Nowa Laguna z silnikiem 110 KM dCi emituje 130 g CO2/km przy spalaniu paliwa równym 4,9 litra na 100 km w cyklu mieszanym. Firmie Renault udało się osiągnąć imponująco niską emisję CO2 i niskie spalanie w stosunku do modeli przystępnych cenowo dla każdego klienta. Nowa Laguna z silnikiem 110KM dCi jest odpowiednim wyborem dla osób poszukujących ekonomicznego samochodu na długie trasy, o rozsądnych kosztach eksploatacji.
Wersja Expression jest standardowo wyposażona w 16" stalowe koła ale jest również dostępna w wersji z 16" aluminiowymi obręczami.
Doskonałe wyniki w zakresie redukcji emisji CO2 są rezultatem podjętych przez Renault działań. Koncern zamierza do roku 2008 sprzedać milion pojazdów emitujących mniej niż 140 g CO2/km, z czego 1/3 – emitujących poniżej 120 g CO2/km. To bardzo ambitny plan, gdyż obecnie przeciętny europejski samochód wydziela 164 g CO2/km, a zaostrzone niedawno normy Komisji Europejskiej przewidują ograniczenie ilości emitowanego CO2 do 120 g/km dopiero na rok 2012.
Aby skutecznie umożliwić ograniczenie emisji zanieczyszczeń i spowolnić proces ocieplania klimatu, koncern Renault jako jeden z nielicznych producentów w Europie, dysponuje już podwójną ofertą pojazdów na biopaliwa. Na niektórych rynkach dostępne są modele Master i Trafic z silnikami kompatybilnymi z biodieslem oraz Megane 1,6 16V 110 KM, który może być napędzany bioetanolem E85. Pełna gama modeli na biopaliwa pojawi się do końca 2009 roku.
Wśród innych analizowanych przez Renault rozwiązań, obecnie najlepszy stosunek kosztów do skutecznego ograniczania emisji gazów cieplarnianych oferuje optymalizacja tradycyjnych silników, której przykładem może być downsizing (zmniejszenie pojemności skokowej silnika przy zachowaniu zbliżonej efektywności).
Renault zakłada bowiem, że nowe technologie muszą być nie tylko skuteczne, ale także przystępne cenowo. Dzięki temu osoby świadome zagrożeń chętniej zdecydują się na skorzystanie z nich.
Firma Renault wprowadziła znak "eco2", informujący klientów o podjętym przez Grupę zobowiązaniu zaoferowania ekologicznych i ekonomicznych samochodów odzwierciedlających wkład marki w ochronę środowiska. Znak jest przejawem ambitnej polityki Renault zmierzającej do ograniczenia szkodliwego oddziaływania na środowisko na wszystkich etapach cyklu życia samochodów (produkcji, eksploatacji i wycofania z eksploatacji).
Samochody "eco2" spełniają trzy kryteria środowiskowe o ogólnoświatowym znaczeniu: są produkowane w zakładach posiadających certyfikat ISO 14001, ich emisja CO2 jest niższa od 140 g/km lub są one napędzane biopaliwem, a po wycofaniu z eksploatacji 95% ich masy nadaje się do wtórnego wykorzystania i dodatkowo minimum 5 % ogólnej masy użytych w nich tworzyw pochodzi z recyklingu. Samochody "eco2" są nie tylko ekologiczne, ale także przystępne cenowo. Są dostępne dla szerokiej rzeszy odbiorców, dzięki czemu osiągnięty postęp techniczny ma znaczący wpływ na poprawę ochrony środowiska.
Zmniejszenie pojemności skokowej silników (silnik TCE 100 KM) i stosowanie biopaliw (Megane na bioetanol E85, Trafic i Master na biodiesel B30) to konkretne przejawy działań podjętych w tym kierunku. Znak "eco2" ma również odzwierciedlać stały postęp w dziedzinie ochrony środowiska. Kryteria będą więc stopniowo zaostrzane i oferta modeli Renault będzie obejmowała coraz bardziej ekologiczne, a jednocześnie przystępne cenowo samochody.