... lub benzynową 2.0 turbo 204 KM. Nowa wersja GT umocni pozycję Renault Laguny w segmencie sportowych samochodów tej klasy. Renault Laguna GT to połączenie jakości z wysokimi osiągami, bezpieczeństwem i przyjemnością prowadzenia.
Stanowiący prawdziwą innowację na tym rynku, układ jezdny Active Drive z czterema kołami skrętnymi ma wiele zalet. Poza większą zwrotnością i znacznie bardziej dynamicznym zachowaniem, zapewnia niezrównaną precyzję prowadzenia. Dzięki niej kierowca intuicyjnie utrzymuje właściwy tor jazdy, gwarantując tym samym niezwykłą przyjemność prowadzenia i wysoki poziom bezpieczeństwa.
Samochód dobrze się prowadzi nawet przy małej prędkości. Układ jezdny Active Drive z czterema kołami skrętnymi daje odczuć swe zalety nie tylko podczas hamowania w trudnych warunkach, ale przede wszystkim przy próbie ominięcia przeszkody. Cechująca się płynnym i rasowym designem Renault Laguna GT wnosi powiew nowości na rynku GT, zapewniając przyjemność prowadzenia i pełen komfort szerokiej grupie klientów. Jest objęta 3-letnią gwarancją (lub do 150 tys. km).
Zewnętrzne oznaki GT
Charakteryzująca się pełną ekspresji i rasową linią Renault Laguna GT jest czymś więcej niż zwykłą sportową wersją Laguny. Długa, opadająca maska jest wyposażona w masywny „grill”, typowy dla najbardziej dynamicznych samochodów marki, który nadaje modelowi bardziej agresywny wygląd. Boczne wyprofilowania błotników przypominające kształtem wyloty powietrza i reflektory z czarnymi kloszami dopełniają wrażenie wyjątkowego charakteru tego auta.
W Renault Lagunie GT wykorzystano rozwiązania rodem z Formuły 1. Auto dostępne będzie z 17” felgami lub ze specjalnymi oponami Bridgestone Potenza o imponujących wymiarach 225/45/18”. Zaprojektowane specjalnie dla tego modelu ażurowe obręcze Celsium pozwalają dostrzec duże tarcze hamulcowe (o średnicy 320 mm z przodu i 300 mm z tyłu), zapewniające zwiększoną skuteczność hamowania.
Dynamiczna linia progów oraz podwójna rura wydechowa o prostokątnym przekroju podkreślają wyczynowy charakter auta. Czarne lakierowane lusterka boczne i przyciemniane klosze tylnych świateł są kolejnymi stylistycznymi atrybutami typowymi dla aut GT.
Sportowe wnętrze
Oznaczenie GT widoczne na środkowym słupku jest również wytłoczone na oparciach przednich foteli pokrytych jasnoszarą alkantarą. Podobnie jak we wszystkich wersjach Renault Laguny, design wnętrza budzi u wszystkich użytkowników poczucie komfortu.
O ekskluzywnym charakterze wersji GT przypominają liczne sportowe akcenty: perforowane aluminiowe pedały, dźwignia zmiany biegów typowa dla sportowych modeli marki, pokryte ciemnografitową skórą fotele o wzmocnionym podparciu bocznym, sportowa kierownica. Wysokiej klasy materiały i precyzyjne połączenie poszczególnych elementów również przyczyniają się do odczuwanej przyjemności, ponieważ Renault Laguna GT ma zapewnić najwyższy komfort kierowcy.
3-letnia gwarancja na wersję GT (lub do 150 tys. km)
Renault Laguna GT, dostępna w wersji hatchback i kombi, jest jedną z najbardziej luksusowych wersji w gamie Laguny ze względu na zastosowane technologie i silniki. Najnowsza wersja silnika 2.0 dCi, uznawanego za lidera pod względem osiągów, przyjemności jazdy i cichej pracy, osiąga wyjątkową moc 178 KM (131 kW) przy 3750 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 400 Nm jest dostępny od 2000 obr/min. Benzynowa wersja Renault Laguny GT jest napędzana sportową odmianą 2-litrowego, 16-zaworowego silnika turbo o mocy 204 KM (150 kW) przy 5000 obr/min i momencie obrotowym 300 Nm dostępnym od 3000 obr/min. Silnik ten, skonstruowany przez Renault Sport Technologies dla Megane RS, został dostosowany do specyfiki Renault Laguny GT.
Premiera Renault Laguny GT będzie miała miejsce na salonie w Genewie. Na wiosnę model będzie stopniowo wprowadzany do sprzedaży w większości krajów europejskich.