...zaprezentowany w Argentynie, cztery miesiące po premierze na salonie samochodowym w Moskwie.
Nowa Thalia będzie produkowana dla całego obszaru Ameryki Południowej w zakładzie w Santa Isabel (Cordoba) w Argentynie. Uruchomienie produkcji tego modelu stanowi uzupełnienie bezprecedensowej ofensywy produktowej w Ameryce Południowej. Nowa Thalia jest szóstym z kolei modelem wprowadzanym do sprzedaży od 2006 roku, po Megane Sedan, Megane Grandtour, Loganie, Sandero i Sandero Stepway.
Dzięki odmłodzonej i dostosowanej do potrzeb lokalnych klientów gamie produktów, sprzedaż Renault w tym regionie wzrosła w 2008 roku. Na koniec listopada 2008, sprzedaż Renault uległa zwiększeniu o 6,5% (ponad 240 000 sprzedanych egzemplarzy, w tym ponad 100 000 w Brazylii i blisko 75 000 w Argentynie) na rynku o ogólnej tendencji wzrostowej wynoszącej 4,4%.
Nowa Thalia pojawi się w sprzedaży na rynkach Ameryki Południowej w pierwszej połowie 2009 roku, po wejściu do sprzedaży w Turcji, w Rosji, w Europie Wschodniej i w krajach Maghrebu w drugiej połowie roku 2008. Ten nowy samochód z gamy Renault został specjalnie opracowany w odpowiedzi na potrzeby międzynarodowych klientów, poszukujących eleganckiego i przestronnego oraz łatwego w utrzymaniu sedana.
W Ameryce Południowej, podobnie jak na większości intensywnie rozwijających się rynków, Nowa Thalia będzie uniwersalnym pojazdem do codziennych przewozów całej rodziny jak i dojazdów do pracy. Thalia dysponuje szeregiem atutów, aby wywalczyć sobie należne miejsce na rynkach Ameryki Południowej w segmencie, w którym najbardziej liczą się są takie parametry, jak: stosunek jakości do ceny, bezpieczeństwo i stylistyka zewnętrzna. Pozycjonuje się on pomiędzy modelami Logan i Megane.
We wszystkich krajach Nowa Thalia jest wprowadzana jako następca sedana Clio, sprzedawanego od 2000 roku. Nowy model stanowi uzupełnienie bezprecedensowej w tym regionie świata ofensywy produktowej, która przełożyła się na silny wzrost sprzedaży.
Projekt realizowany we współpracy z południowoamerykańskimi ośrodkami Renault Przy opracowywaniu Renault Thalii w Technocentre Renault (Francja) wykorzystano również doświadczenie zespołów inżynierskich Renault z Ameryki Południowej, które pozwoliło w pełni dostosować ten pojazd do lokalnych warunków oraz do oczekiwań klientów z tego regionu. W celach szczegółowego dopracowania modelu, do zespołu projektowego włączonych zostało około pięćdziesięciu konstruktorów argentyńskich i brazylijskich.
Nowa Thalia przeznaczona na rynki południowoamerykańskie będzie produkowana wyłącznie w zakładzie Renault w Santa Isabel w Argentynie, jednym z pierwszych zakładów Grupy Renault w tym regionie (patrz: Załącznik). Nowa Thalia będzie produkowana na linii montażowej, na której produkowany jest równolegle model Clio II w wersji 3 i 5-drzwiowej. We wdrożenie nowego modelu do produkcji w Argentynie zainwestowanych zostało 40 milionów euro, głównie w samym zakładzie, na wydziale tłoczni i na wydziale montażu nadwozi, jak również u dostawców. W sumie kwota inwestycji w tym zakładzie w latach 2007-2010 wyniesie 64 miliony euro, głównie dla potrzeb produkcji Renault Thalia, ale również na sfinansowanie transferu produkcji Clio II z Brazylii do Argentyny.
Nowa Thalia została bardzo pozytywnie przyjęta przez prasę i klientów. Zdobyła tytuł najlepszego samochodu roku w konkursie Autobest 2009, w ramach którego nagradzane są najlepsze samochody oferowane na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej. Piętnastoosobowe jury, złożone z pochodzących z tych krajów dziennikarzy samochodowych, swoim wyborem zaświadczyło o atrakcyjności Nowego Renault Thalia dla klientów z tej liczącej ponad 300 milionów mieszkańców strefy geograficznej.