sylwetki.
Wbrew oczekiwaniom wnętrze nowego Renault wcale nie uległo powiększeniu. Wręcz przeciwnie - silnie rozbudowana deska rozdzielcza i tunel miedzy fotelami dają wrażenie większej ciasnoty. Oryginalna stylistyka kabiny idzie w parze z wysoką funkcjonalnością. Ofertę silnikową otwiera jednostka o pojemności 1600 cm³ i mocy 110 KM. Kolejne motory benzynowe to 1,8/123 KM i 3,0 V6/210 KM. Dodatkowo Lagunę napędzać może 120-konny, wysokoprężny silnik 1,9dCi.
Największą dumą Renault jest niewątpliwie wynik testów zderzeniowych jaki uzyskała Laguna. W przeprowadzonych przez Euro NCAP (European New Car Assesment Program, czyli Europejski Program Oceny Nowych Samochodów) badaniach pojazd uzyskał aż pięć gwiazdek.
Jest to wynik rekordowy, gdyż od momentu wprowadzenia do punktacji piątej gwiazdki żadnemu z producentów nie udało się osiągnąć tak wysokiego wyniku. Piąta gwiazdka przyznawana jest tylko samochodom, które nie tylko doskonale wypadły w symulacji zderzenia czołowego i bocznego ale zdały jeszcze wprowadzony do programu dopiero na początku 2000 roku test uderzenia w słup.
Po zakończeniu badań pan Max Mosley - przewodniczący Euro NCAP i prezes FIA w następujący sposób wypowiedział się na ten temat: "Niektórzy producenci prezentowali pogląd, iż niemożliwym jest zdobycie piątej gwiazdki w Euro NCAP. Jednak w czasie krótszym niż rok od wprowadzenia programu Renault udało się sprawić, że Laguna wyznaczyła nowe standardy bezpieczeństwa pasażerów. Mamy nadzieję, że wielu innych producentów podąży za tym przykładem".