W okolicznościach trudniejszych niż w roku 2000, w pierwszym półroczu 2001 Renault potwierdza swą silną pozycję w Europie Zachodniej, będąc pierwszą marką na rynku samochodów osobowych (udział w wysokości 10,9%) i dostawczych (15%). Kontynuując międzynarodową ekspansję, koncern odnotował wzrost sprzedaży poza Europą Zachodnią o 11,6% za sprawą postępów dokonanych przez Dacię i Samsunga oraz dzięki umocnieniu pozycji marki w Europie Środkowej (rekordowa penetracja rynku 9,7%) i w Brazylii (4,8%). Koncern przewiduje ożywienie wzrostu sprzedaży w drugim półroczu 2001: umocnienie się Laguny II i Nowego Clio, wprowadzenie nowego Trafica i modelu Avantime jesienią 2001, rozszerzenie oferty wersji z silnikiem diesla (z 850 000 w 2000 do 1,4 miliona w końcu 2001) i kontynuacja rozwoju na nowych rynkach poza Europą Zachodnią.
W pierwszym półroczu 2001 roku koncern Renault sprzedał na świecie 1,26 miliona pojazdów, w tym 1 090 564 samochodów osobowych i 169 260 dostawczych. Spadek sprzedaży o 0,7% to wyraz spowolnienia rynku europejskiego, załamania rynków tureckiego i argentyńskiego, na których Renault jest silnie zakorzeniony, oraz nastania okresu przejściowego w cyklu odświeżania gamy produktów i podzespołów.