...silną konkurencją, oceniając osiągi, komfort jazdy oraz zwinność i bezpieczeństwo. Po pierwszych testach Laguny GT, francuski miesięcznik L’AUTOMOBILE przyznał modelowi Trofeum Innowacji. Następnie dziennikarze postanowili sprawdzić, jak Laguna GT wypadnie w porównaniu z Porsche Boxsterem S. Na torze testowym do porównania stanęły – oprócz Laguny GT i Porsche – także zwykła Laguna, Peugeot 407 oraz Subaru Impreza STI. Dzięki zastosowanemu inteligentnemu elektronicznemu układowi sterującemu Active Drive, Laguna GT doskonale wypadła w porównaniu z rywalami – zwłaszcza pod względem zalet jezdnych oraz bezpieczeństwa.
Laguna GT vs. Peugeot 407
Podczas pokonywania zacieśniających się zakrętów, Laguna GT okazała się o 6km/h
(czyli aż o 10%) szybsza, niż Peugeot 407. Laguna GT uzyskała również bardzo dobry wynik przy hamowaniu asymetrycznym. Droga hamowania przy prędkości 70 km/h wyniosła jedynie 47 m bez konieczności korygowania toru jazdy za pomocą kierownicy.
Laguna GT vs. Subaru Impreza
W zestawieniu ze sportowym samochodem, jakim jest Impreza STI z napędem na 4 koła, wyposażona w centralny elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy i sportowe opony, Subaru osiąga o 1 m krótszą drogę hamowania, wymaga jednak lekkiego skrętu kierownicą (1/8 obrotu). Renault Laguna GT wykonuje samodzielnie "całą pracę". Na śliskiej nawierzchni Laguna GT pokonywała zakręt o 4 km/h szybciej niż Subaru. W "teście łosia" była szybsza o 5 km/h. Zacieśniający się zakręt pokonywała z łatwością od 5 km/h (na mokrej nawierzchni) do 6 km/h (na suchej nawierzchni) szybciej niż Subaru.
Laguna GT vs. Porsche Boxster S
Dziennikarze porównujący Lagunę GT z Boxsterem uznali, że Renault prowadzi się łatwiej,
a przy tym cechuje się lepszą przyczepnością. Już w wersji z napędem na 2 koła Laguna lekko wyprzedza Porsche przy pokonywaniu pułapek na drodze (próba ominięcia przeszkody i zacieśniający się zakręt) i to w znacznej mierze dzięki doskonałej przedniej osi i systemowi ESP, który wykazuje się dużą sprawnością i szybkością reakcji. Laguna GT jest o 2 km/h szybsza przy pokonywaniu zakrętów o stałym łuku (na suchej jak i mokrej nawierzchni), omija przeszkodę z prędkością o 5 km/h większą niż Boxster S.
Renault było w stanie pokonać zacieśniający się zakręt z prędkością większą o 4 km/h w przypadku suchej nawierzchni i 5 km/h – w przypadku mokrej. Laguna GT przy pokonywaniu zakrętów zachowywała stabilność i była niezwykle łatwa w prowadzeniu. Kiedy model Porsche osiągał granice swoich możliwości i trudno było utrzymać nad nim kontrolę, Laguna GT dysponowała jeszcze zapasem 4-6 km/h do utraty przyczepności. Według testujących jest to bardzo istotna przewaga.
Dzięki "zwykłej" możliwości skrętu tylnych kół o kilka stopni, Laguna GT osiąga miażdżącą przewagę nad rywalami w zakresie trzymania się drogi, przyjemności jazdy i co ważniejsze – bezpieczeństwa. A przecież Porsche Boxster S, Subaru Impreza STI i Peugeot 407, które zostają zdecydowanie w tyle, dysponują bardzo dobrym układem jezdnym – ocenili dziennikarze w L’AUTOMOBILE.
Laguna GT vs. BMW 320d
W kolejnym teście, przeprowadzonym przez magazyn L’AUTO-JOURNAL, konkurencję dla
Laguny GT stanowiło BMW 320d. Doceniono przede wszystkim przyjemność jazdy nowym modelem Renault, a także zachowanie na drodze, łatwość prowadzenia, zawieszenie czy ilość miejsca w kabinie i bogate wyposażenie. Laguna GT zyskała sobie opinię auta niezwykle zwrotnego oraz dynamicznego. Za mocną stronę serii 3 uznano m.in. jej tylny napęd i jego doskonałe zawieszenie, jednak 4 skrętne koła Laguny GT okazały się być niezwykle skutecznym rozwiązaniem, z którym BMW nie może się mierzyć.
W ostatecznym zestawieniu Laguna GT kontra BMW, Renault wygrało bezapelacyjnie, pokonując rywala w kategoriach: komfortu, ilości miejsca, przyjemności jazdy, bezpieczeństwa, osiągów, kosztów zakupu, ustępując nieznacznie pola jedynie w kategorii jakości wykończenia i kosztów eksploatacji.
Mocną stroną BMW jest napęd tylny zapewniający autu odpowiedni temperament. Seria 3 – szybko i precyzyjnie reagująca, wyposażona w doskonałe zawieszenie – jest bardzo sportowa, ale nie może się mierzyć z 4 kołami skrętnymi Laguny. Ten niezwykle skuteczny układ jezdny zapewnia Lagunie piekielną zwinność, umożliwiając jednocześnie pokonywanie zakrętów z niezwykle wysoką prędkością – podsumowali dziennikarze L’AUTO-JOURNAL
Informacja powstała na podstawie publikacji zamieszczonych w magazynach L’AUTOMOBILE (01.05.2008) oraz L’AUTO-JOURNAL (10-21.04.2008)