Megane II w wersji coupe-kabriolet – pierwszy samochód dysponujący seryjnie składanym dachem ze szkła - jest przeznaczony zarazem dla zwolenników kabrioletów oraz amatorów coupe. Posiadający cztery pełno wymiarowe miejsca, bagażnik godny hatchbacka, wysoki poziom komfortu dźwiękowego i termicznego oraz dobrą widoczność do tyłu, Megane II w wersji coupe-kabriolet przełamuje opory, jakie wiążą się często z zakupem kabrioletu. Te eleganckie i dynamiczne auto jest wyposażone w najlepsze silniki oferowane w wersji 3 i 5-drzwiowej Megane II. Poza przednimi poduszkami zapobiegającymi tzw. nurkowaniu, Megane II coupe-kabriolet został wyposażony w stałe pałąki zapewniające maksymalne bezpieczeństwo zarówno przy zamkniętym, jak i otwartym dachu. Megane II w wersji coupe-kabriolet łączy przyjemność podróżowania z gwarancją pogody ducha niezależnie od okoliczności.
Megane II w wersji coupe-kabriolet, zaprojektowanej przez Renault Design, świadczy od dążeniu do dynamizmu i równowagi, zarówno w konfiguracji coupe, jak i kabrioletu (po złożeniu dachu). Nowoczesny, tchnący harmonią styl opiera się na proporcjach godnych wyższego segmentu ze względu na długość wynoszącą 4,35 m. Jedynie przód, światła i maska zostały przejęte z Megane’a II. Charakterystyczne przetłoczenie przednich błotników wydłuża boki nadwozia i podkreśla wysmukłą linię auta. Również brak słupków drzwiowych i listew bocznych przyczynia się do podkreślenia jego wyrafinowanego charakteru i płynnej linii. W dziedzinie jakości model ten opiera się na rozwiązaniach wypracowanych w Megane’ie II. Szczególnie starannie rozwiązano drzwi, okna i dach, stanowiące newralgiczne elementy w przypadku kabrioletu.
Wewnątrz deska rozdzielcza i przednie fotele są takie same jak w Megane’ie II. Dzięki sztywnemu, składanemu dachowi ze szkła auto posiada wnętrze o niespotykanej na rynku świetlistości, co przyczynia się do podniesienia poziomu komfortu w konfiguracji coupe.
Megane II coupe-kabriolet podtrzymuje zasadę samochodu "à la carte{}Q, zapoczątkowaną w Megane’ie II, która pozwala na połączenie wybranego wystroju wnętrza i zewnętrznych elementów, z poziomem wyposażenia i zespołem napędowym. Dodatkowo Megane II coupe-kabriolet dysponuje czterema kolorami skórzanej tapicerki (zielona, czerwona, ciemnoszara i beżowa) i jedenastoma kolorami nadwozia, w tym jednym nowym, opracowanym specjalnie dla tego modelu ciemny beż.
Dzięki know-how Karmanna, szklany dach, oprócz zalet estetycznych, zapewnia Megane II w wersji coupe-kabriolet liczne korzyści. Ułatwia stały kontakt ze światem zewnętrznym i zapewnia dobrą widoczność do tyłu. Znika wrażenie zamknięcia typowe dla tradycyjnych coupe i kabrioletów. Ponadto gwarantuje on zarówno komfort akustyczny jak i termiczny, dzięki zastosowaniu szkła Venus 35 o grubości 4 mm. Rozwiązania takie jak tylna podgrzewana szyba oraz wyeliminowanie ryzyka zużycia i uszkodzenia składanego dachu sprawiają, iż te wady kabrioletów należą już do przeszłości.
Obsługa dachu jest prosta i szybka. Operacja zamykania i otwierania jest wykonywana w całości automatycznie za pomocą systemu elektryczno-hydraulicznego i nie wymaga żadnego dodatkowego blokowania. Zamiana samochodu w kabriolet odbywa się poprzez wciśnięcie i przytrzymanie odpowiedniego przycisku i jest jedną z najszybszych na rynku - trwa 22 s.
Megane II coupe–kabriolet jest niezwykle bogato wyposażony. Komfort eksploatacji podnoszą elektryczne lusterka boczne, cztery boczne szyby podnoszone elektrycznie z wyłącznikiem impulsowym przy opuszczaniu, siatka zapobiegająca powstawaniu zawirowań powietrza i pałąki bezpieczeństwa pokryte miękką pianką. Auto posiada liczne schowki, a chłodzony schowek o pojemności 17 l znajdujący się desce rozdzielczej jest blokowany automatycznie w momencie zamykania drzwi, aby zabezpieczyć jego zawartość przed kradzieżą.
Megane II coupe-kabriolet dysponuje czterema pełno wymiarowymi miejscami i godną uwagi przestronnością jak na coupe i kabriolet. W konfiguracji coupe nisko umieszczone siedzenia przednie dają poczucie przestrzeni nad głową. Kształt boków przedniej szyby został tak zaprojektowany, aby zapewnić użytkownikom siedzącym z przodu maksymalną ilość miejsca i ograniczyć efekt "daszka" typowy dla kabrioletów. Wysokość, odległość do przednich siedzeń na wysokości kolan oraz duża szerokość z tyłu należą do najlepszych w tym segmencie. Ponadto dostęp do tylnych miejsc jest łatwiejszy dzięki systemowi zapamiętującemu położenie przednich foteli na prowadnicy oraz kąt pochylenia ich oparcia. Megane II w wersji coupe-kabriolet posiada również największy bagażnik w tej kategorii o pojemności 490 dm³ . W konfiguracji kabrioletu pojemność bagażnika wynosi 190 dm³.
Megane II w wersji coupe-kabriolet zapewnia optymalną pozycję ciała kierowcy i widoczność. Wysokość siedzenia została obniżona o 24 mm w stosunku do Megane’a II, aby zapewnić bardziej sportową pozycję ciała. Brak słupków drzwiowych, szklany dach i smukłe pałąki bezpieczeństwa poprawiają widoczność i ułatwiają manewry podczas jazdy po mieście.
Nadwozie opracowane na płycie podłogowej Megane’a II, oraz sztywność podwozia spełniają wymagania w zakresie sztywności i bezpieczeństwa. Zmienne, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, stabilność i precyzyjne prowadzenie osi zapewniają rzeczywistą przyjemność prowadzenia tego auta.
Megane II w wersji coupe-kabriolet wyposażony jest we wszystkie elementy podnoszące bezpieczeństwo czynne, oferowane w Megane’ie II - ABS, system wspomagania nagłego hamowania, ESP z funkcją kontroli podsterowności i system kontroli ciśnienia w oponach.
Megane II w wersji coupe-kabriolet potwierdza wiodącą pozycję Renault w zakresie bezpieczeństwa biernego. Odpowiednio dobrana sztywność nadwozia zapewnia zachowanie kabiny w dobrym stanie w przypadku dachowania, dzięki wzmocnionym słupkom przedniej szyby, bokom nadwozia oraz dwóm stałym pałąkom, montowanym seryjnie. System Renault Protection 3. generacji obejmujący sześć poduszek powietrznych, w tym dwie poduszki zapobiegające tzw. nurkowaniu wbudowane w przednie siedzenia, zapewnia optymalną ochronę użytkowników. Ponadto Megane II coupe-kabriolet może być wyposażony w dwa dodatkowe pałąki bezpieczeństwa, automatycznie rozkładane w przypadku wykrycia ryzyka dachowania.
Megane II coupe-kabriolet pojawi się w ofercie Renault w trzecim kwartale 2003 roku, wspierając ofensywę Renault w segmencie C, a w szczególności na rynku kabrioletów. W ciągu ostatnich dziesięciu lat, w Europie rynek ten wzrósł niemal trzykrotnie pod wpływem coupe-kabrioletów, których sprzedaż stale rośnie od 1996 roku. W 2001 roku stanowiła jedną trzecią sprzedaży w tym segmencie. Dzięki poprzedniej generacji Megane’a (coupe i kabriolet) koncern Renault uplasował się w 2001 roku na trzecim miejscu w segmencie coupe i kabrioletów w Europie. Do końca października 2002 w zakładach w Dieppe wyprodukowano ponad 70.000 samochodów Megane w wersji kabriolet wprowadzonej w marcu 1997.
Megane II coupe-kabriolet jest pierwszym autem tego typu wyposażonym seryjnie w składany dach ze szkła. Został on opracowany i wykonany przez firmę Karmann. Moduł dachu jest dostarczany do zakładu w Douai i instalowany w samochodzie bezpośrednio na linii montażowej. Dzięki elastyczności narzędzi produkcyjnych w Douai, Megane II coupe-kabriolet będzie montowany na tej samej linii co wersje 3 i 5-drzwiowe Megane’a II oraz Scénic II.