Pod koniec 1997 roku, w momencie wprowadzenia do sprzedaży Kangoo i nowego Master’a koncern Renault wyznaczył sobie cel odzyskania pierwszego miejsca na rynku samochodów użytkowych w Europie. Cel ten został osiągnięty w październiku 1998 roku. Koncern Renault powrócił wówczas na miejsce, które zajmował przez 12 lat (od 1981 do 1993) i które zajmuje w dniu dzisiejszym z 14,1% udziałem w sprzedaży samochodów użytkowych. Do tego sukcesu przyczyniło się w znacznym stopniu Kangoo wprowadzone na rynek w 1997 oraz Master - wybrany "Van of the year 1998".
Od jesieni 2001 roku Renault wprowadza na rynki europejskie - w tym również na rynek polski – nowego Trafica.
Nowy Trafic łączący mocny i oryginalny design, własności użytkowe, rekordowo niskie koszty eksploatacji z komfortem i bezpieczeństwem na najwyższym poziomie staje się nowym wzorcem w segmencie kompaktowych furgonów.
Wprowadzenie Nowego Trafic’a na rynek polski nastąpiło 10 września 2001. W momencie rozpoczęcia sprzedaży Nowy Trafic jest dostępny w wersji furgon L1H1, z silnikami 1.9 dCi/82 KM i 1.9 dCi/100 KM i ładownościami 1000 kg i 1200 kg. Pod koniec 2001 roku pojawią się wersje: furgon L2H1 i kombi L1H1 (do przewozu 6 - 9 osób). Pozostałe wersje z bardzo szerokiej gamy będą się pojawiały sukcesywnie w 2002 roku.