Auto Klub Dziennikarzy Polskich po raz czwarty przeprowadził Supertest Ekonomii. Celem testu było sprawdzenie, ile paliwa zużywają podczas jazdy poszczególne modele samochodów. Trasa tegorocznego Supertestu Ekonomii prowadziła drogami krajowymi i wojewódzkimi z Warszawy przez Płock, Kutno i Łęczycę oraz autostradę A2 do Poznania, a jej łączna długość wynosiła ponad 490 km.
Najlepiej wypadł Renault Megane 1,5 dCi, zdobywając tytuł mistrza klasyfikacji generalnej samochodów z silnikiem diesla, przy spalaniu wynoszącym 4,26 l/100 km. Megane otrzymał także tytuł mistrza ekonomii na 1 litr pojemności silnika wśród samochodów z silnikiem diesla.
Razem z wynikami Supertestu opublikowano również pierwszy w Polsce ranking najbardziej ekonomicznych i ekologicznych samochodów dostępnych na naszym rynku, opracowany przez Stowarzyszenie Rzeczoznawców Techniki Samochodowej i Ruchu Drogowego „EXPERTMOT”. Wybierając najekonomiczniejszy i najbardziej ekologiczny samochód za najistotniejsze kryteria przyjęto: cenę, zużycie paliwa i koszty z tym związane oraz normę spalin. W klasyfikacji ekologicznej jedną z najwyższych ocen otrzymał model Renault Thalia 1,5 DCi Authentique.
Koncern Renault wprowadził dla swoich samochodów oznaczenie eco². Samochody eco² spełniają trzy kryteria środowiskowe o ogólnoświatowym znaczeniu: są produkowane w zakładach posiadających certyfikat ISO 14001, ich emisja CO2 jest niższa od 140 g/km lub są one napędzane biopaliwem. Po wycofaniu z eksploatacji 95% ich masy nadaje się do wtórnego wykorzystania i dodatkowo minimum 5 % ogólnej masy użytych w nich tworzyw pochodzi z recyklingu.
Samochody eco² są nie tylko ekologiczne, ale także przystępne cenowo. Dzięki dostępności dla szerokiej rzeszy odbiorców osiągnięty postęp techniczny ma znaczący wpływ na poprawę ochrony środowiska.