Już latem tego roku do sprzedaży wejdzie nowy Renault Trafic. Początkowo samochód dostępny będzie w wersji skrzyniowej i jako dziewięcioosobowe kombi o dwóch rozstawach osi.
Obie odmiany występują w dwóch klasach wagowych. Jako źródło napędu posłuży stworzony przez Renault turbodiesel z wtryskiem bezpośrednim 1.9 dCi, który pracuje w technice common-rail i ma moc 82 lub 100 KM. Ta druga wersja jest seryjnie połączona z sześciobiegową skrzynią ręczną.
Firma Renault bardzo duży nacisk kładzie na obszerny pakiet bezpieczeństwa, jaki zastosowano w Traficu.
Do wyposażenia seryjnego należą: ABS, hamulce tarczowe, poduszka powietrzna dla kierowcy, duże lusterka zewnętrzne o szerokim kącie widoczności i pasy zabezpieczające w ładowni, które ułatwiają umocnienie ładunku. Opcjonalnie dostępne są poduszki powietrzne dla pasażera oraz boczne poduszki powietrzne.
Całkowicie zmodyfikowana kabina samochodu zapewnia znacznie przyjemniejszą obsługę poszczególnych elementów. Na przykład - dźwignia zmiany biegów umieszczona została na desce rozdzielczej, co zapewnia większą swobodę ruchów i łatwiejszą zmianę przełożeń.
W 2002 roku planowane jest poszerzenie oferty Traffica; dołączy do niej wersja minibus oraz dwa silniki, benzynowy 2.0 16V o mocy 120 KM i 2.5 dCi o mocy 133 KM.