Megane Coupe Concept, przeznaczony dla klientów zwracających uwagę na przyjemność jazdy i poszukujących samochodu, który byłby wyrazem ich osobowości, jest symbolem wizji prawdziwego kompaktowego, sportowego coupe „by Renault” – auta cechującego się dynamiką i mocnym charakterem, co jest zresztą doskonale widoczne chociażby w nowatorskim systemie otwierania drzwi.
Megane Coupe Concept stanowi zapowiedź przyszłego Coupe Megane. Ten show-car doskonale pokazuje zmianę tendencji stylistycznych w samochodach Renault. Kompaktowa, proporcjonalna bryła, energiczny, mocny styl obiecują przyjemność jazdy i silne doznania. Zastosowanie oryginalnego, spektakularnego systemu otwierania drzwi wnosi nutę magii i cudowności, która stanowi nieodzowny element naszych samochodowych marzeń – wyjaśnia Patrick le Quément, dyrektor designu Renault.
Megane Coupe Concept ma 4,51 m długości i wyróżnia się dynamiczną, nowoczesną sylwetką o napiętych liniach, które wydają się być wiecznie w ruchu. Dynamiczny charakter Megane Coupe Concept jest widoczny w żywej i pełnej ekspresji stylistyce przodu. Bloki świateł połączone z wlotami powietrza w kolorze aluminium również przywodzą na myśl skojarzenia z płynnością i ruchem. Ustawione pionowo światła drogowe i mijania spoczywają na kryształowej podstawie pełniącej funkcję świateł postojowych i dziennych.
Reflektory są wyposażone w diody elektroluminescencyjne o wysokiej sprawności, cechujące się zarazem większą wydajnością i lepszymi parametrami wiązki światła. Światła przeciwmgłowe, również wykorzystujące technologię LED, są idealnie wbudowane w dynamiczną linię przodu.
Linia nadkoli przechodzi płynnie w wyprofilowane boki i biegnie ku kompaktowemu tyłowi, sprawiającemu wrażenie mocy i ruchu.
Tylne światła, składające się z czterech niezależnych elementów świetlnych, idealnie komponują się z linią nadwozia. Stanowią przykład nowoczesnych technologii, odpowiadających dynamicznemu stylowi Megane Coupe Concept i zarówno w dzień, jak i w nocy pozwalają łatwo rozpoznać ten model. System otwierania bagażnika przez przesunięcie i obrót nawiązuje do systemu zastosowanego w drzwiach i umożliwia otwarcie bagażnika nawet przy bardzo małej ilości miejsca z tyłu samochodu.
Drzwi boczne są dwuczęściowe: dolna część jest niezależna od szyby stanowiącej ich górną część. Podczas otwierania obie części rozchodzą się delikatnym ruchem przypominającym ruch skrzydeł ważki. Drzwi są zamocowane do nadwozia na ramieniu z włókien węglowych umieszczonego z tyłu. System zapewnia niezwykle łatwy dostęp do kabiny.
Poza praktycznym wymiarem tego ciekawego technologicznie rozwiązania, pozwala ono w pełni odsłonić wnętrze kabiny, idealnie dopasowane do eleganckiej i energicznej stylistyki zewnętrznej.
Wnętrze nawiązuje do nowoczesnych tendencji we wzornictwie meblarskim. Asymetryczne, niezależne przednie siedzenia wydają się unosić w powietrzu, dzięki lekkiej, cienkiej konstrukcji. Obejmujący kształt siedzeń przednich i tylnych zapewnia doskonały komfort i podparcie zarówno kierowcy jak i pasażerom. Linia progów jest przedłużona aż do przednich siedzeń i górnej części obu siedzeń tylnych. Jednoelementowy próg o wyrazistym kształcie, polakierowany na ognisto czerwony kolor stanowi naturalne połączenie między nadwoziem a wnętrzem kabiny.
Centralna konsola sięga aż do tylnych miejsc, a jej wielowarstwowy kształt przypomina prążki przednich świateł. Futurystyczna i "napowietrzna" deska rozdzielcza zachwyca płynną i lekką linią, podkreśloną światłami. Dzieli się na dwie części. W główną część, polakierowaną na czerwono, jest wbudowany element pokryty czarnym nubukiem, na którym można kłaść różne rzeczy. Pod nim znajdują się zaawansowane instrumenty pokładowe, zainspirowane rozwiązaniami stosowanymi w lotnictwie: analogowy prędkościomierz z centralnie umieszczonym w środku tarczy prędkościomierzem cyfrowym, analogowy obrotomierz… Metalicznie czarne tarcze zegarów mają białe cyfry i są podświetlone na czerwono.
Dobór kolorów i materiałów również przyczynia się do zapewnienia ciągłości stylistycznej między wnętrzem a designem zewnętrznym, podkreślając bryłę i magiczną aurę samochodu. Opalizujący kolor nadwozia Gris Dragon wzmacnia skojarzenia z ważką, wywołane sposobem otwierania drzwi.
Opalizujący lakier powoduje również, że samochód zmienia swój wygląd w zależności od oświetlenia. Nawet po zaparkowaniu wydaje się ciągle w ruchu. Kontrastowe kolory zastosowane we wnętrzu podkreślają dynamikę auta: ognista czerwień lakierowanych powierzchni (deski rozdzielczej, górnej części konsoli środkowej, oparcia przednich siedzeń…) kontrastuje z czernią miękkich elementów pokrytych skórą lub nubukiem (panele drzwiowe, siedzenia, konsola środkowa). Drzwi są wyposażone w miękkie schowki zamykane na suwak. Podłoga Megane Coupe Concept jest pokryta czarnym, nowoczesnym materiałem we wzory, zabezpieczającym ją przed zabrudzeniem.
Kilka czerwonych akcentów kolorystycznych jak np. linia dachu, obramowanie świateł przeciwmgłowych, linie na obręczach kół czy widocznej części rury wydechowej, stanowią nawiązanie stylistyczne do wnętrza show-caru.
Zgodnie z przyjętą przez Renault zasadą Touch Design, wszystkie przełączniki cechują się doskonałą ergonomią. Centralny przełącznik multimedialny pozwala na obsługę centralnego ekranu podzielonego na trzy części: w środkowej są wyświetlane informacje dot. nawigacji, radioodtwarzacza, muzyki, video oraz telefonu Bluetooth®, a po obu stronach ekranu ujęcia z kamer wbudowanych w zewnętrzne lusterka wsteczne.
Otwarciem i zamykaniem drzwi samochodu można sterować za pomocą telefonu komórkowego Samsung F700 pełniącego funkcje karty hands free. Po zajęciu miejsca w samochodzie telefon podłącza się do konsoli środkowej.
Pasażerowie siedzący z tyłu Megane Coupe Concept mają do swojej dyspozycji przenośny odtwarzacz multimedialny audio / video Samsung P2 z ekranem dotykowym, umieszczony w oparciach przednich siedzeń. Dzięki zastosowaniu technologii Bluetooth® mogą przesyłać sobie dane.
Czterostrefowa klimatyzacja umożliwia indywidualną regulację temperatury: przełączniki do regulacji klimatyzacji z przodu są zgrupowane w lewej części deski rozdzielczej, a do regulacji klimatyzacji z tyłu – w oparciach przednich siedzeń.
Szczególną uwagę zwrócono na oświetlenie kabiny. Czarne tarcze zegarów są podświetlone na kontrastowy czerwony kolor. Panoramiczna przednia szyba i dach pełnią rolę dodatkowego źródła światła.
Masywny zderzak Megane Coupe Concept, szeroka osłona chłodnicy z "grilem", w który wbudowane są wloty powietrza pozwalają domyśleć się potężnego silnika pod maską. Megane Coupe Concept jest wyposażony w benzynową jednostkę napędową 2.0 Turbo o mocy 200 KM (147 kW). Ten osiągający moment obrotowy 280 Nm przy 2600 obr/min i moc 200 KM przy 5800 obr/min silnik zapewnia dynamiczną jazdę i elastyczną pracę we wszystkich zakresach obrotów, niezwykle ważne w codziennej eksploatacji.
Rozpędza Megane Coupe Concept z 0 do 100 km/h w zaledwie 7,2 s. Współpracuje z 6-biegową skrzynią mechaniczną i zapewnia wyjątkową przyjemność jazdy, a jednocześnie umiarkowane zużycie paliwa wynoszące 6,5 l/100 km (154 g CO2 / km ).
Megane Coupe Concept jest wyposażony w sportowe zawieszenie pozwalające w pełni wykorzystać potencjał silnika. Zastosowany układ jezdny i kierowniczy zapewniają przewidywalną i szybką reakcję auta.
Megane Coupe Concept to rasowy i dynamiczny, kompaktowy coupe, zapewniający prawdziwą przyjemność jazdy. W eleganckim, nowoczesnym wnętrzu nie mogło zabraknąć sportowych akcentów. Dynamiczny wygląd uzupełniają również 7-ramienne 21-calowe felgi Gris Dragon w kolorze matowego aluminium. Duże opony Michelin Pilot Sport (245/35) gwarantują doskonałą przyczepność, podnoszącą przyjemność jazdy.
Projektując ten show-car, nawiązujący do Laguny Coupe Concept, Renault wyraża swoje zamiłowanie do samochodów, które potrafią budzić silne emocje.