Zwycięski model Renault Laguna pokonał 13 renomowanych konkurentów z Niemiec, innych krajów europejskich oraz Japonii. Cieszące się światową renomą opracowanie, które przygotowuje niezależny instytut badawczy, przedstawia cykliczne badania stopnia zadowolenia kierowców w oparciu o cztery kryteria: jakości samochodu, wyglądu samochodu, zadowolenia z serwisu i kosztów użytkowania auta.
Doskonały wynik Laguny po raz kolejny potwierdza skuteczność bezkompromisowego programu zabezpieczenia jakości, wdrażanego od 2003 roku przez koncern Renault. Program ten, realizowany pod nazwą Plan Excellence Renault (PER), obejmuje całość działań podejmowanych na rzecz poprawy jakości produktów i serwisu. Jego celem jest zapewnienie koncernowi Renault trwałej pozycji w ścisłej czołówce najlepszych producentów samochodów.
W sumie ankieterzy badający rynek niemiecki z ramienia J.D. Power przeanalizowali do celów raportu za 2009 rok ponad 16 tysięcy kwestionariuszy, w których kierowcy przedstawili szczegółowe informacje na temat posiadanych pojazdów. Ankieta objęła ogółem 113 pojazdów i 27 marek. Stan licznika najważniejszych rodzajów pojazdów wyniósł średnio 30 tysięcy kilometrów. W przypadku faceliftingu lub zmiany modelu uwzględniane były obie wersje.
Działający globalnie instytut badania rynku ─ J.D. Power and Associates określa na podstawie uzyskanych odpowiedzi we wszystkich czterech kategoriach porównywalną wartość satysfakcji VOSS (Vehicle Ownership Satisfaction Study), która wyrażana jest w procentach. W ogólnej ocenie tym czterem kryteriom przypisuje się różną wagę: największe znaczenie ma atrakcyjność auta (32%), następnie jakość (26%), koszty użytkowania (22%) i zadowolenie z serwisu (20%).