Powstawał on jako dzieło sztuki i obrazuje rozwój koncepcji aranżacji wnętrza vana, zapewniającego obecnie wyższy komfort jazdy i ustawiającego na czele listy priorytetów przyjemność, bezpieczeństwo i jakość.
Modelem Vel Satis Renault umacnia swoja czołową pozycję w segmencie, który w Europie był dotychczas zdominowany przez inne marki. To model utożsamiający wolę walki, zarówno elegancki, jak i charakterystyczny, ucieleśniający nową koncepcję limuzyny. Technologia jest w nim obecna wszędzie, ale nie rzuca się w oczy. A podstawy są po prostu doskonałe. Vel Satis wchodzi do sprzedaży we Francji 8 marca, a od 12 kwietnia będzie go można znaleźć w salonach sprzedaży w większości krajów europejskich. Samochód ten zapewnia niezrównane wrażenie przyjemności i jest odzwierciedleniem sztuki życia a la Renault.
Avantime z kolei to nowa koncepcja podróżowania, zmierzająca do zapewnienia komfortu jazdy i przyjemności prowadzenia. Do dostępnej od końca 2001 roku dwudziestoczterozaworowej jednostki V6 dołącza teraz pięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów Proactive.
Wiosną 2002 gama silników zostanie poszerzona o czterocylindrową, szesnastozaworową jednostkę 2.0T.
Samochód koncepcyjny Talisman, nowoczesne, czteromiejscowe coupé o sportowym designie – pokazane po raz pierwszy w trakcie salonu motoryzacyjnego we Frankfurcie w 2001 roku – to przekroczenie granicy marzeń o samochodzie. Jego kompaktowa i mocna sylwetka pokazuje, jak będą wyglądały samochody przyszłości: wygodne, minimalistyczne i pełne spokoju.
Rok 2002 oznajmia powrót Renault do Formuły 1. 27 stycznia 2002 roku w Centrum Technicznym Renault pokazano nowy bolid wyścigowy R202. Napędzany nowym silnikiem V10, wystartował po raz pierwszy 3 marca w Grand Prix Australii w Melbourne.
W trakcie salonu genewskiego światową premierę miała limitowana seria sportowej wersji nowego Renault Clio Sport 2.0 16V, przeznaczona dla kierowców szukających w jeździe wielu przyjemności. Charakteryzujący się solidnym i sportowym wnętrzem i wyglądem zewnętrznym, Renault Clio Sport 2.0 16V to bezkompromisowy, odchudzony o 80 kg sportowiec o zmodyfikowanym zawieszeniu, zapewniającym lepszą przyczepność.
Najnowszy model sportowy Renault to Clio Kit Car Super 1600, który otrzyma homologację w kwietniu 2002 roku. Jest to odpowiedź firmy na oczekiwania nabywców pragnących posiadać mocny, niezawodny samochód, którym będą mogli konkurować z najszybszymi na drodze.
Kangoo zostało wyposażone w turbodoładowany silnik wysokoprężny o mocy 65 KM i pojemności 1,5 litra, działający w technice Common Rail, który niedawno miał swoja premierę w nowym Clio. Kangoo w wersji 4x4 jest natomiast dostępne z jednostką 1.9 dCi o mocy 80 KM, doskonale sprawdzającą się w terenie.
Po silniku o mocy 65 KM i momencie obrotowym 160 Nm, nowe Clio zostało wyposażone w wysokoprężną jednostkę 1,5 dCi o mocy 80 KM i momencie obrotowym 185 Nm. Wyposażony w chłodnicę powietrza dolotowego, wydajniejsze wtryskiwacze oraz inaczej skalibrowany silnik, samochód ten jest wyjątkowo oszczędny i zużywa zaledwie 4.2 litra paliwa na 100km (emisja CO2 na kilometr - 110g). Nowe Clio może także występować w wersji z zautomatyzowaną skrzynią biegów Quickshift 5, współpracującą z jednostką napędową 1.2 16V, zaś silnik 1.6 16V (niedostępny w Polsce) współpracuje obecnie z automatyczna skrzynią Proactive.
Lider na rynku minivanów od chwili swojego debiutu na rynku, Renault Scénic, również doczekał się kilku istotnych zmian. Oprócz nowej stylistyki i wyposażenia, Scénic oferowany jest obecnie w większości państw europejskich z pakietem Michelin PAX System (niedostępny w Polsce) dostępnym jako wyposażenie standardowe lub opcjonalne. Nowy układ napędowy pojawi się w sprzedaży wiosną 2002 roku, kiedy jednostka wysokoprężna 1.9 dCi będzie dostępna w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów Proactive.
Laguna II w wersji hatchback i Sport Tourer napędzana jednostką wysokoprężną 2.2 dCi weszła na rynek na początku 2002 roku. Ten mocny, szesnastozaworowy silnik o mocy 150 KM uzupełnia szeroką gamę wysokoprężnych wersji Laguny.