Jednostka napędowa przejdzie jednak kurację wzmacniającą, dzięki czemu jej moc zostanie zwiększona z 230 do 250 KM. To o 40 KM więcej od nowego Golfa GTI, o 25 KM więcej od Focusa ST i o 10 KM więcej od Opla Astry OPC.
Moc przenoszona będzie na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej, manualnej skrzyni biegów. Zmiany w konfiguracji zawieszenia oraz zastosowanie mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu pozwolą na okiełznanie nowej "ereski".
Krążą również pogłoski, iż Renault wprowadzi do sprzedaży ekstremalną wersję o jeszcze lepszych osiągach, jak to miało miejsce w przypadku modelu obecnej generacji. Moc maksymalna jednostki napędowej nie zostanie jednak podniesiona; producent skupi się raczej na obniżeniu masy pojazdu oraz usprawnieniu zawieszenia.
Megane Coupe RS będzie wyróżniało się masywnymi spoilerami i poszerzonymi nadkolami kryjącymi pokaźne felgi aluminiowe.