Renault wprowadza właśnie całkiem nową skrzynię biegów, która dedykowana jest modelowi Twingo.
Mowa o Quickshift 5 zautomatyzowanej przekładnią mechaniczną. Rozwiązanie to zapewnia dynamikę i oszczędność eksploatacji typowej skrzyni manualnej w połączeniu w wygodą obsługi automatu. Quickshift 5 daje kierowcy możliwość wyboru między trybem ręcznym a automatycznym. W pierwszym przypadku zmiana przełożeń odbywa się impulsowo. Oznacza to, że w celu zmiany biegu na wyższy kierowca delikatnie popycha dźwignię do przodu. Redukcja następuje przez krótkie cofnięcie dźwigni. Tak wyposażony samochód pozbawiony jest pedału sprzęgła, gdyż elektroniczny blok skrzyni dostosowując prędkość obrotową zapewnia płynną zmianę. Tym samym nie jest konieczne ściąganie nogi z gazu.
Dodatkowo prowadzący Twingo dysponuje funkcją w pełni automatycznej zmiany biegów. Dzięki temu operuje on tylko pedałem przyspieszenia i hamulca a reszta odbywa się samoczynnie. Warto w tym miejscu wspomnieć, że zmiana przełożeń odbywa się z uwzględnieniem stylu jazdy kierowcy. Układ elektroniczny sam rozpoznaje, czy jazda jest dynamiczna, czy oszczędna.
W związku z wprowadzeniem przez Renault skrzyni Quickshift 5 firma oferuje też limitowaną serię Twingo Cinetic. W aucie tym zastosowany został 1,2-litrowy motor szesnastozaworowy o mocy 75 KM.
Wersję bazową dla tej edycji stanowi odmiana Expression, która wzbogacona zostało ponadto o: elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, 14-calowe koła aluminiowe, specjalną, srebrno-szarą tapicerkę welurową, specjalne dywaniki i lakierowane na srebrno pokrętła. Twingo Cinetic rozpoznać można po charakterystycznych naklejkach i sześciu kolorach lakieru: Czerwień Margot, Noc świętojańska, Granat Alpejski, Błękit Przestrzeni, Czerwień Wiśni i Zieleń Vertigo.