Już na początku czerwca 2001 roku Renault zamierza wprowadzić do sprzedaży nowy model Clio.
Samochód ten przeszedł gruntowną modernizację, czego efektem jest wprowadzenie około 50 % nowych elementów konstrukcyjnych i wykończeniowych. Zmiany są doskonale widoczne zarówno w stylistyce nadwozia jak i wnętrzu samochodu. Główny nacisk oprócz typowego "odświeżenia" Clio producent położył na znaczną poprawę jakości i bezpieczeństwa. W nowym samochodzie montowany będzie ponadto szeroko zachwalany turbodiesel Common Rail 1,5 dCi o mocy 65 i 80 KM.
Najnowsze Clio rozpoznać można po centralnie umieszczonym, dużym znaku firmowym, który dzieli wlot powietrza na dwie części. Maska silnika zyskała silne przetłoczenie a błotniki zostały bardziej uwypuklone. Zmiany nie ominęły także podwójnych reflektorów, w których górnej części znalazły się kierunkowskazy. W modelach topowych montowane będą nawet światła ksenonowe.
Na klapie bagażnika znalazło się centralnie umieszczone logo producenta, które kryje w sobie przycisk jej otwierania. Całość wizerunku tylnej części Clio uzupełniają zespolone lampy o wyglądzie kryształu.
Kabina pasażerska zyskała nową deskę rozdzielczą, konsolę środkową, obicia tapicerskie i tworzywa o lepszej jakości. Wyraźnie zauważalna jest poprawa ergonomii i zmieniona stylistyka.
Z dziedziny bezpieczeństwa biernego wymienić należy: przednie poduszki powietrzne samoczynnie dostosowujące się do siły zderzenia, napinacze i ograniczniki pasów, poduszki boczne, mocowanie fotelika dziecięcego Isofix oraz możliwość dezaktywacji poduszki pasażera w przypadku przewożenia w tym miejscu dziecka.
Nowością jest także system wspomagania nagłego hamowania, który montowany będzie seryjnie we wszystkich wersjach z wyjątkiem Sport 2,0 16V. Przed poślizgiem podczas hamowania chronić będzie oczywiście układ ABS.
Obok nowoczesnych silników 1,5 dCi dostępne będą również cztery jednostki benzynowe. Ofertę otworzy znany 60-konny motor 1,2. Kolejne to: 1,2 16V/75 KM, 1,4 16V/98 KM i 2,0 16V/172 KM.
Na rynku polskim oferowane będą trzy podstawowe odmiany Clio: Authentique, Expression i Privilége oraz dwie wersje sportowe: Dynamique (1,4 16V) i Sport (2,0 16V).