Firma Renault wprowadza nowe modele Scenica, czyli Scenic Evolution 1 i Scenic RX4 Evolution 1.
W samochodach tych wykorzystywane są nowoczesne technologie znane z Laguny II. Należą do nich nowe systemy bezpieczeństwa biernego, które wyposażone są w seryjny układ kontroli toru jazdy ESP, wspomaganie nagłego hamowania, pirotechniczne napinacze pasów i kurtyny powietrzne. W niektórych modelach dostępny jest nawet stworzony we współpracy z firmą Michelin system PAX. Składa się on z obręczy ze specjalnego, lekkiego stopu o nowym unikalnym kształcie i wewnętrznej wkładki elastomerowej, która umożliwia jazdę bez powietrza. W skład PAX wchodzą ponadto nie spadające z obręczy opony o specjalnie dobranych wymiarach oraz system kontroli ciśnienia w ogumieniu, powiadamiający kierowcę o przebiciu lub powolnym uchodzeniu powietrza z opony. Zaletą tych nowatorskich rozwiązań jest możliwość jazdy z prędkością 80 km/h na odcinku 200 km nawet z uszkodzona oponą.
Oferta silnikowa Scenica Evolution 1 składa się z czterech jednostek benzynowych i dwóch wysokoprężnych. Ofertę otwiera 95-konny motor 1,4. Następne to: 1,6/110 KM, 1,8/118 KM i 2,0/140 KM. Oba diesle mają pojemność 1900 cm3 i rozwijają moc 80 lub 105 koni mechanicznych. Przeznaczona na trudniejsze tereny odmiana RX4 napędzana jest silnikiem 2,0/ 140 KM lub 105-konnym 1,9 dCi.
Zmodernizowany Scenic dostępny jest w pięciu wersjach wyposażeniowych: Authentique, Expression, Expression+, Dynamique i Privilege.
Nadwozie auta zyskało sześć nowych kolorów, zmienione kołpaki i aluminiowe obręcze oraz lakierowane klamki i listwy ochronne. Modernizacje objęły reflektory, atrapę chłodnicy i zderzaki. W kabinie pasażerskiej pojawiły się trzy niedostępne do tej pory rodzaje tapicerki, oraz dwa ekskluzywne obicia będące połączeniem skóry z tkaniną. Wiele praktycznych elementów, takich jak schowek na okulary czy nowa lampka sufitowa zapożyczone zostały z Laguny II.