Clio Grandtour jest jednym z najbardziej kompaktowych kombi na rynku (długość 4 202 mm). Czysta, dynamiczna linia godna hatchbacka, stanowi zapowiedź wysokiej przyjemności jazdy.
Kąt pochylenia tylnej szyby podkreśla płynną linię, świadczącą o przynależności tego auta do świata samochodów rekreacyjnych.
Duża pojemność ładunkowa wynosząca 439 dm3 (+50 % w stosunku do hatchbacka Clio III), pozwala dostosować się różnych potrzeb i sytuacji, związanych z aktywnym spędzaniem wolnego czasu, sportem lub rodzinnymi wyjazdami. Clio Grandtour spełni potrzeby każdego użytkownika dzięki składanej ławce w układzie 1/3 – 2/3 oraz wysuwanej i składanej podłodze pozwalającej uzyskać całkowicie płaską powierzchnię. Wierne charakterowi Clio III, nowe kombi gwarantuje swoim pasażerom komfort godny samochodu wyższej klasy, a jego wnętrze pociąga komfortem i starannym wykończeniem.
Układ jezdny przejęty z hatchbacka, gwarantuje komfort i sprawną pracę. Opracowane na płycie podłogowej B Aliansu Renault-Nissan, Clio Grandtour zapewnia precyzyjne prowadzenie i uznane zalety jezdne.
Dostępne (w zależności od kraju) z trzema silnikami benzynowymi (1.2 16 V 75 i 80 KM, TCE 100 KM i 1.6 16V 110 KM) i trzema wysokoprężnymi (1.5 dCi 70 KM, 85 KM i 105 KM), Clio Grandtour stanowi doskonały kompromis pomiędzy przyjemnością jazdy, wysokimi osiągami, komfortem i zużyciem paliwa. Zostało zaprojektowane na tej samej płycie podłogowej co wersja dwubryłowa i wykorzystano w nim całą wiedzę Renault w dziedzinie bezpieczeństwa.
Zgodnie z założeniami Kontraktu Renault 2009 Clio Grandtour ma zdobyć nowe grupy docelowe. Jest czwartym modelem produkowanym w zakładzie w Bursie po Megane II Sedan, Thalii i Clio III w wersji dwubryłowej. Clio Grandtour pojawi się w sprzedaży 21 grudnia 2007 we Włoszech, a w styczniu i w lutym w pozostałych krajach europejskich.