...na poziomie około 450 osób. Renault potwierdza w ten sposób wolę zachowania przemysłowej obecności we Francji.
Nowy silnik wysokoprężny 1.6 dCi (typu R9M) przeznaczony do wielkoseryjnej produkcji jest wydajny, prosty i zgodny z zasadami ochrony środowiska. Został on opracowany w Sojuszu Renault-Nissan z myślą o zastąpieniu aktualnego silnika wysokoprężnego 1.9 dCi i wpisuje się w strategię downsizingu Renault. Strategia ta polega na zmniejszeniu pojemności skokowej silnika, redukcji emisji CO2 i ograniczeniu zużycia paliwa przy jednoczesnym zachowaniu tych samych osiągów dzięki doładowaniu turbosprężarki. Nowy silnik rozwinie moc 130 KM (96 kW), taką samą jak 1.9 dCi w chwili obecnej, ale będzie emitował mniej CO2 o 30 g/km i zużywał o około 20% mniej paliwa. Nowy silnik będzie montowany w samochodach osobowych z segmentu C (zwłaszcza w rodzinie Megane), segmentu D oraz w samochodach dostawczych z gamy Renault. Nowy silnik będzie także montowany w modelach Nissana.